Wolseley
A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből
(Új oldal, tartalma: „{{Márka | név = Wolseley | logo = Fájl:Wolseley_logo.jpg | képméret = 150px | képaláírás = | alapítva = 1896 | alapító = | megszűnt = 1975 | székhely =…”) |
|||
15. sor: | 15. sor: | ||
== Veterán márkatörténet == | == Veterán márkatörténet == | ||
- | A Wolseley márkát létrehozó Wolseley Sheep Sharing eredetileg birkanyíró gépeket gyártott, majd az akkoriban még csak formálódó új iparág sikereit látva az autógyártás felé kezdett kacsintgatni. A cégnél akkor már ott dolgozó, később saját márkát létrehozó | + | A '''Wolseley''' márkát létrehozó Wolseley Sheep Sharing eredetileg birkanyíró gépeket gyártott, majd az akkoriban még csak formálódó új iparág sikereit látva az autógyártás felé kezdett kacsintgatni. A cégnél akkor már ott dolgozó, később saját márkát létrehozó H[[erbert Austin]]-t bízták meg az irányítással. A modelleket gyártó Wolseley Motor Company hivatalosan csak 1914-ben jött létre, de az első Austin tervezte modell már 1897-ben bemutatkozott. |
A cég egyre tágasabb autókat készített, így alakult ki a márka luxus imázsa. A 20-as években már érezhető volt a járművek iránti kereslet csökkenése, így a Wolseley csődbe jutott, a céget 1927-ben a Nuttfield vásárolta fel. A 30-as évek második felében ismét megindult a márka iránti kereslet, melynek a II. világháború kitörése vetett véget. | A cég egyre tágasabb autókat készített, így alakult ki a márka luxus imázsa. A 20-as években már érezhető volt a járművek iránti kereslet csökkenése, így a Wolseley csődbe jutott, a céget 1927-ben a Nuttfield vásárolta fel. A 30-as évek második felében ismét megindult a márka iránti kereslet, melynek a II. világháború kitörése vetett véget. | ||
- | A cég több tulajdonosváltáson esett át, ezek közül a jelentősebbek az Austin-al történő egyesülés, melynek eredményeként létrejött a British Motor Company (BMC), majd 1969-ben a BMC és a Leyland egyesült, így jött létre a British Leyland. A számos márkát tulajdonló cégóriás a Wolseley márkanevet egészen 1975-ig megőrizte. Az utolsó modell az 1975-ben megjelenő, hidraulikus felfüggesztést alkalmazó Hydragras volt, melyet a gyártásba kerülés után nem sokkal „Princess” névre kereszteltek át. | + | A cég több tulajdonosváltáson esett át, ezek közül a jelentősebbek az Austin-al történő egyesülés, melynek eredményeként létrejött a [[British Motor Company]] (BMC), majd 1969-ben a BMC és a [[Leyland]] egyesült, így jött létre a [[British Leyland]]. A számos márkát tulajdonló cégóriás a Wolseley márkanevet egészen 1975-ig megőrizte. Az utolsó modell az 1975-ben megjelenő, hidraulikus felfüggesztést alkalmazó [[Wolseley Hydragras]] volt, melyet a gyártásba kerülés után nem sokkal „Princess” névre kereszteltek át. |
- | == Veterán | + | == Veterán Wolseley autók == |
- | * | + | * [[Wolseley 2hp]] (1897-n.a.) |
+ | * [[Wolseley 3.5hp]] (1899-n.a.) | ||
+ | * [[Wolseley 10.5hp]] (1901-n.a.) | ||
+ | * [[Wolseley Beetle]] (1904-1906) | ||
+ | * [[Wolseley Suddekey]] (1906-n.a.) | ||
+ | * [[Wolseley 24/30]] | ||
+ | * [[Wolseley 30/40]] | ||
+ | * [[Wolseley 20]] (1920-1924) | ||
+ | * [[Wolseley 10]] (1924-1924) | ||
+ | * [[Wolseley 15]] (1920-1927) | ||
+ | * [[Wolseley Viper]] (1927-1932) | ||
+ | * [[Wolseley Hornet OHC]] (1930-1936) | ||
+ | * [[Wolseley 12/32]] (1928-1930) | ||
+ | * [[Wolseley 21/60]] (1930-1935) | ||
+ | * [[Wolseley 21/60]] "S8" (1930-1935) | ||
+ | * [[Wolseley Sixteen]] (1933-1935) | ||
+ | * [[Wolseley Fourteen]] (1935-1936) | ||
+ | * [[Wolseley Eighteen]] (1935-1935) | ||
+ | * [[Wolseley Nine]] (1934-1935) | ||
+ | * [[Wolseley Super Sixt]] (1935-1937) | ||
+ | * [[Wolseley 14/56]] (1936-1938) | ||
+ | * [[Wolseley 18/80]] (1937-1938) | ||
+ | * [[Wolseley Wasp]] (1945-1936) | ||
+ | * [[Wolseley 10/40]] (1936-1937) | ||
+ | * [[Wolseley 12/48]] (1936-1939) | ||
+ | * [[Wolseley 14/60]] (1938-1941) | ||
+ | * [[Wolseley 16/65]] (1938-1941) | ||
+ | * [[Wolseley 18/85]] (1938-1941) | ||
