BMW
A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből
2. sor: | 2. sor: | ||
| név = BMW (Bayerische Motoren Werke) | | név = BMW (Bayerische Motoren Werke) | ||
| logo = BMW_logo.png | | logo = BMW_logo.png | ||
- | | képméret = | + | | képméret = 150px |
| képaláírás = | | képaláírás = | ||
| alapítva = 1916. március 7. | | alapítva = 1916. március 7. |
A lap 2010. május 3., 12:23-kori változata
BMW (Bayerische Motoren Werke) | |
Alapítva | 1916. március 7. |
Alapító | Franz Josef Popp |
Székhely | München, Németország |
Jelmondat | The Ultimate Driving Machine |
A(z) BMW (Bayerische Motoren Werke) weboldala |
Veterán márkatörténet
Az 1916-ban alapított Bayerische Motoren Werke eredetileg repülőgép motorokat, majd 1923-tól már motorkerékpárokat is gyártott. A közhidelemmel ellentétben azonban a BMW emblémája nem egy forgásban lévő repülőgép propellert imitál, s így nem is a múltra utal (a kék fehér szín a bavariai zászló színeit idézi).
A BMW a legkorszerűbb technikát felvonultató prémium autóiról vált ismerté, első négykerekűje – a Dixi felvásárlása révén - azonban egy Austin Seven licenc alapján készített autó volt.
A háború utáni években készült el a V6-os, illetve V8-os motorokkal is kapható BMW 501, a drága modellekre viszonylag alacsony volt a kereslet, ezért a BMW előrukkolt a városi kisautónak szánt BMW Isetta-val. Habár az eladási adatok felfelé íveltek, a BMW a 60-as évek elején csőd közeli helyzetbe került.
Ez egyben a BMW újjászületésének időszaka is, megjelenik az első „igazi” BMW, a BMW 1500-as modell, mely magán hordozza a BMW-re ma is jellemző sportos jegyeket.
Veterán BMW autók
- BMW 315/1 (1934-1936)
- BMW 319 (1934-1936)
- BMW 320 (1937-1938)
- BMW 321 (1939-1941)
- BMW 326 (1936-1941)
- BMW 327/28 (1938-1940)
- BMW-328 (1937-1939)
- BMW 501 (1952-1958)
- BMW 502 (1954-1958)
- BMW 2.6 (1958-1961)
- BMW 3,2 (1958-1961)
- BMW 2600 (1961-1964)
- BMW 3200 (1961-1963)
- BMW 503 (1956-1959)
- BMW 507 (1956-1959)
- BMW 3200 CS (1962-1965)
- BMW Isetta (1955-1962)
- BMW 600 (1957-1959)
- BMW 700 (1959-1964)
- BMW LS (1964-1965)
- BMW 1500 (1962-1964)
- BMW 1600 (1964-1975)
- BMW 1800 (1963-1973)
- BMW 2000 (1966-1973)
- BMW 1502 (1975-1977)
- BMW 1802 (1971-1975)
- BMW 2002 (1968-1976)
- BMW 2500 (1968-1971)
- BMW 2800 (1968-1975)
- BMW 2,8 L (1975-1977)
- BMW 3,0 (1971-1977)
- BMW 3,3 (1974-1977)
- BMW 2,5 CS (1974-1975)
- BMW 518 E12 (1974-1984)
- BMW 520 E12 (1972-1981)
- BMW 525 E12 (1973-1981)
- BMW 528 E12 (1975-1981)
- BMW M 535i E12 (1979-1981)
- BMW 518 E28 (1981-1987)
- BMW 520 E28 (1981-1987)
- BMW 525 E28 (1983-1987)
- BMW 524 E28 (1983-1987)
- BMW 528 E28 (1981-1987)
- BMW 535 E28 (1985-1987)
- BMW M5 E28 (1985-1987)
- BMW 728 (1977-1986)
- BMW 730 (1977-1979)
- BMW 732 (1977-1986)
- BMW 733 (1977-1979)
- BMW 735 (1977-1986)
- BMW 745 (1980-1986)
- BMW 628 (1979-1982)
- BMW 630 (1976-1979)
- BMW 633 (1976-1982)
- BMW 635 (1978-1981)
- BMW M 635 (1983-1989)
- BMW M1 (1978-1981)
- BMW 315 (1978-1983)
- BMW 316 (1975-1982)
- BMW 318 (1975-1982)
- BMW 320 (1975-1982)
- BMW 323 (1977-1982)