Isuzu 117
A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből
(foto) |
(szerkeszt) |
||
7. sor: | 7. sor: | ||
| gyártás helye = Fujisawa Plant, Fujisawa, Kanagawa, Japan | | gyártás helye = Fujisawa Plant, Fujisawa, Kanagawa, Japan | ||
| év = <!-- 1968-1981 --> | | év = <!-- 1968-1981 --> | ||
- | | darabszám = <!-- | + | | darabszám = <!-- 86192 --> |
| jelenlegi ára = <!-- lehetőség szerint tól-ig megadva, nagyon rossz állapotútól a gyári állapotúig --> | | jelenlegi ára = <!-- lehetőség szerint tól-ig megadva, nagyon rossz állapotútól a gyári állapotúig --> | ||
| modellvariánsok = <!-- 2 ajtós coupé --> | | modellvariánsok = <!-- 2 ajtós coupé --> | ||
21. sor: | 21. sor: | ||
| üzemanyag = motortípus sszerint | | üzemanyag = motortípus sszerint | ||
| tank = <!-- üzemanyagtartály mérete --> | | tank = <!-- üzemanyagtartály mérete --> | ||
- | | motor = DOHC | + | | motor = DOHC |
- | + | ||
1.6 L G161S I4; | 1.6 L G161S I4; | ||
45. sor: | 44. sor: | ||
| kapcsolódó modellek = Isuzu Florian, Isuzu Piazza | | kapcsolódó modellek = Isuzu Florian, Isuzu Piazza | ||
}} | }} | ||
+ | == Az Isuzu 117 Coupé == | ||
+ | A modell egy kompakt "Gran Turismo" típusú, 2 ajtós ferdehátú kupé, amelyet 1968 és 1981 között gyártott a Japán Isuzu cég. A "117" volt a kódneve az Isuzu közös fejlesztési programjának, amely a közepes méretű autók új generációját volt hivatott megalapozni, a kupé, szedán és kombi kategóriákban. Az utóbbi kettő végül az Isuzu "Florian", de a kupé megtartotta eredeti nevét. Alapvetően mindkét modell közös mechanikai kialakítással rendelkezett. | ||
+ | |||
+ | A 117 Coupé a híres Giorgetto Giugiaro műve, egyike az első japán autóknak, melyet a híres olasz stiliszta tervezett. Az elsők között alkalmazták Japánban a DOHC motort, és az elektronikus üzemanyag-befecskendezést. Emellett a sportautó, a világon elsőként volt elérhető dízelmotoros változatban. Az exkluzív jármű ma már ritkán akad a gyűjtők keze közé, de köszönhetően a szokatlanul hosszú gyártási időtartamnak, az Isuzu 86192 példányt állított elő. A 117 Coupét később az Isuzu Piazza váltotta fel. | ||
+ | [[Fájl:117 Coupe 02.jpg|450px|center]] | ||
+ | == Korai évek == | ||
+ | ---fordítás alatt---A 117 Coupé volt debütált prototípus a 1966 Genfi Autószalonon , és később kiderült, a Tokyo Motor Show ugyanabban az évben. 1968-ban, Isuzu kezdett előzetes kisüzemi termelés 117 Coupé, amelyek ténylegesen kézzel mennyiségben ritkán haladja meg az 50 havonta. A marketing szemlélet hasonló volt a Nissan Silvia , előállított körüli időben. Az első motor elérhető volt egy 1,6 L DOHC , soros négyhengeres , és 1970-ben, az elektronikus üzemanyag-befecskendező egység Bosch debütált, a D-Jetronic rendszer. A modell felszerelve üzemanyag-befecskendező nevezték a EK (az "elektronikus vezérlés"). | ||
+ | |||
+ | Az autó jött egy hosszú listát alapfelszereltség (bőr ülések, műszerfal készült tajvani kámfor babér fa, és fejtámlák), és nagyon drága volt a japán szabványoknak. Ez az érintett még a kevésbé luxus 1800N változat hozzáadott 1971-ben hajtott egy egyszerűbb 1,8 l SOHC karburátoros motort. | ||
+ | == A tömegtermelés == | ||
+ | [[Fájl:Isuzu-117-03.jpg|730px|center]] | ||
