Triumph

A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből

(Változatok közti eltérés)
(video upload)
4. sor: 4. sor:
| képméret = 150px
| képméret = 150px
| képaláírás =  
| képaláírás =  
-
| alapítva =
+
| alapítva = 1885 (1905 - az első motorkerékpár, 1923 - az első autó)
-
| alapító = 1885 (1905 - az első motorkerékpár, 1923 - az első autó)
+
| alapító =
| megszűnt = 1984
| megszűnt = 1984
| székhely = Coventry, Anglia
| székhely = Coventry, Anglia
-
| jelmondat =  
+
| jelmondat = -
-
| kulcsemberek =  
+
| kulcsemberek = -
-
| honlap =  
+
| honlap = http://en.wikipedia.org/wiki/Triumph_Motor_Company
}}
}}
== Veterán Triumph márkatörténet ==
== Veterán Triumph márkatörténet ==
 +
<youtube>LyTGFkulRAw</youtube>
 +
 +
[http://www.youtube.com/embed/LyTGFkulRAw '''Oldtimers Pre-1940''']
 +
 +
'''Pre-1940 Triumph Motor Club'''
1887-től kerékpárt, 1905-től már motorbicikliket, 1923-től pedig autókat építette az angol '''Triumph''', bejárva ezzel az akkoriban jellemző fejlődési utat. Az alsó és középkategóriás négyajtósokat gyártó cég sportautós imázsát a feltöltős motorral ellátott Dolomite alapozta meg. A cég fokozatosan bővítette modellkínálatát, ami a háborúhoz közeledve nem tűnt szerencsésnek. A Triumph 1936-ban eladta motorbicikli üzletágát, ám ez sem mentette meg az 1939-es csődtől, a bedőlt vállalkozást a [[Standard]] vásárolta meg.
1887-től kerékpárt, 1905-től már motorbicikliket, 1923-től pedig autókat építette az angol '''Triumph''', bejárva ezzel az akkoriban jellemző fejlődési utat. Az alsó és középkategóriás négyajtósokat gyártó cég sportautós imázsát a feltöltős motorral ellátott Dolomite alapozta meg. A cég fokozatosan bővítette modellkínálatát, ami a háborúhoz közeledve nem tűnt szerencsésnek. A Triumph 1936-ban eladta motorbicikli üzletágát, ám ez sem mentette meg az 1939-es csődtől, a bedőlt vállalkozást a [[Standard]] vásárolta meg.
24. sor: 29. sor:
== Veterán Triumph autók ==
== Veterán Triumph autók ==
-
<youtube>LyTGFkulRAw</youtube>
+
[[Fájl:Triumph 10-20 01.jpg]]
-
 
+
'''Triumph 10/20'''
-
[http://www.youtube.com/embed/LyTGFkulRAw '''Oldtimers Pre-1940''']
+
-
 
+
-
'''Pre-1940 Triumph Motor Club'''
+
==== I. és II. világháború közti oldtimer Triumph modellek ====
==== I. és II. világháború közti oldtimer Triumph modellek ====
-
 
-
[[Fájl:Triumph 10-20 01.jpg]]
 
-
 
-
'''Triumph 10/20'''
 
* [[Triumph 10_/20]] (1923-1925)
* [[Triumph 10_/20]] (1923-1925)

A lap 2012. július 27., 19:55-kori változata

Triumph
Triumph logo.png
Alapítva1885 (1905 - az első motorkerékpár, 1923 - az első autó)
Megszűnt1984
SzékhelyCoventry, Anglia
Jelmondat-
Kulcsemberek-
A(z) Triumph weboldala


Tartalomjegyzék

Veterán Triumph márkatörténet

Oldtimers Pre-1940

Pre-1940 Triumph Motor Club

1887-től kerékpárt, 1905-től már motorbicikliket, 1923-től pedig autókat építette az angol Triumph, bejárva ezzel az akkoriban jellemző fejlődési utat. Az alsó és középkategóriás négyajtósokat gyártó cég sportautós imázsát a feltöltős motorral ellátott Dolomite alapozta meg. A cég fokozatosan bővítette modellkínálatát, ami a háborúhoz közeledve nem tűnt szerencsésnek. A Triumph 1936-ban eladta motorbicikli üzletágát, ám ez sem mentette meg az 1939-es csődtől, a bedőlt vállalkozást a Standard vásárolta meg.

