Porsche 924
A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből
(→924: szöveg nyers) |
(→924 Turbo (931 LHD, 932 RHD): foto) |
||
155. sor: | 155. sor: | ||
=== 924 Turbo (931 LHD, 932 RHD)=== | === 924 Turbo (931 LHD, 932 RHD)=== | ||
+ | [[Fájl:P924eng turbosystem.jpg]] | ||
+ | |||
=== 924 Carrera GT (937/938) === | === 924 Carrera GT (937/938) === | ||
=== 924S (946 LHD, 947 RHD)=== | === 924S (946 LHD, 947 RHD)=== |
A lap 2014. szeptember 7., 14:24-kori változata
Porsche 924 | |
Porsche 924 | |
Gyártási adatok | |
Gyártó | Porsche |
Gyártás helye | Stuttgart, Németország |
Gyártás éve | 1976–1982, 1986-1988 |
Darabszám | 121289 |
Modellvariánsok | kupé |
Kategória | 2 ajtós kupé |
Tervező | Harm Lagaay (Porsce AG.) |
A(z) Porsche 924 alaptípus modell műszaki adatai | |
Méret és tömegadatok | |
Hossz | 4200 mm |
Szélesség | 1685 mm |
Magasság | 1270 mm |
Tömeg | 1080 kg |
Üzemanyag | benzin |
Teljesítmény | |
Motor | 2.0 l, 2.5 l, vízhűtéses orrmotor |
Felépítés | I4 - FR layout |
Váltó | 4 vagy 5 fokozatú manuális,4-es automata hátul egybeépítve egy speerel ellátott differenciálműben a jó súlyelosztás és tökéletes erőátvitel érdekében. |
Kapcsolódó modellek | |
Előd:Porsche 911 Utód:Porsche 928 |
Tartalomjegyzék |
Veterán Porsche 924 típustörténet
A Porsche 924-es, egy kétajtós, hátsókerék meghajtású személyautó, a 914-es utódja volt 1976 és 1985 között. Később, 1986 és 1988 között újra gyártották 924S-ként (special) a 944-es motorjával. A Porsche 924-es volt a Porsche belépő szintű autója a sportautók kategóriájába, amihez – az alacsony ár révén – a középréteg is hozzájuthatott. Kiadták targa tetővel is. A típus sok módosításon esett át az idők folyamán. A kezdeti négy sebességes váltót 1977-ben ötsebességesre cserélték. 1978 novemberében turbófeltöltős változattal állt elő a Porsche. Az első változatoknál ez 170 LE-t jelent, majd 1981-től 177-re emelték. 1980-ban a Carrera GT jelent meg, 210 LE teljesítménnyel. Ezt a 924 Carrera GTS követte 245 LE -vel. Emellett volt egy pályaváltozat, a 924 Carrera GTR 272 KW,vagyis 375 lóerővel. Minden 924 változat 2.0 literes motorral és Bosch K-Jetronic injektor rendszerrel készült, kivéve a 924S-t, ami már az első 944 változat 2.5-ös motorját és vezérlését kapta.
Természetesen a 924-es is megkapta a maga kritika özönét, a fanatikus 911 (boxer motor, léghűtés, farmotor) tábortól. Nagyok voltak az új kocsival szembeni elvárások és nehéz volt a legendás 911 nyomába érni. A 924-es egy olcsóbb szegmenst képviselt, akárcsak manapság a Porsche Boxster (két ülés, középmotor, a 911-esekhez képest olcsó Porsche). Ekkor már két olcsó Porsche sorozat is megelőzte a 924-et. Az első a 912, a második a 914. A cégnek bejöttek a számításai, mert öt év alatt 100 000 db-ot értékesítettek. A kocsi sikeresen túlélte a kritikákat, panaszokat és számos módosításon esett át. Jellemző a típusra a karosszéria kitűnő korrózióállósága, mert horganyvédelemmel látták el.
