Peugeot

A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből

(Változatok közti eltérés)
(Új oldal, tartalma: „{{Márka | név = Peugeot | logo = Fájl:Peugeot_logo_1927.gif | képméret = 150px | képaláírás = | alapítva = 1889 (1700) | alapító = Peugeot-család | megsz…”)
1. sor: 1. sor:
{{Márka
{{Márka
| név = Peugeot
| név = Peugeot
-
| logo = [[Fájl:Peugeot_logo_1927.gif]]
+
| logo = Peugeot_logo_1927.gif
| képméret = 150px
| képméret = 150px
-
| képaláírás =  
+
| képaláírás = Peugeot logó 1927-ből.
| alapítva = 1889 (1700)
| alapítva = 1889 (1700)
| alapító = Peugeot-család
| alapító = Peugeot-család
52. sor: 52. sor:
* [[Peugeot 104]] (1973-1988)
* [[Peugeot 104]] (1973-1988)
 +
== Veterán Peugeot motorok ==
== Kapcsolódó Peugeot hivatkozások ==
== Kapcsolódó Peugeot hivatkozások ==

A lap 2010. június 10., 09:00-kori változata

Peugeot
Peugeot logo 1927.gif
Peugeot logó 1927-ből.
Alapítva1889 (1700)
AlapítóPeugeot-család
SzékhelySochaux, Franciaország
A(z) Peugeot weboldala


Tartalomjegyzék

Veterán Peugeot márkatörténet

A Peugoet története az 1700-as évekre nyúlik vissza. A Peugeot-család számos területen rendelkezett érdekeltséggel, majd 1842-ben elindította az akkori divatot kiszolgáló krinolingyárát (női ruha, melynek formáját egy vasszerkezet adta), így kerülve közel a fémiparhoz. 1885-ben készült el az első bicikli, majd a Peugeot testvérek 1889-ben bemutatta első gőzhajtású, majd 1890-ben első, a Daimler erőforrásán alapuló benzinhajtású autómodelljüket. Pár évvel később pedig már teljes saját gyártású autókkal jelentkeztek.

Az első igazán sikeres modell az 1901-ben megjelenő a Bébé Peugeot volt. Ez idő tájt a Peogeout testvérek gyermekei is saját gyárat alapítottak, Lion-Peugeot néven, mely kezdetben motorbicikliket, majd 1908-tól autókat is gyártott.

A két cég 1910-ben egyesült, s ekkor jelent meg a Bébé újabb változata, melyet Ettore Bugatti tervezett. Habár a Peugeot egyre sikeresebb volt, az igazi áttörésre azonban még majd 20 évet kellett várni. 1929-ben jelent meg a Peugeot 201-es modell, mely a versenytársak által gyártott kisautókhoz képest több helyet kínált. A Peugeot ekkor vezette be és védette le a három szemjegyből álló, középen nullát tartalmazó típusjelzést.

Annak ellenére, hogy a II. világháború után a Peugeot sochaux-i gyárát gyakorlatilag teljesen lebombázták, 1945 végére már újraindult a gyártás, elsőként 202-es modelleket készített az oroszlános márka. 1948-ban mutatták be a számos karosszéria változatban rendelhető Peugeot 203-at, majd 1955-ben a tágasabb Peugeot 403-at.

1965-ben mutatkozott be az első elsőkerék-hajtású Peougeot, a Peugeot 204-es. A cég 1975-ben próbálkozott újra a limuzin kategóriában az akkor piacra dobott Peugeot 604-el.

A Peogeout 1974-ben vásárolta fel az akkor már komoly gondokkal küszködő Citroën 30 százalékát, majd egy évvel később a maradék 70 százalékot is bekebelezte. Az így létrejövő PSA (Peugeot Société Anonyme – Peugeot vállalat) csoport jelentős kormányzati támogatást kapott a Citroën életben tartásához. A PSA megőrizte mindkét márka egyéni arculatát, miközben kiaknázta a gyártásban és a technológiai fejlesztésben rejlő szinergiákat.


Veterán Peugeot autók

Veterán Peugeot motorok

Kapcsolódó Peugeot hivatkozások