+ | * [[Wolseley Ten]] (1939-1939) | ||
+ | * [[Wolseley Oxford Taxi]] (1947-1955) | ||
+ | * [[Wolseley 6/80]] /Morris Six klón/ (1948-1954) | ||
+ | * [[Wolseley 4/44]] (1952-1956) | ||
+ | * [[Wolseley 4/50]] /Morris Oxford klón/ (1948-1953) | ||
+ | * [[Wolseley 6/90]] /Riley Pathfinder-Riley Two-Point-Six klón/ (1954-1959) | ||
+ | * [[Wolseley 15/50]] /MG Magnette ZB klón/ (1956-1958) | ||
+ | * [[Wolseley 1500]] /Riley 1.5 - Morris Minor klón/ (1957-1965) | ||
+ | * [[Wolseley 15/60]] /Austin A55 klón/ (1958-1961) | ||
+ | * [[Wolseley 6/99]] /Austin A99 Westminster klón/ (1959-1961) | ||
+ | * [[Wolseley 6/110]] /Austin A110 Westminster klón/ (1961-1968) | ||
+ | * [[Wolseley Hornet]] /Riley Elf - Mini klón/ (1961-1969) | ||
+ | * [[Wolseley 16/60]] /Austin A60 Cambridge klón/ (1961-1971) | ||
+ | * [[Wolseley 1100/1300]] (1965-1974) | ||
+ | * [[Wolseley 18/85]] (1967-1971) | ||
+ | * [[Wolseley Six]] (1972-1975) | ||
- | |||
- | |||
A lap 2010. május 4., 18:29-kori változata
Wolseley | |
Alapítva | 1896 |
Megszűnt | 1975 |
Kulcsemberek | Herbert Austin |
A(z) Wolseley weboldala |
Veterán márkatörténet
A Wolseley márkát létrehozó Wolseley Sheep Sharing eredetileg birkanyíró gépeket gyártott, majd az akkoriban még csak formálódó új iparág sikereit látva az autógyártás felé kezdett kacsintgatni. A cégnél akkor már ott dolgozó, később saját márkát létrehozó Herbert Austin-t bízták meg az irányítással. A modelleket gyártó Wolseley Motor Company hivatalosan csak 1914-ben jött létre, de az első Austin tervezte modell már 1897-ben bemutatkozott.
A cég egyre tágasabb autókat készített, így alakult ki a márka luxus imázsa. A 20-as években már érezhető volt a járművek iránti kereslet csökkenése, így a Wolseley csődbe jutott, a céget 1927-ben a Nuttfield vásárolta fel. A 30-as évek második felében ismét megindult a márka iránti kereslet, melynek a II. világháború kitörése vetett véget.
A cég több tulajdonosváltáson esett át, ezek közül a jelentősebbek az Austin-al történő egyesülés, melynek eredményeként létrejött a British Motor Company (BMC), majd 1969-ben a BMC és a Leyland egyesült, így jött létre a British Leyland. A számos márkát tulajdonló cégóriás a Wolseley márkanevet egészen 1975-ig megőrizte. Az utolsó modell az 1975-ben megjelenő, hidraulikus felfüggesztést alkalmazó Wolseley Hydragras volt, melyet a gyártásba kerülés után nem sokkal „Princess” névre kereszteltek át.
Veterán Wolseley autók
- Wolseley 2hp (1897-n.a.)
- Wolseley 3.5hp (1899-n.a.)
- Wolseley 10.5hp (1901-n.a.)
- Wolseley Beetle (1904-1906)
- Wolseley Suddekey (1906-n.a.)
- Wolseley 24/30
- Wolseley 30/40
- Wolseley 20 (1920-1924)
- Wolseley 10 (1924-1924)
- Wolseley 15 (1920-1927)
- Wolseley Viper (1927-1932)
- Wolseley Hornet OHC (1930-1936)
- Wolseley 12/32 (1928-1930)
- Wolseley 21/60 (1930-1935)
- Wolseley 21/60 "S8" (1930-1935)
- Wolseley Sixteen (1933-1935)
- Wolseley Fourteen (1935-1936)
- Wolseley Eighteen (1935-1935)
- Wolseley Nine (1934-1935)
- Wolseley Super Sixt (1935-1937)
- Wolseley 14/56 (1936-1938)
- Wolseley 18/80 (1937-1938)
- Wolseley Wasp (1945-1936)
- Wolseley 10/40 (1936-1937)
- Wolseley 12/48 (1936-1939)
- Wolseley 14/60 (1938-1941)
- Wolseley 16/65 (1938-1941)
- Wolseley 18/85 (1938-1941)
- Wolseley Ten (1939-1939)
- Wolseley Oxford Taxi (1947-1955)
- Wolseley 6/80 /Morris Six klón/ (1948-1954)
- Wolseley 4/44 (1952-1956)
- Wolseley 4/50 /Morris Oxford klón/ (1948-1953)
- Wolseley 6/90 /Riley Pathfinder-Riley Two-Point-Six klón/ (1954-1959)
- Wolseley 15/50 /MG Magnette ZB klón/ (1956-1958)
- Wolseley 1500 /Riley 1.5 - Morris Minor klón/ (1957-1965)
- Wolseley 15/60 /Austin A55 klón/ (1958-1961)
- Wolseley 6/99 /Austin A99 Westminster klón/ (1959-1961)
- Wolseley 6/110 /Austin A110 Westminster klón/ (1961-1968)
- Wolseley Hornet /Riley Elf - Mini klón/ (1961-1969)
- Wolseley 16/60 /Austin A60 Cambridge klón/ (1961-1971)
- Wolseley 1100/1300 (1965-1974)
- Wolseley 18/85 (1967-1971)
- Wolseley Six (1972-1975)