Panhard Dynamic
A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből
2. sor: | 2. sor: | ||
| név = Panhard Dynamic | | név = Panhard Dynamic | ||
| kép = Panhard-Dynamic_1937.jpg | | kép = Panhard-Dynamic_1937.jpg | ||
- | | képméret = | + | | képméret = 200px |
| képaláírás = Egy 1937-es Panhard Dynamic. | | képaláírás = Egy 1937-es Panhard Dynamic. | ||
| gyártó = [[Panhard|Pandhard et Levassor]] | | gyártó = [[Panhard|Pandhard et Levassor]] |
A lap 2010. szeptember 13., 12:57-kori változata
Panhard Dynamic | |
Egy 1937-es Panhard Dynamic. | |
Gyártási adatok | |
Gyártó | Pandhard et Levassor |
Gyártás éve | 1936-1939 |
Darabszám | 2581 |
Panhard Dynamic típusleírás
Külsőre és technikáját illetően is igazi unikum volt a Panhard Dynamic. Az 1936-ban megjelent modell például három, a szélvédő tetejéről lelógó ablaktörlő dolgozott, a vezető középen ült, így a kormány is hajszálpontosan az autó hosszirányú metszésvonalában helyezkedett el, elől még további két utasnak volt hely. Ami a belsőségeket, az autó erőforrását a hagyományos szelepeket mellőző, ún. tolattyús, vagy Knight-motor adta, melynek első változatát Charles Yale Knight fejlesztette ki 1903-ban. A motor rendkívül halk futást eredményezett, ugyanakkor az előállítás költsége kifejezetten magas volt, a Panhard az utolsók között alkalmazta ezt az erőforrás-fajtát. A Dynamicot egyébként kétféle motorral szerelték, egy 2,9, illetve egy 3.8 literes verzióval volt kapható. A technikai kuriózumok közé sorolható még a független első felfüggesztés, ami kifejezetten lágy járást biztosított.