BMW
A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből
5. sor: | 5. sor: | ||
| képaláírás = | | képaláírás = | ||
| alapítva = 1916 | | alapítva = 1916 | ||
- | | alapító = Franz Josef Popp | + | | alapító = [[Franz Josef Popp]] |
| megszűnt = | | megszűnt = | ||
| székhely = München, Németország | | székhely = München, Németország | ||
32. sor: | 32. sor: | ||
== Veterán BMW motorok == | == Veterán BMW motorok == | ||
+ | |||
+ | |||
+ | [[Kategória:Márka]] | ||
+ | [[Kategória:Németország]] |
A lap 2010. április 23., 14:04-kori változata
BMW (Bayerische Motoren Werke) | |
Alapítva | 1916 |
Alapító | Franz Josef Popp |
Székhely | München, Németország |
A(z) BMW (Bayerische Motoren Werke) weboldala |
Veterán márkatörténet
Az 1918-ban alapított Bayerische Motoren Werke eredetileg repülőgép motorokat, majd 1923-tól már motorkerékpárokat is gyártott. A BMW forgásban lévő repülőgép propellert imitáló emblémája is a cég eredeti tevékenységére utal. A BMW a legkorszerűbb technikát felvonultató prémium autóiról vált ismerté, első négykerekűje – a Dixi felvásárlása révén - azonban egy Austin Seven licenc alapján készített autó volt.
A BMW első igazán híres modellje a kétüléses BMW 382 volt. A háború utáni években készült el a V6-os, illetve V8-os motorokkal is kapható BMW 501, a drága modellekre viszonylag alacsony volt a kereslet, ezért a BMW előrukkolt a városi kisautónak szánt BMW Isetta-val. Habár az eladási adatok felfelé íveltek, a BMW a 60-as évek elején csőd közeli helyzetbe került.
Ez egyben a BMW újjászületésének időszaka is, megjelenik az első „igazi” BMW, a BMW 1500-as modell, mely magán hordozza a BMW-re ma is jellemző sportos jegyeket.