Panhard Dynamic
A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből
39. sor: | 39. sor: | ||
A Dynamicot egyébként kétféle motorral szerelték, egy 2,9, illetve egy 3.8 literes verzióval volt kapható. A technikai kuriózumok közé sorolható még a független első felfüggesztés, ami kifejezetten lágy járást biztosított. | A Dynamicot egyébként kétféle motorral szerelték, egy 2,9, illetve egy 3.8 literes verzióval volt kapható. A technikai kuriózumok közé sorolható még a független első felfüggesztés, ami kifejezetten lágy járást biztosított. | ||
- | + | [[Kategória:Autótípus]] | |
<meta name="keywords" content="veterán Panhard Dynamic,oldtimer Panhard Dynamic"></meta> | <meta name="keywords" content="veterán Panhard Dynamic,oldtimer Panhard Dynamic"></meta> | ||
<meta name="description" content="Panhard Dynamic - Oldtimer autók, motorok egyéb járművek a VeteránPark közösségi portálon. Kedveli a veterán járműveket? Ossza meg velünk tapasztalatát!"></meta> | <meta name="description" content="Panhard Dynamic - Oldtimer autók, motorok egyéb járművek a VeteránPark közösségi portálon. Kedveli a veterán járműveket? Ossza meg velünk tapasztalatát!"></meta> |
A lap 2010. szeptember 13., 12:58-kori változata
Panhard Dynamic | |
Egy 1937-es Panhard Dynamic. | |
Gyártási adatok | |
Gyártó | Pandhard et Levassor |
Gyártás éve | 1936-1939 |
Darabszám | 2581 |
Panhard Dynamic típusleírás
Külsőre és technikáját illetően is igazi unikum volt a Panhard Dynamic. Az 1936-ban megjelent modell például három, a szélvédő tetejéről lelógó ablaktörlő dolgozott, a vezető középen ült, így a kormány is hajszálpontosan az autó hosszirányú metszésvonalában helyezkedett el, elől még további két utasnak volt hely. Ami a belsőségeket, az autó erőforrását a hagyományos szelepeket mellőző, ún. tolattyús, vagy Knight-motor adta, melynek első változatát Charles Yale Knight fejlesztette ki 1903-ban. A motor rendkívül halk futást eredményezett, ugyanakkor az előállítás költsége kifejezetten magas volt, a Panhard az utolsók között alkalmazta ezt az erőforrás-fajtát.
A Dynamicot egyébként kétféle motorral szerelték, egy 2,9, illetve egy 3.8 literes verzióval volt kapható. A technikai kuriózumok közé sorolható még a független első felfüggesztés, ami kifejezetten lágy járást biztosított.