+ | A 117 Coupé egyre nagyon népszerű, és a kívánt modellt, és az advent az együttműködés a General Motors , Isuzu úgy döntött, hogy elmozdulás a modell a tömeggyártás. Ez a változás történt 1973 márciusában értékesítés (a japán belföldi piacon) ugrott megfelelően, ettől 965 egységek 1972-9506 egység 1974 [ 1 ] A 1,8 L motor szabvánnyá váltak, több változatban kapható, vagy anélkül üzemanyag-befecskendezés és DOHC vagy SOHC valvetrains. Kimenetek valamelyest csökkentek 1975 októberében, mivel új, szigorúbb kibocsátási előírások hatályba lépése. | ||
+ | |||
+ | 1976 májusában a manuális sebességváltók cserélték ötfokozatú egység. [ 2 ] | ||
+ | |||
+ | == Facelift == | ||
+ | [[Fájl:Isuzu-117-04.jpg|520px|left]]---fordítás alatt--- 1977 novemberében, Isuzu döntött, így a 117 Coupé facelift , ami felváltja az eddigi első lökhárító, négy kerek fényszóró modernebb egy négyszögletes lámpa (tartva számuk négy). Annak érdekében, hogy tovább csökkentse a gyártási költségeket, műanyag díszlécek használtak a belső teret. 1978-ban, a 1,95 literes motorral debütált, és 1979-ben az XD dízelmotoros változatot adunk. | ||
+ | |||
+ | 1979-től kezdve, egy speciális változata, az úgynevezett "Giugiaro Edition" is rendelkezésre állt. Több futurisztikus koncepcióautó is készült, de ezek nem kerültek sorozatgyártásra. | ||
+ | |||
+ | A 117 Coupé modell gyártása 1981-ig tartott, amikor is a Giugiaro által megálmodott "Piazza" széria váltotta fel. | ||
+ | == Isuzu 117 fényképek, dokumentumok == | ||
+ | [[Fájl:Isuzu-117-05.jpg|730px|center]] | ||
+ | |||
+ | == Források, hivatkozások == | ||
+ | {{commonskat|Isuzu 117 Coupé}} | ||
+ | * [http://www.isuzuperformance.com/isupage/des/gid117.html A page devoted to highlighting Giugiaro's involvement in the 117 design] | ||
+ | * [http://www.carfolio.com/specifications/models/car/?car=58575&Isuzu 1968 Isuzu 117 Coupé technical specifications from Carfolio] | ||
+ | * [http://www.globalcar.com/datasheet/Isuzu/1979Isuzu117XDLCoupe.htm 1979 Isuzu 117 XDL Coupé technical specifications from Global Car Locator] |
A lap 2016. február 14., 21:01-kori változata
Isuzu 117 coupé | |
Gyártási adatok | |
Gyártó | Isuzu |
Gyártás helye | Fujisawa Plant, Fujisawa, Kanagawa, Japan |
Kategória | compact GT-type sports car |
Tervező | Giorgetto Giugiaro |
A(z) modell műszaki adatai | |
Méret és tömegadatok | |
Hossz | 4310 mm |
Szélesség | 1600 mm |
Magasság | 1310 mm |
Tömeg | 1075 kg |
Alváz | önhordó |
Tengelytáv | 2500 mmm |
Üzemanyag | motortípus sszerint |
Teljesítmény | |
Motor | DOHC
1.6 L G161S I4; 1.6 L G161W I4; 1.8 L G180Z I4; 1.8 L G180W I4; 2.0 L G200W I4; 2.2 L C223 diesel I4 |
Felépítés | Orrmotor, hátsőkerék hajtás "FR" |
Váltó | 4-speed manual
5-speed manual 3-speed automatic |
Kapcsolódó modellek | |
Isuzu Florian, Isuzu Piazza |
Tartalomjegyzék |
Az Isuzu 117 Coupé
A modell egy kompakt "Gran Turismo" típusú, 2 ajtós ferdehátú kupé, amelyet 1968 és 1981 között gyártott a Japán Isuzu cég. A "117" volt a kódneve az Isuzu közös fejlesztési programjának, amely a közepes méretű autók új generációját volt hivatott megalapozni, a kupé, szedán és kombi kategóriákban. Az utóbbi kettő végül az Isuzu "Florian", de a kupé megtartotta eredeti nevét. Alapvetően mindkét modell közös mechanikai kialakítással rendelkezett.
