Wilhelm Maybach
A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből
23. sor: | 23. sor: | ||
== Kapcsolódó hivatkozások == | == Kapcsolódó hivatkozások == | ||
- | * [http://maybach.lap.hu/wilhelm_maybach/20006405] | + | * [http://maybach.lap.hu/wilhelm_maybach/20006405 Wilhelm Maybach] |
- | * [http://www.mercedes-benz.hu/content/hungary/mpc/mpc_hungary_website/hung/home_mpc/passengercars/home/passenger_cars_world/heritage/history/personage/wilhelm_maybach.0002.html] | + | * [http://www.mercedes-benz.hu/content/hungary/mpc/mpc_hungary_website/hung/home_mpc/passengercars/home/passenger_cars_world/heritage/history/personage/wilhelm_maybach.0002.html Wilhelm Maybach- Az első Mercedes] |
[[Kategória:Emberek]] | [[Kategória:Emberek]] |
A lap 2010. július 5., 08:38-kori változata
Wilhelm Maybach | |
Született | 1846. február. 9. |
Elhunyt | 1929. december 29. |
Kapcsolódó márka | Maybach; Mercedes |
Innováció | Benz Patent Motorwagen |
Wilhelm Maybach a kiváló német konstruktőr ideje korán elvesztette szüleit, ám Gustav Werner feltaláló, a Burderhaus árvaház és iskola műhelyének igazgatója szárnyai alá vette az árván maradt, tehetséges fiatalt.
Maybach ebben az intézetben ismerkedett meg későbbi barátjával és partnerével Gottlieb Daimlerrel, akivel 1872-től együtt dolgozott a Deutz-AG-Gasmotorenfabrikban, ahol a négyütemű Otto motor fejlesztésével foglalkoztak. Ám az évek során megromlott a munkakapcsolata Ottoval, ezért Daimlert követve 1882-ben ő is elhagyta a Deutz vállalatot, és barátjával együtt közös vállalkozásba kezdett, megalapították a DMG-t (Daimler Motoren Gesellschaft).
1885-ben szabadalmaztatták az első gépkocsik hajtására alkalmas gyorsjárású, izzófejes, belső égésű motort, mely a modern benzines motorok előfutárának tekinthető. Még ebben az évben forgalomba hozták az első motorkerékpárt, mely az első belső égésű motorral hajtott jármű volt a világon.
Később Maybach, aki 1901-ben az első eredeti Mercedest kifejlesztette, megvált Daimler Motoren-Gesellschaft-tól, s régi barátjával, Friedrich von Zeppelin gróffal 1912-ben repülőgépmotorok gyártásába kezdett.
A háború után Maybach újra az autóipar felé vette az irányt, és nagyteljesítményű diesel motorokat gyártott vasúti, tengerészeti felhasználásra, és benzinmotorokat fejlesztett autókhoz, de akkor még komplett járművek gyártásával nem foglalkozott. 1921-ben azonban legördült az első önálló Maybach limuzin, a W3-as modell, a gyár szerelőszalagjáról.
Maybachot kiemelkedő tehetsége ellenére mindig is szerénység jellemezte, ennek bizonyítéka az is, hogy élete során sosem volt saját autója, és legtöbbször gyalog vagy villamossal érte úti célját.