Mercedes-Benz 180 (W 120)
A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből
(→Részletes leírás: táblázat) |
a (→Részletes leírás: tábla jav) |
||
67. sor: | 67. sor: | ||
+ | [[Fájl:Mercedes_Benz_bannerVP.jpg|740px]] | ||
== Részletes leírás == | == Részletes leírás == | ||
72. sor: | 73. sor: | ||
{| class="wikitable" | {| class="wikitable" | ||
|- | |- | ||
- | ! Évjárat !! Típusjelzés !! | + | ! Évjárat !! Típusjelzés !! Jelőlés !! Motortípus !! Köbtartalom !! Teljesítmény/Nyomaték !! Max.sebesség-<br /> gyorsulás-<br />/0–100 km/h |
|- | |- | ||
| 1953–1957 || W 120 (180) || 180 || [[Mercedes-Benz M 136|M 136 VII]] || 1767 cm³ || 52 PS/4000,112 Nm/1800 || 126 km/h/31 s | | 1953–1957 || W 120 (180) || 180 || [[Mercedes-Benz M 136|M 136 VII]] || 1767 cm³ || 52 PS/4000,112 Nm/1800 || 126 km/h/31 s |
A lap 2013. április 15., 11:24-kori változata
Mercedes Benz W120 (W121) 180(190) | |
Mercedes Benz W120/W121 Ponton | |
Gyártási adatok | |
Gyártó | Daimler-Benz |
Gyártás helye | Németország/Ausztrália(W121) |
Gyártás éve | 1953-1962 |
Darabszám | 442.963 |
Modellvariánsok | Sedan, coupe, cabriolette |
Kategória | 4 ajtós sedan - Compact executive car |
A(z) MB W120/W121 modell műszaki adatai | |
Méret és tömegadatok | |
Hossz | 4485 mm |
Szélesség | 1740 mm |
Magasság | 1560 mm |
Tömeg | 1100-1250 kg |
Tengelytáv | 2649 mm |
Üzemanyag | benzin illetve gázolaj |
Teljesítmény | |
Motor | Soros 4 hengeres, vízhűtéses
Benzin:1,8–1,9 Liter(52–80 PS) Diesel: 1,8–2,0 Liter(40–50 PS) |
Felépítés | FR, orrmotor hátsókerék-hajtás |
Kapcsolódó modellek | |
Mercedes-Benz |
Tartalomjegyzék |
MB 180 (W120) Ponton és az '50-es évek áttekintése
A Mercedes-Benz W120 és W121 " Ponton " modellek szériáit 1953-tól a 1962-ig gyártották, "'180" és a "190" modell néven. A négyhengeres 180 és 190 volt a gerince a Mercedes újjáéledésének ebben az időszakban. Elődje a Mercedes-Benz W136 volt, míg a felváltó modell a Mercedes-Benz W110 lett.
Az alapmodell változatai széles skálán mozogtak egészen a gyártás végleges befejezéséig, mid a motorválaszték, mind a felépítmény kialakítás vonatkozásában.
- Alapmodell: Mercedes Benz 180, 190 [W120 – W 121] 1953-1962
- modellváltozatok:
- W105
- W128
- W180
- 220S
- 220SE
Az új forma, több kényelem és extra, valamint nagyobb utas és csomagtér, ezek alkották a 80%-át a Mercedes-Benz 1953 és 1959. közöttl termelésének. A 180-as modellnél 1957-ig, a régi M136 1,8 literes motort alkalmazták, amit a Mercedes Benz 170 Sb-től örökölt (38 kW, 51 LE). Később 180-as, a nagyobb M121 motort kapta a 190-es szériától.
A W105 külsőre alig különbözött a W120/121-től, de soros hathengeres motorral gyártották.
A W128/W180-as hathengeres Ponton modellek valamivel hosszabbak, részben a motorház, továbbá a megnövelt tengelytávolság miatt (220S-220S-220SE). A 180-190 és a 220-220S "Ponton" modell nagyon hasonló megjelenésű, csak a hátsó szélvédő tér el kissé.