A Standard menedzsmentje fantáziát látva a sportos vonal erősítésében, a II. világháború után dobta piacra a Triumph TR-t, melynek második szériája komoly sikert aratott, a TR-t évtizedeken át gyártotta a cég.

A Triumph számos tulajdonosváltáson esett át, a márka utolsó modellje 1984-ben jelent meg, a Triumph márkanevet jelenleg a BMW birtokolja.


Veterán Triumph autók

Triumph 10-20 01.jpg Triumph 10/20

I. és II. világháború közti oldtimer Triumph modellek

II. világháború utáni oldtimer Triumph modellek

Triumph stag 03.jpg

Triumph Stag

Triumph motorok

Tiger80 1937 01.jpg

Tiger 80 (1937)

Triumph Motorcycles MODEL-BY-MODEL:

HISTORY OF TRIUMPH PRODUCTION 1937-83

  • 1937-40..........Tiger 70 (249cc OHV single)
  • 1937-40..........Tiger 80 (349cc OHV single)
  • 1937-40..........Tiger 90 (497cc OHV single)
  • 1937-40..........5T Speed Twin (498cc OHV twin)
  • 1938-40..........Tiger 100 (498cc OHV twin)
  • 1940-45..........World War 2 halts civilian production
  • 1946-58..........5T Speed Twin (498cc OHV twin)
  • 1946-59..........Tiger 100 (498cc OHV twin)
  • 1949-58..........TR5 Trophy (498cc OHV twin)
  • 1950-66..........6T Thunderbird (649cc OHV twin)
  • 1954-61..........T110 Tiger (649cc OHV twin)
  • 1954-68..........Tiger Cub (200cc OHV single)
  • 1956-70..........TR6R/C Trophy (649cc OHV twin)
  • 1957-66..........3TA/Twenty One (348cc OHV twin)
  • 1957-66..........5TA (490cc OHV twin)
  • 1959...............T100 Tiger (490cc OHV twin)
  • 1959...............T120 Bonneville (649cc OHV twin, 2 carbs)
  • 1960...............TR7A/B Bonneville (649cc OHV twin, 2 carbs)
  • 1961-72..........T120C/R Bonneville (649cc OHV twin, 2 carbs)
  • 1960-61..........T100A Tiger (490cc OHV twin)
  • 1962-65..........T100SS Tiger (490cc OHV twin)
  • 1963-69..........T90 Tiger (348cc OHV twin)
  • 1966-67..........TT Special (649cc OHV, 2 carbs, racer)
  • 1966-74..........T100R Daytona (490cc OHV twin, 2 carbs)
  • 1969-74..........T150/V Trident (740cc OHV triple)
  • 1970...............T120RT Bonneville (750cc OHV twin, US only)
  • 1971-72..........T120RV Bonneville (649cc OHV twin, 5 speed)
  • 1971-72..........TR6R/RV Tiger (649cc OHV twin)
  • 1973-83..........TR7RV Tiger 750 (744cc OHV twin, 5 speed)
  • 1973-83..........T140RV/E Bonneville (744cc OHV twin, 5 speed)
  • 1973...............X75 Hurricane (740cc OHV triple)
  • 1975...............T160 Trident (740cc OHV triple, elec start)
  • 1977...............T140J Bonneville Jubilee (744cc OHV twin)
  • 1979...............T140D Bonneville Special (744cc OHV twin)
  • 1981...............T140LE Bonneville Royal Wedding (744cc twin)
  • 1982...............T140 TSX factory custom (744cc OHV twin)
  • 1982...............T140 TSS (744cc 8-valve twin)

CONVERSIONS TO UNIT CONSTRUCTION:

  • 350 twin.........First year of Unit Construction: 1957
  • 500 twin.........First year of Unit Construction: 1959
  • 650 twin.........First year of Unit Construction: 1963

TrBonneville01.jpg

Bonneville

(A Triumph márka/illetve jogok jelenleg a BMW tulajdonában áll.)

Kapcsolódó Triumph hivatkozások