Alaptípus & Modellvariánsok
Model Year | Production | Rest of World | USA | Japan |
---|---|---|---|---|
1976 | 5145 | 5144 | 1120 | |
1977 | 25596 * | 17675 | 7496 | 425 |
1978 | 21562 | 9474 | 11638 | 450 |
1979 | 20619 | 10475 | 9636 | 508 |
1980 | 12794 † | 9094 | 3700 | |
1981 | 11824 ‡ | 9669 | 2155 | |
1982 | 10091 | 7814 | 2277 | |
1983 | 5785 | 5785 | ||
1984 | 4659 | 4659 | ||
1985 | 3214 | 3214 | ||
Total | 121289 | 83004 | 36902 | 1383 |
A 924-es sorozat alaptípusa, az összes legyártott modell összefoglaló táblázata, a viszonylag kis darabszám mellett is tükrözi a Porsche első orrmotoros, vízhűtéses modelljének jellegzetességeit és kedveltségét.
Az egyes szériákból speciális modellek is kialakításra kerültek, úgy mint a:
- 3000 db special edition "Martini" cars
- 1002 db special edition "Le Mans" cars
- 1015 db special edition "50 Jahre Porsche/Weissach" cars.
924
szerkesztés alatt!!! A 924 eredetileg a célja, hogy a Volkswagen "s zászlóshajója Coupé sportautók és nevezték "Project 425" a fejlesztés ideje alatt. Abban az időben, a Volkswagen nem volt belső kutatás és tervezés részleg, és a Porsche csinál a nagy részét a cég fejlesztési munka, egy olyan üzlet, amely visszatért a 1950-es években; összhangban ez a történelem, a Porsche volt kapcsolatos, hogy dolgozzon ki egy új, sportos jármű azzal a fenntartással, hogy ez a jármű meg kell dolgozni egy meglévő VW / Audi I4 motor. Porsche úgy döntött, a hátsó kerék hajtás elrendezés és a hátulra szerelt transaxle tervezésének elősegíteni, hogy 48/52 első / hátsó súlyelosztás; Az enyhe hátsó súly elfogultság segített mind tapadás és fékezési egyensúly.
Az 1973-as olajválság , egy sor autó kapcsolatos szabályozási változtatásokat hozott az 1970-es, és a változás az igazgatók a Volkswagen által a helyzet a Volkswagen sportautó kevésbé feltűnő és a 425 projekt tartásba kerül. Miután komoly tanácskozás a VW, a projekt leselejtezett teljesen, miután a döntés született, hogy lépjenek előre az olcsóbb, praktikusabb, Golf alapú Scirocco modell helyett. Porsche, ami szükséges a modell helyett a 914, alkut kötött a Volkswagen vezetése, hogy megvásárolja a tervezési vissza.
A megállapodás előírta, hogy az autó épülne meg a volt NSU gyár Neckarsulm északra található a Porsche központja Stuttgartban, a Volkswagen alkalmazottai tenne a tényleges gépsor működését, és a Porsche is a saját design. Ez lett az egyik Porsche legkelendőbb modellek, és a relatív olcsóság az épület az autó tette mind a nyereséges és viszonylag könnyű a Porsche finanszírozására.
1977-1982 Porsche 924 (Ausztrália)
1977-1982 Porsche 924 (Ausztrália) Az eredeti terv egy használt Audi származó négysebességes manuális sebességváltó egy elsőkerék-hajtású autó, de most elhelyezni és használni, mint a hátsó transaxle. Ezt fedezte a VW EA831 2,0 L I4 motor, később használt Audi 100 és a Volkswagen LT furgon (közös hit az, hogy "a motor származott az LT van", de először az Audi autó és a 924 formában van a Porsche tervezett hengerfej). Az Audi motor is használják a AMC Gremlin , Concord , és Spirit . A 924 motor használt Bosch K-Jetronic üzemanyag-befecskendezés, termelő 95 lóerős (71 kW), az észak-amerikai berendezés. Ez hozta létre, hogy a 110 lóerős (82 kW) közepén 1977 bevezetésével a katalizátor, ami csökkentette a szükséges energia-rablás szmog berendezés. A négy-fokozatú manuális volt az egyetlen sebességváltó áll rendelkezésre a kezdeti 1976 modell. Az Audi három sebességes automata felajánlotta kezdve a 1977,5 modell.
