Austin-Healey
A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből
(Változatok közti eltérés)
(→Kapcsolódó hivatkozások) |
|||
38. sor: | 38. sor: | ||
== Kapcsolódó hivatkozások == | == Kapcsolódó hivatkozások == | ||
- | |||
- | |||
A lap 2010. május 7., 13:14-kori változata
Austin-Healey | |
Alapítva | 1953 |
Megszűnt | 1971 |
Kulcsemberek | Donald Helay |
Veterán márkatörténet
Donald Helay közvetlenül a II. világháború után kezdett más autógyártók alkatrészeit felhasználva egyedi autókat építeni. A márka megszületése tulajdonképpen egy jól sikerült Austin „átirat” eredménye, melyet az Earls Court Motorshow-n olyan mennyiségben rendeltek meg, amit Healey csak az Austin-nal karöltve tudott teljesíteni. Így született meg az Austin-Healey és vele együtt első, az akkor kapható brit sportautók közt is új utakat mutató modellje, az Austin-Healey 100.
Veterán Austin-Healey autók
- Austin - Healey 100 BN1 (1953-1955)
- Austin - Healey 100 BN2 (1955-1956)
- Austin - Healey 100/6 BN4 (1956-1957)
- Austin - Healey 100/6 BN6 (1957-1959)
- Austin - Healey 3000 Mk I BN7 (1959-1961)
- Austin - Healey 3000 Mk I BT7 (1959-1961)
- Austin - Healey 3000 Mk II BN7 (1961-1962)
- Austin - Healey 3000 Mk II BJ7 (1962-1964)
- Austin - Healey 3000 Mk II BT7 (1961-1962)
- Austin - Healey 3000 Mk III PhI (1964-1965)
- Austin - Healey 3000 Mk III PhII (1965-1968)
- Austin - Healey Sprite Mk I (Frosch) (1958-1961)
- Austin - Healey Sprite Mk II (1961-1962)
- Austin - Healey Sprite Mk II 1100 (1962-1964)
- Austin - Healey Sprite Mk III (1964-1966)
- Austin - Healey Sprite Mk IV (1966-1972)