Pannónia TLT
A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből
(Új oldal, tartalma: „{{Motor | név = Pannónia TLT | kép = | képméret = | képaláírás = | gyártó = Csepeli Motorkerékpárgyár | gyártás helye = Magyarország, Budapest, Csepel | …”)
Újabb szerkesztés →
A lap 2010. október 8., 12:11-kori változata
Pannónia TLT | |
Gyártási adatok | |
Gyártó | Csepeli Motorkerékpárgyár |
Gyártás helye | Magyarország, Budapest, Csepel |
Gyártás éve | 1956-1958 |
Kategória | túramotor |
A(z) modell műszaki adatai | |
Méret és tömegadatok | |
Hossz | 2080mm |
Szélesség | 700mm |
Magasság | 990mm |
Tengelytáv | 1300mm |
Üzemanyag | benzin |
Üzemanyagtartály | 16 liter |
Teljesítmény | |
Motor | 247 cm3 |
Felépítés | 1 hengeres, 2 ütemű (Furatxlöket 68x68 mm), keverékolajozás (1/20 arány) |
Váltó | 4 fokozatú (lábbal kapcsolható) |
Teljesítmény | 12 LE |
Átlagfogyasztás | 3,5 liter |
Max. sebesség | 100 km/h |
Kapcsolódó modellek | |
Pannónia |
Pannónia TLT típustörténet
1956-ban mutatták be a Pannónia TLT-t, a Pannónia TL továbbfejlesztett változatát. A Csepel Művek számos fejlesztést hajtottak végre, ennek egyik legszembetűnőbb eleme a lánc tokozása volt, melyre a típusjel harmadik betűje is utal. Erre a módosításra elsősorban biztonságtechnikai okokból volt szükség, akkoriban ugyanis a láncok minősége, strapabírósága még hagyott némi kívánnivalót maga után, így a motorost tokozással védték az esetlegesen elszakadó lánc okozta sérülésektől.
A másik lényeges fejlesztés a vázszerkezetet érintette, mely a Pannónia TL-hez képest jóval erősebb csőből készült, ez a konstrukció a később megjelenő Pannónia motoroknál is meghatározó volt. A Pannónia TLT-ben az első sárvédő már együtt mozgott a lengővillával, a Csepeleknél megszokott fecskefarkú kipuffogot pedig a modernebb buzogánydob váltotta fel.
A fényezés tekintetében a leggyakoribb az almazöld volt, de kis számban készült bordó és fekete festéssel is.
Pannónia TLT tapasztalatok
Kapcsolódó Pannónia TL hivatkozások, források