Isuzu 117

A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből

(Változatok közti eltérés)
(foto)
(szerkeszt)
7. sor: 7. sor:
| gyártás helye = Fujisawa Plant, Fujisawa, Kanagawa, Japan
| gyártás helye = Fujisawa Plant, Fujisawa, Kanagawa, Japan
| év = <!-- 1968-1981 -->
| év = <!-- 1968-1981 -->
-
| darabszám = <!-- teljes darabszám -->
+
| darabszám = <!-- 86192 -->
| jelenlegi ára = <!-- lehetőség szerint tól-ig megadva, nagyon rossz állapotútól a gyári állapotúig -->
| jelenlegi ára = <!-- lehetőség szerint tól-ig megadva, nagyon rossz állapotútól a gyári állapotúig -->
| modellvariánsok = <!-- 2 ajtós coupé  -->
| modellvariánsok = <!-- 2 ajtós coupé  -->
21. sor: 21. sor:
| üzemanyag = motortípus sszerint
| üzemanyag = motortípus sszerint
| tank = <!-- üzemanyagtartály mérete -->
| tank = <!-- üzemanyagtartály mérete -->
-
| motor = DOHC, befecskendezéses
+
| motor = DOHC
-
 
+
1.6 L G161S I4;
1.6 L G161S I4;
45. sor: 44. sor:
| kapcsolódó modellek = Isuzu Florian, Isuzu Piazza
| kapcsolódó modellek = Isuzu Florian, Isuzu Piazza
}}
}}
 +
== Az Isuzu 117 Coupé ==
 +
A modell egy kompakt "Gran Turismo" típusú, 2 ajtós ferdehátú kupé, amelyet 1968 és 1981 között gyártott a Japán Isuzu cég. A "117" volt a kódneve az Isuzu közös fejlesztési programjának, amely a közepes méretű autók új generációját volt hivatott megalapozni, a kupé, szedán és kombi kategóriákban. Az utóbbi kettő végül az Isuzu "Florian", de a kupé megtartotta eredeti nevét. Alapvetően mindkét modell közös mechanikai kialakítással rendelkezett.
 +
 +
A 117 Coupé a híres Giorgetto Giugiaro műve, egyike az első japán autóknak, melyet a híres olasz stiliszta tervezett. Az elsők között alkalmazták Japánban a DOHC motort, és az elektronikus üzemanyag-befecskendezést.  Emellett a sportautó, a világon elsőként volt elérhető dízelmotoros változatban. Az exkluzív jármű ma már ritkán akad a gyűjtők keze közé, de köszönhetően a szokatlanul hosszú gyártási időtartamnak, az Isuzu 86192 példányt állított elő. A 117 Coupét később az Isuzu Piazza váltotta fel.
 +
[[Fájl:117 Coupe 02.jpg|450px|center]]
 +
== Korai évek ==
 +
---fordítás alatt---A 117 Coupé volt debütált prototípus a 1966 Genfi Autószalonon , és később kiderült, a Tokyo Motor Show ugyanabban az évben. 1968-ban, Isuzu kezdett előzetes kisüzemi termelés 117 Coupé, amelyek ténylegesen kézzel mennyiségben ritkán haladja meg az 50 havonta. A marketing szemlélet hasonló volt a Nissan Silvia , előállított körüli időben. Az első motor elérhető volt egy 1,6 L DOHC , soros négyhengeres , és 1970-ben, az elektronikus üzemanyag-befecskendező egység Bosch debütált, a D-Jetronic rendszer. A modell felszerelve üzemanyag-befecskendező nevezték a EK (az "elektronikus vezérlés").
 +
 +
Az autó jött egy hosszú listát alapfelszereltség (bőr ülések, műszerfal készült tajvani kámfor babér fa, és fejtámlák), és nagyon drága volt a japán szabványoknak. Ez az érintett még a kevésbé luxus 1800N változat hozzáadott 1971-ben hajtott egy egyszerűbb 1,8 l SOHC karburátoros motort.
 +
== A tömegtermelés ==
 +
[[Fájl:Isuzu-117-03.jpg|730px|center]]
 +
A 117 Coupé egyre nagyon népszerű, és a kívánt modellt, és az advent az együttműködés a General Motors , Isuzu úgy döntött, hogy elmozdulás a modell a tömeggyártás. Ez a változás történt 1973 márciusában értékesítés (a japán belföldi piacon) ugrott megfelelően, ettől 965 egységek 1972-9506 egység 1974 [ 1 ] A 1,8 L motor szabvánnyá váltak, több változatban kapható, vagy anélkül üzemanyag-befecskendezés és DOHC vagy SOHC valvetrains. Kimenetek valamelyest csökkentek 1975 októberében, mivel új, szigorúbb kibocsátási előírások hatályba lépése.
 +
 +
1976 májusában a manuális sebességváltók cserélték ötfokozatú egység. [ 2 ]
 +
 +
== Facelift ==
 +
[[Fájl:Isuzu-117-04.jpg|520px|left]]---fordítás alatt--- 1977 novemberében, Isuzu döntött, így a 117 Coupé facelift , ami felváltja az eddigi első lökhárító, négy kerek fényszóró modernebb egy négyszögletes lámpa (tartva számuk négy). Annak érdekében, hogy tovább csökkentse a gyártási költségeket, műanyag díszlécek használtak a belső teret. 1978-ban, a 1,95 literes motorral debütált, és 1979-ben az XD dízelmotoros változatot adunk.
 +
 +
1979-től kezdve, egy speciális változata, az úgynevezett "Giugiaro Edition" is rendelkezésre állt. Több futurisztikus koncepcióautó is készült, de ezek nem kerültek sorozatgyártásra.
 +
 +
A 117 Coupé modell gyártása 1981-ig tartott, amikor is a Giugiaro által megálmodott "Piazza" széria váltotta fel.
 +
== Isuzu 117 fényképek, dokumentumok ==
 +
[[Fájl:Isuzu-117-05.jpg|730px|center]]
 +
 +
== Források, hivatkozások ==
 +
{{commonskat|Isuzu 117 Coupé}}
 +
* [http://www.isuzuperformance.com/isupage/des/gid117.html A page devoted to highlighting Giugiaro's involvement in the 117 design]
 +
* [http://www.carfolio.com/specifications/models/car/?car=58575&Isuzu 1968 Isuzu 117 Coupé technical specifications from Carfolio]
 +
* [http://www.globalcar.com/datasheet/Isuzu/1979Isuzu117XDLCoupe.htm 1979 Isuzu 117 XDL Coupé technical specifications from Global Car Locator]

