Wolseley
A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből
(Új oldal, tartalma: „{{Márka | név = Wolseley | logo = Fájl:Wolseley_logo.jpg | képméret = 150px | képaláírás = | alapítva = 1896 | alapító = | megszűnt = 1975 | székhely =…”)
Újabb szerkesztés →
A lap 2010. május 4., 18:15-kori változata
Wolseley | |
Alapítva | 1896 |
Megszűnt | 1975 |
Kulcsemberek | Herbert Austin |
A(z) Wolseley weboldala |
Veterán márkatörténet
A Wolseley márkát létrehozó Wolseley Sheep Sharing eredetileg birkanyíró gépeket gyártott, majd az akkoriban még csak formálódó új iparág sikereit látva az autógyártás felé kezdett kacsintgatni. A cégnél akkor már ott dolgozó, később saját márkát létrehozó Herbert Austin-t bízták meg az irányítással. A modelleket gyártó Wolseley Motor Company hivatalosan csak 1914-ben jött létre, de az első Austin tervezte modell már 1897-ben bemutatkozott.
A cég egyre tágasabb autókat készített, így alakult ki a márka luxus imázsa. A 20-as években már érezhető volt a járművek iránti kereslet csökkenése, így a Wolseley csődbe jutott, a céget 1927-ben a Nuttfield vásárolta fel. A 30-as évek második felében ismét megindult a márka iránti kereslet, melynek a II. világháború kitörése vetett véget.
A cég több tulajdonosváltáson esett át, ezek közül a jelentősebbek az Austin-al történő egyesülés, melynek eredményeként létrejött a British Motor Company (BMC), majd 1969-ben a BMC és a Leyland egyesült, így jött létre a British Leyland. A számos márkát tulajdonló cégóriás a Wolseley márkanevet egészen 1975-ig megőrizte. Az utolsó modell az 1975-ben megjelenő, hidraulikus felfüggesztést alkalmazó Hydragras volt, melyet a gyártásba kerülés után nem sokkal „Princess” névre kereszteltek át.
Veterán BMW autók