Panhard Dynamic
A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből
10. sor: | 10. sor: | ||
| jelenlegi ára = <!-- lehetőség szerint tól-ig megadva, nagyon rossz állapotútól a gyári állapotúig --> | | jelenlegi ára = <!-- lehetőség szerint tól-ig megadva, nagyon rossz állapotútól a gyári állapotúig --> | ||
| modellvariánsok = <!-- pl. Kombi, kupé, kabrió, stb... --> | | modellvariánsok = <!-- pl. Kombi, kupé, kabrió, stb... --> | ||
- | | kategória = | + | | kategória = luxusautó |
- | | tervező = | + | | tervező = Bionnier |
| modell = <!-- annak a modellnek a megnevezése, amire a műszaki adatok vonatkoznak --> | | modell = <!-- annak a modellnek a megnevezése, amire a műszaki adatok vonatkoznak --> | ||
| hossz = | | hossz = | ||
21. sor: | 21. sor: | ||
| üzemanyag = | | üzemanyag = | ||
| tank = <!-- üzemanyagtartály mérete --> | | tank = <!-- üzemanyagtartály mérete --> | ||
- | | motor = | + | | motor = soros 6 hengeres |
| felépítés = | | felépítés = | ||
| váltó = | | váltó = | ||
28. sor: | 28. sor: | ||
| fogyasztás = | | fogyasztás = | ||
| gyorsulás = | | gyorsulás = | ||
- | | végsebesség = | + | | végsebesség = 145 km/h |
| kapcsolódó modellek = | | kapcsolódó modellek = | ||
}} | }} |
A lap jelenlegi, 2010. szeptember 13., 15:30-kori változata
Panhard Dynamic | |
Egy 1937-es Panhard Dynamic. | |
Gyártási adatok | |
Gyártó | Pandhard et Levassor |
Gyártás éve | 1936-1939 |
Darabszám | 2581 |
Kategória | luxusautó |
Tervező | Bionnier |
A(z) modell műszaki adatai | |
Teljesítmény | |
Motor | soros 6 hengeres |
Max. sebesség | 145 km/h |
Panhard Dynamic típusleírás
Külsőre és technikáját illetően is igazi unikum volt a Panhard Dynamic. Az 1936-ban megjelent modell például három, a szélvédő tetejéről lelógó ablaktörlő dolgozott, a vezető középen ült, így a kormány is hajszálpontosan az autó hosszirányú metszésvonalában helyezkedett el, elől még további két utasnak volt hely. Ami a belsőségeket, az autó erőforrását a hagyományos szelepeket mellőző, ún. tolattyús, vagy Knight-motor adta, melynek első változatát Charles Yale Knight fejlesztette ki 1903-ban. A motor rendkívül halk futást eredményezett, ugyanakkor az előállítás költsége kifejezetten magas volt, a Panhard az utolsók között alkalmazta ezt az erőforrás-fajtát.
A Dynamicot egyébként kétféle motorral szerelték, egy 2,9, illetve egy 3.8 literes verzióval volt kapható. A technikai kuriózumok közé sorolható még a független első felfüggesztés, ami kifejezetten lágy járást biztosított.