Hispano-Suiza
A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből
(Változatok közti eltérés)
(Új oldal, tartalma: „{{Márka | név = Hispano-Suiza | logo = Fájl:Hispano-Suiza_logo.jpg | képméret = 150px | képaláírás = 1904 | alapítva = 1904. június 4. | alapító = [[Emili…”) |
|||
1. sor: | 1. sor: | ||
{{Márka | {{Márka | ||
| név = Hispano-Suiza | | név = Hispano-Suiza | ||
- | | logo = | + | | logo = Hispano-Suiza_logo.jpg |
| képméret = 150px | | képméret = 150px | ||
- | | képaláírás = | + | | képaláírás = Így egyesül a spanyol és svájci nemzeti zászló egy autómárka emblémáján. |
| alapítva = 1904. június 4. | | alapítva = 1904. június 4. | ||
| alapító = [[Emilio de la Cuadra]], [[Marc Birkigt]] | | alapító = [[Emilio de la Cuadra]], [[Marc Birkigt]] |
A lap 2010. május 20., 08:50-kori változata
Hispano-Suiza | |
Így egyesül a spanyol és svájci nemzeti zászló egy autómárka emblémáján. | |
Alapítva | 1904. június 4. |
Alapító | Emilio de la Cuadra, Marc Birkigt |
Megszűnt | 1944 (az autógyártás) |
Székhely | Barcelona, Spanyolország |
Veterán márkatörténet
Számos sportsikert könyvelhet el a Hispano-Suiza, melynek Alfonso nevű modellje teremtette meg a márka sportos imázsát. A svájci mérnöki tudást spanyol pénzügyi háttérrel ötvöző márka modelljeit Spanyolországban és Franciaországban állították elő. A cég épp a világválság idején mutatta be a Hispano-Suiza Type 68-at, mely 9.4, illetve 11.3 literes V12 motorjával és exkluzív megjelenésével a Bugatti Royallal küzdött meg sikeresen.
A Hispano-Suiza végét így nem az akkoriban az autógyárak többségét sújtó pénzügyi válság okozta; az alapító Marc Birkigt úgy döntött, hogy inkább a repülőgépmotorok tervezésére koncentrál.
Veterán Hispano-Suiza autók
- Hispano-Suiza Alfonso (1904-n.a.)
- Hispano-Suiza H6 (1919-n.a.)
- Hispano-Suiza 6B (1919-n.a.)
- Hispano-Suiza Type 68 (1931-1938)