Lamborghini

A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből

(Változatok közti eltérés)
Veteranpark (vitalap | szerkesztései)
(Új oldal, tartalma: „{{Márka | név = Lamborghini | logo = | képméret = 150px | képaláírás = | alapítva = | alapító = Ferruccio Lamborghini | megszűnt = | székhely = | jel…”)
Újabb szerkesztés →

A lap 2010. május 27., 09:13-kori változata

Lamborghini
AlapítóFerruccio Lamborghini


Veterán márkatörténet

A történet szerint Ferruccio Lamborghini sikeres traktorgyárosként és az autóversenyzés lelkes híveként egy Ferrarit vásárolt magának, ám a kocsi váltójával nem volt elégedett. Konkrét fejlesztési ötletekkel, no meg a különös hangokat produkáló Ferrarival személyesen kereste fel Enzo Ferrarit, ám híresen sértődékeny Commandante, azt mondta, maradjon inkább a traktoroknál. Lamborghini-ben azonban emberére talált, a férfi ugyanis elhatározta, jobb és gyorsabb autókat fog készíteni, mint Ferrari. A cég emblémájaként az erőt jelképező Murciélagót, egy 1879-ben rendezett bikaviadal bikáját választotta, mely a legenda szerint 24 kardszúrást élt túl.

Első autója a Lamborghini 350GTV volt, mely szinkronváltóval rendelkezett, így megszűntek a Ferrari használata során tapasztalt kellemetlen váltási zajok és problémák. A gyönyörű Lamborghini Miura megjelenésével a motor középre került, mely nagyobb stabilitást adott a kanyarokban.

A Lamborghini a rendkívül drága szuperkocsik mellett próbált megfizethető, ám továbbra is gyors autókat előállítani, ez volt a V8-as Lamborghini Urraco, ám a kísérlet sikertelen bizonyult. 1973-ban aztán megjelent a 12 hengeres, középmotoros Lamborghini Countach, mely kényelmetlen volt ugyan, de kinézete és teljesítménye lehengerlő.


Veterán Lamborghini autók


Kapcsolódó hivatkozások