HRG
A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből
(Változatok közti eltérés)
(Új oldal, tartalma: „{{Márka | név = HRG (HRG Engineering Company) | logo = | képméret = 150px | képaláírás = | alapítva = 1936 | alapító = | megszűnt = 1966 | székhely = Angli…”) |
|||
5. sor: | 5. sor: | ||
| képaláírás = | | képaláírás = | ||
| alapítva = 1936 | | alapítva = 1936 | ||
- | | alapító = | + | | alapító = Major E.A. '''H'''alford, Guy '''R'''obins, Henry Ronald '''G'''odfrey |
| megszűnt = 1966 | | megszűnt = 1966 | ||
- | | székhely = Anglia | + | | székhely = Tolworth, Surrey, Anglia |
| jelmondat = | | jelmondat = | ||
| kulcsemberek = | | kulcsemberek = |
A lap 2010. május 25., 09:20-kori változata
HRG (HRG Engineering Company) | |
Alapítva | 1936 |
Alapító | Major E.A. Halford, Guy Robins, Henry Ronald Godfrey |
Megszűnt | 1966 |
Székhely | Tolworth, Surrey, Anglia |
Veterán márkatörténet
Két autóversenyző - Major E.A. Halford és Guy Robins - és egy már tapasztalt autóipari szakember - Henry Ronald Godfrey - által alapított HRG első modellje inkább volt „versenyautó”, mint praktikus családi négykerekű. A cég ezen a vonalon haladt tovább, így kategóriájában – 1938-ban - már Le Mans győzelemmel is büszkélkedhetett.
A HRG a Singer motorjait építette a karosszériába. Annak ellenére, hogy a cég folyamatosan profitot termelt, a gyártás 1966-ban leállt.
Veterán HRG autók
- HRG 1.5 litre (1935-1939)
- HRG Le Mans model (1938-1938)
- HRG 1100 (1938-1950)
- HRG 1500 (1939-1956)
- HRG Aerodynamic (1947-n.a.)
- HRG Twin Cam (1955-1956)