Panhard Dynamic
A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből
2. sor: | 2. sor: | ||
| név = Panhard Dynamic | | név = Panhard Dynamic | ||
| kép = Panhard-Dynamic_1937.jpg | | kép = Panhard-Dynamic_1937.jpg | ||
- | | képméret = | + | | képméret = 250px |
| képaláírás = Egy 1937-es Panhard Dynamic. | | képaláírás = Egy 1937-es Panhard Dynamic. | ||
| gyártó = [[Panhard|Pandhard et Levassor]] | | gyártó = [[Panhard|Pandhard et Levassor]] | ||
34. sor: | 34. sor: | ||
== Panhard Dynamic típusleírás == | == Panhard Dynamic típusleírás == | ||
- | Külsőre és technikáját illetően is igazi unikum volt a Panhard Dynamic. Az 1936-ban megjelent modell például három, a szélvédő tetejéről lelógó ablaktörlő dolgozott, a vezető középen ült, így a kormány is hajszálpontosan az autó hosszirányú metszésvonalában helyezkedett el, elől még további két utasnak volt hely. | + | Külsőre és technikáját illetően is igazi unikum volt a '''Panhard Dynamic'''. Az 1936-ban megjelent modell például három, a szélvédő tetejéről lelógó ablaktörlő dolgozott, a vezető középen ült, így a kormány is hajszálpontosan az autó hosszirányú metszésvonalában helyezkedett el, elől még további két utasnak volt hely. |
- | Ami a belsőségeket, az autó erőforrását a hagyományos szelepeket mellőző, ún. tolattyús, vagy Knight-motor adta, melynek első változatát [[Charles Yale Knight]] fejlesztette ki 1903-ban. A motor rendkívül halk futást eredményezett, ugyanakkor az előállítás költsége kifejezetten magas volt, a Panhard az utolsók között alkalmazta ezt az erőforrás-fajtát. A Dynamicot egyébként kétféle motorral szerelték, egy 2,9, illetve egy 3.8 literes verzióval volt kapható. A technikai kuriózumok közé sorolható még a független első felfüggesztés, ami kifejezetten lágy járást biztosított. | + | Ami a belsőségeket, az autó erőforrását a hagyományos szelepeket mellőző, ún. tolattyús, vagy [[Knight-motor]] adta, melynek első változatát [[Charles Yale Knight]] fejlesztette ki 1903-ban. A motor rendkívül halk futást eredményezett, ugyanakkor az előállítás költsége kifejezetten magas volt, a Panhard az utolsók között alkalmazta ezt az erőforrás-fajtát. |
+ | |||
+ | A Dynamicot egyébként kétféle motorral szerelték, egy 2,9, illetve egy 3.8 literes verzióval volt kapható. A technikai kuriózumok közé sorolható még a független első felfüggesztés, ami kifejezetten lágy járást biztosított. | ||
A lap 2010. szeptember 13., 12:58-kori változata
Panhard Dynamic | |
Egy 1937-es Panhard Dynamic. | |
Gyártási adatok | |
Gyártó | Pandhard et Levassor |
Gyártás éve | 1936-1939 |
Darabszám | 2581 |
Panhard Dynamic típusleírás
Külsőre és technikáját illetően is igazi unikum volt a Panhard Dynamic. Az 1936-ban megjelent modell például három, a szélvédő tetejéről lelógó ablaktörlő dolgozott, a vezető középen ült, így a kormány is hajszálpontosan az autó hosszirányú metszésvonalában helyezkedett el, elől még további két utasnak volt hely. Ami a belsőségeket, az autó erőforrását a hagyományos szelepeket mellőző, ún. tolattyús, vagy Knight-motor adta, melynek első változatát Charles Yale Knight fejlesztette ki 1903-ban. A motor rendkívül halk futást eredményezett, ugyanakkor az előállítás költsége kifejezetten magas volt, a Panhard az utolsók között alkalmazta ezt az erőforrás-fajtát.
A Dynamicot egyébként kétféle motorral szerelték, egy 2,9, illetve egy 3.8 literes verzióval volt kapható. A technikai kuriózumok közé sorolható még a független első felfüggesztés, ami kifejezetten lágy járást biztosított.