Maserati
A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből
(Változatok közti eltérés)
(→Veterán Maserati autók) |
(→Veterán márkatörténet) |
||
17. sor: | 17. sor: | ||
A '''Maserati''' fivérek - Alfieri, Bindo, Ettore, Ernesto és Mario – az autó- és motorsport szerelmeseinket vágtak bele az autógyártásba. A cég fennállásának első évtizedeiben elsősorban versenyautók kerültek ki a műhelyből. Az első utcai használatra szánt Maserati az [[A6-1500]] volt, míg az első igazán emlékezetes modell – a [[Maserati 3500 GT]] - 1957-ben gurult ki a szerelőcsarnokból. | A '''Maserati''' fivérek - Alfieri, Bindo, Ettore, Ernesto és Mario – az autó- és motorsport szerelmeseinket vágtak bele az autógyártásba. A cég fennállásának első évtizedeiben elsősorban versenyautók kerültek ki a műhelyből. Az első utcai használatra szánt Maserati az [[A6-1500]] volt, míg az első igazán emlékezetes modell – a [[Maserati 3500 GT]] - 1957-ben gurult ki a szerelőcsarnokból. | ||
- | A cégben korábban résztulajdont szerző Orsi család 1969-ben adta el tulajdonrészét a [[Citroën]]nek. A francia autógyár ugyanis készülő modelljéhez, a Citroën SM-hez keresett nagy teljesítményű motort. A Maseratit – miután a Citroënel nem működött a kényszerházasság – 1975-ben [[Alejandro de Tomaso]] vásárolta fel. | + | A cégben korábban résztulajdont szerző Orsi család 1969-ben adta el tulajdonrészét a [[Citroën]]nek. A francia autógyár ugyanis készülő modelljéhez, a [[Citroën SM]]-hez keresett nagy teljesítményű motort. A Maseratit – miután a Citroënel nem működött a kényszerházasság – 1975-ben [[Alejandro de Tomaso]] vásárolta fel. |
- | + | ||
== Veterán Maserati autók == | == Veterán Maserati autók == |
A lap 2010. május 31., 14:50-kori változata
Maserati | |
Alapítva | 1914. december 1. |
Alapító | Alfieri, Bindo, Carlo, Ettore, és Ernesto Maserati |
Székhely | Bologna, Olaszország |
A(z) Maserati weboldala |
Veterán márkatörténet
A Maserati fivérek - Alfieri, Bindo, Ettore, Ernesto és Mario – az autó- és motorsport szerelmeseinket vágtak bele az autógyártásba. A cég fennállásának első évtizedeiben elsősorban versenyautók kerültek ki a műhelyből. Az első utcai használatra szánt Maserati az A6-1500 volt, míg az első igazán emlékezetes modell – a Maserati 3500 GT - 1957-ben gurult ki a szerelőcsarnokból.
A cégben korábban résztulajdont szerző Orsi család 1969-ben adta el tulajdonrészét a Citroënnek. A francia autógyár ugyanis készülő modelljéhez, a Citroën SM-hez keresett nagy teljesítményű motort. A Maseratit – miután a Citroënel nem működött a kényszerházasság – 1975-ben Alejandro de Tomaso vásárolta fel.
Veterán Maserati autók
- Maserati A6-1500 (1947-1956)
- Maserati 3500 GT Touring (1957-1964)
- Maserati 3500 GT Vignale (1959-1964)
- Maserati 3500 Gti Vignale (1964-1966)
- Maserati Mistral 3,5 Frua (1964-1967)
- Maserati Mistral 3,7 Frua (1964-1967)
- Maserati Mistral 4,0 Frua (1967-1969)
- Maserati Mexico 4,2 Vignale (1965-1971)
- Maserati Mexico 4,7 Vignale (1966-1972)
- Maserati Ghibli (1966-1969)
- Maserati Ghibli SS (1969-1972)
- Maserati Indy 4,7 Vignale (1971-1973)
- Maserati Indy 4,9 Vignale (1971-1974)
- Maserati Bora 4,7 (1971-1977)
- Maserati Bora 4,9 (1977-1978)
- Maserati Khamsin Bertone (1974-1981)
- Maserati Merak 3000 (1972-1975)
- Maserati Merak SS (1972-1981)
- Maserati Kyalami 4,2 (1976-1981)
- Maserati Kyalami 4,9 (1976-1981)
- Maserati Quattroporte Frua (1965-1969)
- Maserati Quattroporte 2 Bertone (1975-1977)
- Maserati Quattroporte 3 (1979-1980)
- Maserati Quattroporte 3 (1979-1987)
- Maserati Biturbo (1982-1985)
- Maserati Biturbo 228 (1984-1986)
- Maserati Biturbo 425 (1984-1987)
- Maserati Biturbo Spyder (1985-1987)