Weissach-tengely

A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből

(Változatok közti eltérés)
(magyarázatok)
9. sor: 9. sor:
[[Fájl:RideHeightRearAxle.jpg|320px]]
[[Fájl:RideHeightRearAxle.jpg|320px]]
 +
Nos, aki idáig eljutott, még egy kis magyarázat, csak röviden:
 +
 +
A 70-es évek közepén, a Porsche fejlesztette ki ezt az egyedülálló hátsó felfüggesztést a díjnyertes 928 szériájához. Alapvetően ez egy változata a kettős keresztlengőkaros felfüggesztésnek, ahol a felfüggesztési tartópontok, a ........folyt.
--[[Szerkesztő:Gaal Szilveszter|Gaal Szilveszter]] 2012. július 31., 07:07 (CEST)
--[[Szerkesztő:Gaal Szilveszter|Gaal Szilveszter]] 2012. július 31., 07:07 (CEST)
[[Kategória:Műhely]]
[[Kategória:Műhely]]

A lap 2012. július 31., 14:51-kori változata

A Weissach felfüggesztés egyik lényege a kettős (alsó-felső) keresztlengőkar alkalmazása, az igazi lényeg és előny azonban hogy a rafinált geometriai elrendezés révén forduláskor/lassuláskor az vezérlő himba, az alsó kereszt lengőkaron keresztül kormányzó elmozdulást vált ki >> a kerekek pozitív kerékösszetartás felé mozdulnak >> így a gépkocsi nem farol ki a kanyarban, vagy kevésbé hajlamos rá. Ezt a konstrukciót alkalmazzák pl. a Porsche 928 típusainál.

Átérezhetjük annak a jelentőségét, hogy nagy teljesítményű autónál, melyek ráadásul még hátsó hajtással rendelkeznek, milyen előnyt jelent ez a konstrukció, az úttartásban, a kormányozhatóság tekintetében, továbbá a lengő(rugózott) tömegek csökkentése okán. Végső soron a gépkocsi menetstabilitását növeli kritikus helyzetekben.

Egy-két elvi elrendezési rajz mindezt, alább jól mutatja:

Wiessachs.png Suspension02.jpgSusp01.jpg RideHeightRearAxle.jpg

Nos, aki idáig eljutott, még egy kis magyarázat, csak röviden:

A 70-es évek közepén, a Porsche fejlesztette ki ezt az egyedülálló hátsó felfüggesztést a díjnyertes 928 szériájához. Alapvetően ez egy változata a kettős keresztlengőkaros felfüggesztésnek, ahol a felfüggesztési tartópontok, a ........folyt.

--Gaal Szilveszter 2012. július 31., 07:07 (CEST)