A 117 Coupé a híres Giorgetto Giugiaro műve, egyike az első japán autóknak, melyet a híres olasz stiliszta tervezett. Az elsők között alkalmazták Japánban a DOHC motort, és az elektronikus üzemanyag-befecskendezést. Emellett a sportautó, a világon elsőként volt elérhető dízelmotoros változatban. Az exkluzív jármű ma már ritkán akad a gyűjtők keze közé, de köszönhetően a szokatlanul hosszú gyártási időtartamnak, az Isuzu 86192 példányt állított elő. A 117 Coupét később az Isuzu Piazza váltotta fel.
Korai évek
---fordítás alatt---A 117 Coupé volt debütált prototípus a 1966 Genfi Autószalonon , és később kiderült, a Tokyo Motor Show ugyanabban az évben. 1968-ban, Isuzu kezdett előzetes kisüzemi termelés 117 Coupé, amelyek ténylegesen kézzel mennyiségben ritkán haladja meg az 50 havonta. A marketing szemlélet hasonló volt a Nissan Silvia , előállított körüli időben. Az első motor elérhető volt egy 1,6 L DOHC , soros négyhengeres , és 1970-ben, az elektronikus üzemanyag-befecskendező egység Bosch debütált, a D-Jetronic rendszer. A modell felszerelve üzemanyag-befecskendező nevezték a EK (az "elektronikus vezérlés").
Az autó jött egy hosszú listát alapfelszereltség (bőr ülések, műszerfal készült tajvani kámfor babér fa, és fejtámlák), és nagyon drága volt a japán szabványoknak. Ez az érintett még a kevésbé luxus 1800N változat hozzáadott 1971-ben hajtott egy egyszerűbb 1,8 l SOHC karburátoros motort.
A tömegtermelés
A 117 Coupé egyre nagyon népszerű, és a kívánt modellt, és az advent az együttműködés a General Motors , Isuzu úgy döntött, hogy elmozdulás a modell a tömeggyártás. Ez a változás történt 1973 márciusában értékesítés (a japán belföldi piacon) ugrott megfelelően, ettől 965 egységek 1972-9506 egység 1974 [ 1 ] A 1,8 L motor szabvánnyá váltak, több változatban kapható, vagy anélkül üzemanyag-befecskendezés és DOHC vagy SOHC valvetrains. Kimenetek valamelyest csökkentek 1975 októberében, mivel új, szigorúbb kibocsátási előírások hatályba lépése.
1976 májusában a manuális sebességváltók cserélték ötfokozatú egység. [ 2 ]
Facelift
---fordítás alatt--- 1977 novemberében, Isuzu döntött, így a 117 Coupé facelift , ami felváltja az eddigi első lökhárító, négy kerek fényszóró modernebb egy négyszögletes lámpa (tartva számuk négy). Annak érdekében, hogy tovább csökkentse a gyártási költségeket, műanyag díszlécek használtak a belső teret. 1978-ban, a 1,95 literes motorral debütált, és 1979-ben az XD dízelmotoros változatot adunk.1979-től kezdve, egy speciális változata, az úgynevezett "Giugiaro Edition" is rendelkezésre állt. Több futurisztikus koncepcióautó is készült, de ezek nem kerültek sorozatgyártásra.
A 117 Coupé modell gyártása 1981-ig tartott, amikor is a Giugiaro által megálmodott "Piazza" széria váltotta fel.