Európai modellek, ami nem igényel semmilyen kibocsátás berendezés, készült 125 LE (93 kW). Azt is különböztek vizuálisan az amerikai spec modell nem rendelkezik az amerikai autók kis sebességű hatás lökhárítók és a kerek reflektorok plusz oldalsó helyzetjelző lámpa mindkét végén a test.
A 924-ben értékesítették Japánban Yanase kereskedések szakosodott észak-amerikai és az európai járműveket, a jobbkormányos annak teljes generáció. Az értékesítés segített az a tény, hogy ez megfelel a japán kormány dimenzióval előírások , különös tekintettel annak a lökettérfogat és külső méretek.
A ötfokozatú sebességváltó, amely elérhető a szívómotor autó (típus 016) induló 1979-ben, mely minden turbos (típus G31), volt egy kutya-láb műszak minta Porsche egység, és az első fogaskerék alatt fordított a bal oldalon. Ez erős, de drága köszönhető, hogy néhány 915 belső részek, és helyébe az 1980-ban a normál H-pattern Audi ötfokozatú valamennyi nem-turbo autók. A fékek is szilárd tárcsák elöl és dob hátul. Az autó bírálták Car and Driver magazin e fékező, amelyet úgy tekintették, mint egy lépést hátra a 914 standard négy tárcsafék. Azonban a négy tárcsafék, öt stud csomópontok és ötvözetek a 924 Turbo volt elérhető az alap 924, mint egy "S" csomag, kezdve az 1980-es modellévre. Továbbá, szabványos fék lehet optioned a turbo mint egy költségtakarékos intézkedést.
Az általános stílus jött létre holland Harm Lagaay , tagja a Porsche styling csapat, az összecsukható fényszórók, lejtős motorháztető vonal és rács nélküli orr, amely az autót a népszerű ék alakját. Az autó került forgalomba az Egyesült Államokban júliusban 1976-1977 modell alapára 9395 $. Porsche készült kis fejlesztéseket a 924 minden modell év között 1977 és 1985, de semmi komoly megváltozott a nem-turbo autók. Turbófeltöltéses változatok kapott sok más, nem-VW származó alkatrészek, az egész hajtáslánc, és amikor optioned az m471 tárcsafék csomagot és kovácsolt 16 "kerekek, az autó kétszer annyiba kerül, mint a standard modell. Megjelenése jóváírásra került, mint az ihletet a második generációs Mazda RX-7
J. pasa, az írás Excellence magazin, abban az időben, le a 924, mint "a legjobb kezelés Porsche raktáron formában".
Miközben az autó dicsérték a stílus, kezelése, üzemanyag-takarékosság, és a megbízhatóság, az élesen rögzíti az autóipari sajtó a nagyon gyenge teljesítmény, főleg az USA-spec autók. Csak 95-110 LE, gyorsulás egyszerűen nem opció, hanem a Porsche nevet végzett vele a magasabb elvárásoknak. Amikor a 924 Turbo modellek jöttek ki, Car and Driver magazin hirdette az autó "gyors ... végre!" A későbbi 924S volt teljesítményt par a turbó, de sokkal jobb megbízhatóságot, és olcsóbb. A '81 és '82 turbó és a hozzá kapcsolódó speciális változatok megszervezésében érdeklődés gyűjtő körökben; és bár sokan még mindig léteznek, kiváló példa az autók meglehetősen szűkös, mint a 2009.
924 Turbo (931 LHD, 932 RHD)
924 Carrera GT (937/938)
924S (946 LHD, 947 RHD)
924 Special Production
924 Turbo
szövegtörzs......