Stanley
A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből
(Új oldal, tartalma: „{{Márka | név = Stanley | logo = Fájl:Stanley_logo.gif | képméret = 150px | képaláírás = | alapítva = 1902 (az első autó 1897) | alapító = [[Francis Edg…”) |
|||
15. sor: | 15. sor: | ||
== Veterán Stanley márkatörténet == | == Veterán Stanley márkatörténet == | ||
- | Miközben már minden négykerekűt gyártó cég tervezője benzines motorokat készített a Stanley fivérek gőzautókat gyártottak. Nem is akármilyeneket, hiszen egyik 1907-es modelljük a [[Stanley Gentleman’s Speedy Roadster]] 241 km/h órás sebességrekordot állított fel. | + | Miközben már minden négykerekűt gyártó cég tervezője benzines motorokat készített a '''Stanley Motor Carriage Companyt''' alapító Stanley fivérek gőzautókat gyártottak. Nem is akármilyeneket, hiszen egyik 1907-es modelljük a [[Stanley Gentleman’s Speedy Roadster]] 241 km/h órás sebességrekordot állított fel. |
A [[Francis Edgar Stanley]]-t és [[Freelan O. Stanley]]-t egyébként minden érdekelte, ahol találékonyságukat kamatoztathatták, feltalálóként számos területen jeleskedtek. Autós cégükhöz a pénzt korábbi, fotógráfiai eljárásokat korszerűsítő vállalkozásuk eladásából szerezték (a vevő egyébként az Eastmen Kodak volt). Az autófejlesztésbe is azért kezdtek bele, mert az akkor kapható, primitív modelleket akarták tökéletesíteni (találmányuk közül néhányat a [[Locomobile]]-nak is eladtak). Így készült el az első „Stanley-gőzős”, amit újabb 200 követett. Ekkor egy befektető 250 ezer dollárért kivásárolta a testvéreket, ám éppen az ő koponyájuk hiányzott a gyártás fejlesztéséhez, így nem sokkal később újra visszatértek a céghez. | A [[Francis Edgar Stanley]]-t és [[Freelan O. Stanley]]-t egyébként minden érdekelte, ahol találékonyságukat kamatoztathatták, feltalálóként számos területen jeleskedtek. Autós cégükhöz a pénzt korábbi, fotógráfiai eljárásokat korszerűsítő vállalkozásuk eladásából szerezték (a vevő egyébként az Eastmen Kodak volt). Az autófejlesztésbe is azért kezdtek bele, mert az akkor kapható, primitív modelleket akarták tökéletesíteni (találmányuk közül néhányat a [[Locomobile]]-nak is eladtak). Így készült el az első „Stanley-gőzős”, amit újabb 200 követett. Ekkor egy befektető 250 ezer dollárért kivásárolta a testvéreket, ám éppen az ő koponyájuk hiányzott a gyártás fejlesztéséhez, így nem sokkal később újra visszatértek a céghez. |
A lap 2010. június 29., 09:04-kori változata
Stanley | |
Alapítva | 1902 (az első autó 1897) |
Alapító | Francis Edgar Stanley és Freelan O. Stanley |
Megszűnt | 1924 |
Székhely | Newton, Massachusetts, Amerikai Egyesült Államok |
Veterán Stanley márkatörténet
Miközben már minden négykerekűt gyártó cég tervezője benzines motorokat készített a Stanley Motor Carriage Companyt alapító Stanley fivérek gőzautókat gyártottak. Nem is akármilyeneket, hiszen egyik 1907-es modelljük a Stanley Gentleman’s Speedy Roadster 241 km/h órás sebességrekordot állított fel.
A Francis Edgar Stanley-t és Freelan O. Stanley-t egyébként minden érdekelte, ahol találékonyságukat kamatoztathatták, feltalálóként számos területen jeleskedtek. Autós cégükhöz a pénzt korábbi, fotógráfiai eljárásokat korszerűsítő vállalkozásuk eladásából szerezték (a vevő egyébként az Eastmen Kodak volt). Az autófejlesztésbe is azért kezdtek bele, mert az akkor kapható, primitív modelleket akarták tökéletesíteni (találmányuk közül néhányat a Locomobile-nak is eladtak). Így készült el az első „Stanley-gőzős”, amit újabb 200 követett. Ekkor egy befektető 250 ezer dollárért kivásárolta a testvéreket, ám éppen az ő koponyájuk hiányzott a gyártás fejlesztéséhez, így nem sokkal később újra visszatértek a céghez.
A gőzmotorok tökéletesítésével rendkívül gyors autók készültek az üzemben, az I. világháború után azonban mindenezek ellenére világossá vált, hogy már a benzingőz hajtja a piacot. A céget 1924-ben vásárolta fel a Steam Vehicle Corporation of America, a márka gyártása ezzel meg is szűnt.
Veterán Stanley autók
- Stanley Gentleman’s Speedy Roadster (1907-n.a.)
- Stanley 735 (1920-n.a.)