Cord L-29
A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből
(Új oldal, tartalma: „{{Autó | név = Cord L-29 | kép = | képméret = | képaláírás = | gyártó = Cord | gyártás helye = | év = 1929-?<!-- tól-ig --> | darabszám = <!-- te…”)
A lap jelenlegi, 2011. október 28., 16:39-kori változata
Cord L-29 | |
Gyártási adatok | |
Gyártó | Cord |
Gyártás éve | 1929-? |
A(z) modell műszaki adatai | |
Teljesítmény | |
Motor | benzin |
Felépítés | soros 8 hengeres |
Teljesítmény | 115 LE |
Kapcsolódó modellek | |
Cord |
Veterán Cord L-29 típustörténet
A Cord L-29 a Cord autógyár első modellje. A típus Amerika legelső fronthajtású autója. A Cord L-29-et John Osvald tervezte, 1929-ben került piacra. Ez volt az USA első sorozatgyártású fronthajtású autója. A motor elé épített váltóval és differenciálművel pont fordítva helyezkedett el a hajtómű, mint a korabeli hátsókerekes autóknál. Ez nagyon hosszú motorházat igényelt, de mivel a hajtást nem kellett hátravinni, az utastér alatt az autó kb. egy lábbal alacsonyabb volt kortársainál, ami kivételesen jó úttartást eredményezett. A 115 lóerős soros 8-asával nem volt igazán potens gép. 1930-ban egy L-29-es lett az Indy 500 felvezető autója. A versenyt egy fronthajtású Miller autó nyerte - Cord pedig Harry Millertől vette az elsőkerék-hajtás know-how-ját.