A lap 2016. február 14., 21:01-kori változata

Isuzu 117 coupé
Isuzu-117-01.jpg
Gyártási adatok
GyártóIsuzu
Gyártás helyeFujisawa Plant, Fujisawa, Kanagawa, Japan
Kategóriacompact GT-type sports car
TervezőGiorgetto Giugiaro
A(z) modell műszaki adatai
Méret és tömegadatok
Hossz4310 mm
Szélesség1600 mm
Magasság1310 mm
Tömeg1075 kg
Alvázönhordó
Tengelytáv2500 mmm
Üzemanyagmotortípus sszerint
Teljesítmény
MotorDOHC

1.6 L G161S I4;

1.6 L G161W I4;

1.8 L G180Z I4;

1.8 L G180W I4;

2.0 L G200W I4;

2.2 L C223 diesel I4
FelépítésOrrmotor, hátsőkerék hajtás "FR"
Váltó4-speed manual

5-speed manual

3-speed automatic

Kapcsolódó modellek
Isuzu Florian, Isuzu Piazza


Tartalomjegyzék

Az Isuzu 117 Coupé

A modell egy kompakt "Gran Turismo" típusú, 2 ajtós ferdehátú kupé, amelyet 1968 és 1981 között gyártott a Japán Isuzu cég. A "117" volt a kódneve az Isuzu közös fejlesztési programjának, amely a közepes méretű autók új generációját volt hivatott megalapozni, a kupé, szedán és kombi kategóriákban. Az utóbbi kettő végül az Isuzu "Florian", de a kupé megtartotta eredeti nevét. Alapvetően mindkét modell közös mechanikai kialakítással rendelkezett.

