Lamborghini

A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből

(Változatok közti eltérés)
(Új oldal, tartalma: „{{Márka | név = Lamborghini | logo = | képméret = 150px | képaláírás = | alapítva = | alapító = Ferruccio Lamborghini | megszűnt = | székhely = | jel…”)
1. sor: 1. sor:
{{Márka
{{Márka
-
| név = Lamborghini
+
| név = Lamborghini (Automobili Lamborghini S.p.A.)
-
| logo =  
+
| logo = [[Fájl:Lamborghini_logo.jpg]]
| képméret = 150px
| képméret = 150px
| képaláírás =  
| képaláírás =  
-
| alapítva =
+
| alapítva = 1963. október 30.
| alapító = [[Ferruccio Lamborghini]]
| alapító = [[Ferruccio Lamborghini]]
| megszűnt =
| megszűnt =
-
| székhely =  
+
| székhely = Sant'Agata Bologna, Olaszország
| jelmondat =  
| jelmondat =  
| kulcsemberek =  
| kulcsemberek =  
-
| honlap =  
+
| honlap = www.lamborghini.com
}}
}}
44. sor: 44. sor:
== Kapcsolódó hivatkozások ==
== Kapcsolódó hivatkozások ==
 +
 +
* [http://www.lamborghini.co.uk/?section=heritage A Lamborgini örökség (angol)]
 +
[[Kategória:Autómárka]]
[[Kategória:Autómárka]]
[[Kategória:Olaszország]]
[[Kategória:Olaszország]]

A lap 2010. május 27., 09:18-kori változata

Lamborghini (Automobili Lamborghini S.p.A.)
Lamborghini logo.jpg
Alapítva1963. október 30.
AlapítóFerruccio Lamborghini
SzékhelySant'Agata Bologna, Olaszország
A(z) Lamborghini (Automobili Lamborghini S.p.A.) weboldala


Veterán márkatörténet

A történet szerint Ferruccio Lamborghini sikeres traktorgyárosként és az autóversenyzés lelkes híveként egy Ferrarit vásárolt magának, ám a kocsi váltójával nem volt elégedett. Konkrét fejlesztési ötletekkel, no meg a különös hangokat produkáló Ferrarival személyesen kereste fel Enzo Ferrarit, ám híresen sértődékeny Commandante, azt mondta, maradjon inkább a traktoroknál. Lamborghini-ben azonban emberére talált, a férfi ugyanis elhatározta, jobb és gyorsabb autókat fog készíteni, mint Ferrari. A cég emblémájaként az erőt jelképező Murciélagót, egy 1879-ben rendezett bikaviadal bikáját választotta, mely a legenda szerint 24 kardszúrást élt túl.

Első autója a Lamborghini 350GTV volt, mely szinkronváltóval rendelkezett, így megszűntek a Ferrari használata során tapasztalt kellemetlen váltási zajok és problémák. A gyönyörű Lamborghini Miura megjelenésével a motor középre került, mely nagyobb stabilitást adott a kanyarokban.

A Lamborghini a rendkívül drága szuperkocsik mellett próbált megfizethető, ám továbbra is gyors autókat előállítani, ez volt a V8-as Lamborghini Urraco, ám a kísérlet sikertelen bizonyult. 1973-ban aztán megjelent a 12 hengeres, középmotoros Lamborghini Countach, mely kényelmetlen volt ugyan, de kinézete és teljesítménye lehengerlő.


Veterán Lamborghini autók


Kapcsolódó hivatkozások