Du Pont
A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből
(Változatok közti eltérés)
(→Veterán Du Pont autók) |
(→Veterán Du Pont autók) |
||
22. sor: | 22. sor: | ||
* [[Du Pont Model A]] (1919-n.a.) | * [[Du Pont Model A]] (1919-n.a.) | ||
- | * [[Du Pont n.a.]] ( | + | * [[Du Pont Model B]] (n.a.-n) |
+ | * [[Du Pont Model C]] (n.a.-n) | ||
* [[Du Pont Model D]] (1925-n.a.) | * [[Du Pont Model D]] (1925-n.a.) | ||
* [[Du Pont Model E]] (n.a.-n.a.) | * [[Du Pont Model E]] (n.a.-n.a.) | ||
* [[Du Pont Model G]] (1928-n.a.) | * [[Du Pont Model G]] (1928-n.a.) | ||
+ | * [[Du Pont Model H]] (n.a.-n.a.) | ||
== Kapcsolódó hivatkozások == | == Kapcsolódó hivatkozások == |
A lap 2010. május 17., 11:10-kori változata
Du Pont | |
Alapítva | 1919 |
Alapító | Paul du Pont |
Megszűnt | 1932 |
Veterán márkatörténet
Fennállása alatt mindössze 600 autót épített az észak-amerikai Du Pont, mely az akkoriban terjedő tömegtermelés helyett a manufakturális gyártást választotta. Az alapító Paul du Pont a legmagasabb minőségi elvárásoknak is megfelelő autókat gyártott, melyhez saját erőforrást használt. Utóbbihoz a hajómotorok készítése során szerzett tapasztalata adta az alapot, az I. világháború idején a Du Pont fontos hadiipari beszállítóként tevékenykedett.
Habár a cég alapvetően sikeres volt, a gazdasági világválság rendkívül erőteljesen csökkentette az eladásokat, így végül a tulajdonos 1932-ben beszüntette a gyártást, a Du Pont Motors csődbe ment, majd ezt követően Paul du Pont összeolvasztotta az általa felvásárolt Indian Motor Companyval.
Veterán Du Pont autók
- Du Pont Model A (1919-n.a.)
- Du Pont Model B (n.a.-n)
- Du Pont Model C (n.a.-n)
- Du Pont Model D (1925-n.a.)
- Du Pont Model E (n.a.-n.a.)
- Du Pont Model G (1928-n.a.)
- Du Pont Model H (n.a.-n.a.)