Soichiro Honda
A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből
(Új oldal, tartalma: „{{Emberek | név = Honda Soichiro | kép = Fájl:Honda Soichiro.jpg | képméret = | képaláírás = | született = 1906. november 17. | elhunyt = 1991. augusztus 5…”)
Újabb szerkesztés →
A lap 2010. december 17., 15:07-kori változata
Honda Soichiro | |
Született | 1906. november 17. |
Elhunyt | 1991. augusztus 5. |
Kapcsolódó márka | Honda |
Honda Soichiro mechanika iránti szeretetét és elköteleződését édesapjától örökölte, aki maga is egy kerékpárjavító üzemet vezetett. 15 éves korában, az iskola befejezése után egy Art Sókai garázsba szegődött el gyakornoknak, ám igen hamar a maga urává vált, hiszen 1928-ban, 22 éves korában megalapította saját üzemét. Mérnöki tehetsége mellett Honda versenyzői rátermettségétől is tanúbizonyságát tett az évek során, ám 1936-ban súlyos balesetet szenvedett, így versenyzői karrierje félbeszakadt.
Honda cégének az első sikereket a fröccsöntött dugattyúgyűrűk hozták meg, melyekre a hadsereg is nagy számban igényt tartott, fellendítve ezzel vállalkozását. Honda folyton a maximumra törekedett a munkája során, ezért esti kurzuson egy kohászati tanfolyamot is elvégzett, hogy maximálisan ki tudja elégíteni a cégéből 40%-os tulajdonrészt birtokló Toyota vállalat igényeit.
1946 októberében megalapított a Honda Műszaki Kutatóintézetet, melyben saját pénzén kifejlesztett egy 50 köbcentiméteres motort, melyet később egy kerékpárra szerelt föl, megalkotva ezzel az Fájl:'A' típust.
Két évre rá (1948) megalakította a Honda Companyt, és elkezdték gyártani a 90 köbcentiméteres 'B' típusú motorkerékpárt, melyre Honda kreativitásának köszönhetően nem sokkal utána egy háromkerekű szállítójárművet is konstruáltak.
1949-ben bemutatták a 'D' típust, melyet kényelmes nyerge és teleszkópvillája által megnövelt „komfortérzete” miatt a köznyelvben legtöbbször Dreamnek (Álom) neveztek. Honda üzleti érzékéről tanúskodik, hogy a 98 köbcentiméteres kétütemű modellhez egy speciális értékesítési rendszert is kidolgoztak, mellyel jelentősen sikerült növelniük az eladási mutatókat.
1980-ra Honda már nem csak a motorkerékpár-, hanem a gépkocsigyártásban is jelentős sikereket ért el. Az első gépkocsik érdekessége az volt, hogy a motorkerékpáros hagyományból eredően motorjuk 8000–8500-as percenkénti fordulatszámon dolgozott, és hátsó tengelyükre a lánchajtás vitte át a motor erejét.
Honda kiemelkedő mérnöki tehetsége mellett a környezettudatosságról sem feledkezett meg. Visszavonulását követően teljes egészében a Honda Alapítványnak szentelte idejét, melynek fő célkitűzései közé tartozik, hogy a technológiai fejlődést az ökológiai szempontokkal harmonizálva valósítsák meg.
Kapcsolódó hivatkozások