Porsche 928
A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből
a (→Kapcsolódó veterán Porsche 928 források, hivatkozások: jav) |
(→Veterán Porsche 928 típustörténet) |
||
37. sor: | 37. sor: | ||
<youtube>UmRxMXC8fCA</youtube> | <youtube>UmRxMXC8fCA</youtube> | ||
- | A vélt kihívásnak maximálisan meg akart felelni a Porsche, ezért a Porsche 928 fejlesztése gyakorlatilag nulláról indult. Sutba dobták a léghűtéses motor koncepcióját is, mely ráadásul - később sokak által szentségtörésnek tartva - előre került. Persze a tervezés során, mely már 1971-ben elindult, számos elhelyezés felmerült, így például a középmotoros megoldás is, melyet a mérnökök végül azért vetettek el, mert így nem maradt volna elég hely az utasok számára. A Porsche 928 ugyanis a tekintetben is új irányt hozott, hogy a Porsce menedzsmentje alapvetően kényelmes túraautónak szánta, szemben az ízig vérig sportautós jegyeket hordozó Porsche 911- | + | A vélt kihívásnak maximálisan meg akart felelni a Porsche, ezért a Porsche 928 fejlesztése gyakorlatilag nulláról indult. Sutba dobták a léghűtéses motor koncepcióját is, mely ráadásul - később sokak által szentségtörésnek tartva - előre került. Persze a tervezés során, mely már 1971-ben elindult, számos elhelyezés felmerült, így például a középmotoros megoldás is, melyet a mérnökök végül azért vetettek el, mert így nem maradt volna elég hely az utasok számára. A Porsche 928 ugyanis a tekintetben is új irányt hozott, hogy a Porsce menedzsmentje alapvetően kényelmes túraautónak szánta, szemben az ízig vérig sportautós jegyeket hordozó Porsche 911-gyel. |
A Porsche 928 2 plusz 2 üléssel 1977 márciusában mutatkozott be a Genfi Autókiállításon. Az eladások lassacskán indultak be, a léghűtéshez és farmotorhoz szokott vásárlóközönség nehezen fogadta be az újdonságot.Pedig a sorozatgyártás megkezdésekor debütáló motor teljesítményével nem volt gond, a 4,5 literes, 16 szelepes V8-as 240 lóerót (az Amerikai Egyesült Államokban csak 219 lóerót) produkált, ami könnyedén mozgatta az autót, ráadásul a fogyasztása sem volt egetverő. Az autó vezetése a közel 50-50 százalékos súlyelosztásnak, valamint a négykerék kormányzás élményét nyújtó [[Weissach-tengely]]-nek köszönhetően rendkívül könnyű volt a rakoncátlan Posrche 911-hez képest. | A Porsche 928 2 plusz 2 üléssel 1977 márciusában mutatkozott be a Genfi Autókiállításon. Az eladások lassacskán indultak be, a léghűtéshez és farmotorhoz szokott vásárlóközönség nehezen fogadta be az újdonságot.Pedig a sorozatgyártás megkezdésekor debütáló motor teljesítményével nem volt gond, a 4,5 literes, 16 szelepes V8-as 240 lóerót (az Amerikai Egyesült Államokban csak 219 lóerót) produkált, ami könnyedén mozgatta az autót, ráadásul a fogyasztása sem volt egetverő. Az autó vezetése a közel 50-50 százalékos súlyelosztásnak, valamint a négykerék kormányzás élményét nyújtó [[Weissach-tengely]]-nek köszönhetően rendkívül könnyű volt a rakoncátlan Posrche 911-hez képest. |
A lap jelenlegi, 2012. szeptember 19., 18:32-kori változata
Porsche 928 | |
Gyártási adatok | |
Gyártó | Porsche |
Gyártás helye | Stuttgart, Németország |
Gyártás éve | 1977-1982 |
Darabszám | 17669 |
Kategória | GT, 2 ajtós kupé |
Tervező | Wolfgang Möbius |
A(z) Porsche 928 alaptípus modell műszaki adatai | |
Méret és tömegadatok | |
Hossz | 4520 mm |
Szélesség | 1890 mm |
Magasság | 1275 mm |
Tömeg | 1450 kg |
Alváz | önhordó, acél |
Tengelytáv | 2500 mm |
Üzemanyag | benzin |
Teljesítmény | |
Motor | 4,5 literes |
Felépítés | V8 |
Váltó | 5 fokozat, kézi; 3 v. 4. fokozat, automata |
Teljesítmény | 240 LE 5250 rpm |
Max. nyomaték | 344 Nm 3600 rpm |
Átlagfogyasztás | NA |
Gyorsulás | 7 sec/60mph |
Max. sebesség | 222 km/h |
Kapcsolódó modellek | |
928 8, 8/82, 84, CS, SE, GT, GTS |
Tartalomjegyzék |
Veterán Porsche 928 típustörténet
Az 1977-ben bemutatott Porsche 928 típussal az volt a Porsche nem titkolt szándéka, hogy a rendkívül sikeres Posrche 911 utódáját piacra dobja. A Posrche 911 már régóta öregbítette a Posrche jó hírét, ugyanakkor a márka vezetése attól tartott, hogy a csak apróbb változásokon átesett modell unalmassá válik, miközben a piac új aszfaltszaggató modelleket vár a stuttgarti gyártól.
A vélt kihívásnak maximálisan meg akart felelni a Porsche, ezért a Porsche 928 fejlesztése gyakorlatilag nulláról indult. Sutba dobták a léghűtéses motor koncepcióját is, mely ráadásul - később sokak által szentségtörésnek tartva - előre került. Persze a tervezés során, mely már 1971-ben elindult, számos elhelyezés felmerült, így például a középmotoros megoldás is, melyet a mérnökök végül azért vetettek el, mert így nem maradt volna elég hely az utasok számára. A Porsche 928 ugyanis a tekintetben is új irányt hozott, hogy a Porsce menedzsmentje alapvetően kényelmes túraautónak szánta, szemben az ízig vérig sportautós jegyeket hordozó Porsche 911-gyel.
A Porsche 928 2 plusz 2 üléssel 1977 márciusában mutatkozott be a Genfi Autókiállításon. Az eladások lassacskán indultak be, a léghűtéshez és farmotorhoz szokott vásárlóközönség nehezen fogadta be az újdonságot.Pedig a sorozatgyártás megkezdésekor debütáló motor teljesítményével nem volt gond, a 4,5 literes, 16 szelepes V8-as 240 lóerót (az Amerikai Egyesült Államokban csak 219 lóerót) produkált, ami könnyedén mozgatta az autót, ráadásul a fogyasztása sem volt egetverő. Az autó vezetése a közel 50-50 százalékos súlyelosztásnak, valamint a négykerék kormányzás élményét nyújtó Weissach-tengely-nek köszönhetően rendkívül könnyű volt a rakoncátlan Posrche 911-hez képest.
A modell később lassan megtalálta helyét a palettán, később újabb típusok, így az erősebb Porsche 928 S követték.
Képtár
Dokumentumok
Motorkarakterisztika - nyomaték és teljesítmény
Versenyek
Kapcsolódó veterán Porsche 928 források, hivatkozások
- Susan Miller: Porsche power, performance, and perfection (Metrobooks, ISBN: 1-56799-391-5]
- A Wikipédia Porsche 928 cikke (angol)