Hátulról, nem lehetett ugyan könnyen azonosítani, azonban a felső kategóriás 220SE motorházába nézve látszik a 6 hengeres motor, amely már üzemanyag befecskendezéssel lett kialakítva (E. Einspritzung vagy üzemanyag-befecskendezés). Kinézetében a hosszabb motorháztető (és a tengelytávolság), továbbá a krómdíszítések, az irányjelzők elhelyezése és kialakítása jellemezte, az elegáns 6 hengeres modellt. A négyajtós kialakítás mellett, coupe és cabriolette verziókban is készültek. A németországi gyártással párhuzamosan, argentin és ausztráliai szerelősorokról is számos példány került le.
Az 50-es évek másik modellje, a 300-as sorozat, sokkal nagyobb alvázzal és felépítménnyel volt kialakítva, egy teljesen más, hagyományos és elegáns stílust képviselt.
A 180-190-es, 4 hengeres típusváltozatot széles körben használják, mint taxit. Ez a rövidebb Ponton alacsony fogyasztású, kisebb parkolóhely igényű, irányjelző fényei az első sárvédő tetején hátul helyezkedtek el. Erőforrása diesel üzemű, rendkívül takarékos és megbízható volt. Az utastér fűtés légbeömlői két oldalon helyezkedtek el , radiátor csak a 120/121 utcai változataiba lettek beépítve.
Az autó sokat változott előállítása során. Többek között olyan , nem jelentéktelen aprósággal is, mint 1957-ben, egy évvel a 190-es sedan bevezetése után, a Mercedes csillag orrdísz már levehetően készült. Ez időben ugyanis Svájcban, a közlekedés-biztonsági tényezők miatt, a gyalogos balesetek sérülések csökkentése céljából ez, már előírás volt.
A sorozat roadster változata az R121, ismertebb nevén a 190SL, amelyet 1955-1963 között gyártottak.
Az 1959-es Frankfurti Autószalonon, amelyet az 1960-as „amerikai modell évnek” szántak, bemutatták a szélesebb hűtőráccsal és karcsúbb hátsó lámpákkal módosított modellt. Ugyanezt a szélesebb hűtőrács stílust alkalmazták később utódainál, amikor a Pontonokat a W110 "Fintail" (farokszárnyas) modellek 1961-ben felváltották.
Részletes leírás
A négyhengeres "Ponton" szériák összefoglaló táblázata
Évjárat | Típusjelzés | Jelőlés | Motortípus | Köbtartalom | Teljesítmény/Nyomaték | Max.sebesség- gyorsulás- /0–100 km/h |
---|---|---|---|---|---|---|
1953–1957 | W 120 (180) | 180 | M 136 VII | 1767 cm³ | 52 PS/4000,112 Nm/1800 | 126 km/h/31 s |
1954–1959 | W 120 (180 D) | 180 D | OM 636 VII | 1767 cm³ | 40 PS/3200 (ab 1955 43 PS)/101 Nm | 110 km/h/39 s |
1956–1959 | W 121 B I (190) | 190 | M 121 I | 1897 cm³ | 75 PS/4600,136 Nm/2800 | 140 km/h/20,5 s |
1957–1959 | W 120 (180 a) | 180 | M 121 IV | 1897 cm³ | 65 PS/4500,128 Nm/2200 | 135 km/h/21,0 s |
1958–1959 | W 121 B I (190 D) | 190 D | OM 621 I | 1897 cm³ | 50 PS/4000,108 Nm/2200 | 120 km/h/29 s |
1959–1961 | W 120 (180 b) | 180 | M 121 IV-b | 1897 cm³ | 68 PS/4400,130 Nm/2500 | 135 km/h/21 s |
1959–1961 | W 120 (180 Db) | 180 D | OM 636 VII | 1767 cm³ | 43 PS/3500,101 Nm/2000 | 110 km/h/39 s |
1959–1961 | W 121 B I (190 b) | 190 | M 121 I-b | 1897 cm³ | 80 PS/4800,139 Nm/2800 | 145 km/h/19 s |
1959–1961 | W 121 B I (190 Db) | 190 D | OM 621 I | 1897 cm³ | 50 PS/4000,108 Nm/2200 | 120 km/h/29 s |
1961–1962 | W 120 (180 c) | 180 | M 121 IV-b | 1897 cm³ | 68 PS/4400,145 Nm/2500 | 135 km/h/20 s |
1961–1962 | W 120 (180 Dc) | 180 D | OM 621 IV | 1988 cm³ | 48 PS/3800,108 Nm/2000 | 110 km/h/36 s |