A 117 Coupé a híres Giorgetto Giugiaro műve, egyike az első japán autóknak, melyet a híres olasz stiliszta tervezett. Az elsők között alkalmazták Japánban a DOHC motort, és az elektronikus üzemanyag-befecskendezést. Emellett a sportautó, a világon elsőként volt elérhető dízelmotoros változatban. Az exkluzív jármű ma már ritkán akad a gyűjtők keze közé, de köszönhetően a szokatlanul hosszú gyártási időtartamnak, az Isuzu 86192 példányt állított elő. A 117 Coupét később az Isuzu Piazza váltotta fel.

117 Coupe 02.jpg

Korai évek

---fordítás alatt---A 117 Coupé volt debütált prototípus a 1966 Genfi Autószalonon , és később kiderült, a Tokyo Motor Show ugyanabban az évben. 1968-ban, Isuzu kezdett előzetes kisüzemi termelés 117 Coupé, amelyek ténylegesen kézzel mennyiségben ritkán haladja meg az 50 havonta. A marketing szemlélet hasonló volt a Nissan Silvia , előállított körüli időben. Az első motor elérhető volt egy 1,6 L DOHC , soros négyhengeres , és 1970-ben, az elektronikus üzemanyag-befecskendező egység Bosch debütált, a D-Jetronic rendszer. A modell felszerelve üzemanyag-befecskendező nevezték a EK (az "elektronikus vezérlés").

Az autó jött egy hosszú listát alapfelszereltség (bőr ülések, műszerfal készült tajvani kámfor babér fa, és fejtámlák), és nagyon drága volt a japán szabványoknak. Ez az érintett még a kevésbé luxus 1800N változat hozzáadott 1971-ben hajtott egy egyszerűbb 1,8 l SOHC karburátoros motort.

A tömegtermelés

Isuzu-117-03.jpg

A 117 Coupé egyre nagyon népszerű, és a kívánt modellt, és az advent az együttműködés a General Motors , Isuzu úgy döntött, hogy elmozdulás a modell a tömeggyártás. Ez a változás történt 1973 márciusában értékesítés (a japán belföldi piacon) ugrott megfelelően, ettől 965 egységek 1972-9506 egység 1974 [ 1 ] A 1,8 L motor szabvánnyá váltak, több változatban kapható, vagy anélkül üzemanyag-befecskendezés és DOHC vagy SOHC valvetrains. Kimenetek valamelyest csökkentek 1975 októberében, mivel új, szigorúbb kibocsátási előírások hatályba lépése.

1976 májusában a manuális sebességváltók cserélték ötfokozatú egység. [ 2 ]

Facelift

Isuzu-117-04.jpg
---fordítás alatt--- 1977 novemberében, Isuzu döntött, így a 117 Coupé facelift , ami felváltja az eddigi első lökhárító, négy kerek fényszóró modernebb egy négyszögletes lámpa (tartva számuk négy). Annak érdekében, hogy tovább csökkentse a gyártási költségeket, műanyag díszlécek használtak a belső teret. 1978-ban, a 1,95 literes motorral debütált, és 1979-ben az XD dízelmotoros változatot adunk.

1979-től kezdve, egy speciális változata, az úgynevezett "Giugiaro Edition" is rendelkezésre állt. Több futurisztikus koncepcióautó is készült, de ezek nem kerültek sorozatgyártásra.

A 117 Coupé modell gyártása 1981-ig tartott, amikor is a Giugiaro által megálmodott "Piazza" széria váltotta fel.

Isuzu 117 fényképek, dokumentumok

Isuzu-117-05.jpg

Források, hivatkozások

A Wikimédia Commons tartalmaz Isuzu 117 témájú médiaállományokat.