Ginetta
A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből
(Változatok közti eltérés)
17. sor: | 17. sor: | ||
A '''Ginetta''' az angol sportautó gyártás klasszikusnak mondható módszertanát alkalmazta, kis szériában megjelenő autói jellemzősen nem saját fejlesztésű erőforrásokon alapultak, a karosszéria azonban egyedi tervezésű volt, a kezdetekben jellemzően üvegszál felhasználásával. | A '''Ginetta''' az angol sportautó gyártás klasszikusnak mondható módszertanát alkalmazta, kis szériában megjelenő autói jellemzősen nem saját fejlesztésű erőforrásokon alapultak, a karosszéria azonban egyedi tervezésű volt, a kezdetekben jellemzően üvegszál felhasználásával. | ||
- | A cég első kereskedelmi forgalomba kerülő autója az 1962-ben bemutatott Ginetta G4 volt, pár évvel később mutatkozott be a Ginetta G15, melynek erőforrása ugyan mindössze 875 cm3 volt, de így is elérte a 160 km/h sebességet, ehhez pedig rendkívül alacsony fogyasztás társult. | + | A cég első kereskedelmi forgalomba kerülő autója az 1962-ben bemutatott [[Ginetta G4]] volt, pár évvel később mutatkozott be a [[Ginetta G15]], melynek erőforrása ugyan mindössze 875 cm3 volt, de így is elérte a 160 km/h sebességet, ehhez pedig rendkívül alacsony fogyasztás társult. |
A lap 2010. május 18., 12:45-kori változata
Ginetta | |
Alapítva | 1958 |
Alapító | Bob, Ivor, Trevers és Douglas Walklett |
Székhely | Woodbridge, Suffolk, Anglia (1958) |
A(z) Ginetta weboldala |
Veterán márkatörténet
A Ginetta az angol sportautó gyártás klasszikusnak mondható módszertanát alkalmazta, kis szériában megjelenő autói jellemzősen nem saját fejlesztésű erőforrásokon alapultak, a karosszéria azonban egyedi tervezésű volt, a kezdetekben jellemzően üvegszál felhasználásával.
A cég első kereskedelmi forgalomba kerülő autója az 1962-ben bemutatott Ginetta G4 volt, pár évvel később mutatkozott be a Ginetta G15, melynek erőforrása ugyan mindössze 875 cm3 volt, de így is elérte a 160 km/h sebességet, ehhez pedig rendkívül alacsony fogyasztás társult.
Veterán Ginetta autók
- Ginetta G1 (1958)
- Ginetta G4 (1962-n.a.)
- Ginetta G4 (n.a.-n.a.)
- Ginetta G4 (n.a.-n.a.)
- Ginetta G10 (1965-n.a.)
- Ginetta G11 (n.a.-n.a.)
- Ginetta G12 (n.a.-n.a.)
- Ginetta G15 (n.a.-n.a.)
- Ginetta G20 (n.a.-n.a.)
- Ginetta G21 (n.a.-73)
- Ginetta G25 (n.a.-n.a.)
- Ginetta G32 (n.a.-n.a.)