Packard
A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből
(Új oldal, tartalma: „{{Márka | név = Packard | logo = Fájl:Packard_logo_1911.jpg | képméret = 150px | képaláírás = | alapítva = 1899 | alapító = James Ward Packard és [[W…”)
Újabb szerkesztés →
A lap 2010. június 8., 11:37-kori változata
Packard | |
Alapítva | 1899 |
Alapító | James Ward Packard és William Doud Packard |
Megszűnt | 1958 |
Székhely | Detroit, Michigan, Amerikai Egyesült Államok |
Kulcsemberek | George Lewis Weiss |
Veterán Packard márkatörténet
A luxusautóiról híres Packard márkát tulajdonképpen egy fogadás szülte. A Lamborghini megszületéséhez hasonló történet szerint a Packard testvérek – James Ward Packard és William Doud Packard – autót vásároltak, méghozzá egy Wintont, ám nem voltak vele elégedettek. Meg is írták problémáikat a cég tulajdonosának, Alexander Wintonnak, aki azt válaszolta, hogy építsenek jobbat. Így született meg a Packard testvérek és egy tehetséges mérnök, George Lewis Weiss összefogásával a Packard márkát gyártó Ohio Automobile Company, mely később Packard Motor Car-ra változtatta nevét.
1904-ben megjelent modelljük sebességi rekordot állított fel Daytonában. A sportsikerek kapcsán is egyre nagyobb figyelemnek örvendő cég új gyárát egy detroiti pénzügyi befektető finanszírozta meg, ám ekkor a Packard testvérek gyakorlatilag kivonultak a cég irányításából.
A cég új menedzsmentje egyre inkább a luxusvonalat erősítette a modellkínálatban, így 1928-ra a Packard már fő vetélytársait, a Cadillacet és a Lincolnt is megelőzte. A gazdasági válság idején azonban több évig veszteséges volt a cég, majd a 30-as évek második felében ismét talpra ált.
A II. világháború után sem igazán tudta felpörgetni az eladásokat, a rendkívül gyorsan fejlődő formatervezésben – kissé ódivatú „páncéljával” - alulmaradt, így megpróbált átnyergelni az olcsóbb autók szegmenseibe, később pedig ugyancsak a sikertelenség okán vissza a luxusautókhoz.
Veterán Packard autók
- Packard Model A (1899-n.a.)
- Packard 110 (1940-1941)
- Packard 120 (1935-1937, 1939-1941)
- Packard 160 (n.a.-n.a.)
- Packard 180 (1940-1942)
- Packard 200 (1951-1952)
- Packard 250 (1951-1952)
- Packard 300 (1951-1952)
- Packard 400 (1955-1956)
- Packard Balboa (n.a.-n.a.)
- Packard Caribbean (1953-1956)
- Packard Cavalier (1953-1954)
- Packard Clipper (1941-1955)
- Packard Light Eight (1932-1932)
- Packard Super Eight (1939-1951)
- Packard Executive (1956-1956)
- Packard Four Hundred (1955-1956)
- Packard Hawk (1958-1958)
- Packard Myfair (1951-1954)
- Packard Panther (1956-n.a.)
- Packard Patrician (1951-1954)
- Packard Predictor (n.a.-n.a.)
- Packard Request (n.a.-n.a.)
- Packard Six (n.a.-n.a.)
- Packard Station Sedan (1948-1950)
- Packard Twin Six (n.a.-n.a.)