Kissel
A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből
a (→Kapcsolódó hivatkozások: szerkeszt) |
a (→Kapcsolódó hivatkozások: jav) |
||
121. sor: | 121. sor: | ||
[[Fájl:VeteranBanner2012b.jpg]] | [[Fájl:VeteranBanner2012b.jpg]] | ||
== '''Kapcsolódó hivatkozások''' == | == '''Kapcsolódó hivatkozások''' == | ||
- | {{commonskat|Kissel}} | + | {{commonskat|Kissel car}} |
*[http://wisconsinautomuseum.com/ Wisconsin Automotive Museum] | *[http://wisconsinautomuseum.com/ Wisconsin Automotive Museum] | ||
*[http://en.wikipedia.org/wiki/Kissel_Motor_Car_Company KisselKar-Wikipedia] | *[http://en.wikipedia.org/wiki/Kissel_Motor_Car_Company KisselKar-Wikipedia] |
A lap 2012. december 4., 21:58-kori változata
Kissel (Kissel Motor Car Company) | |
"every inch a car" | |
Alapítva | 1906. június 5. |
Alapító | George Kissel, William Kissel |
Megszűnt | 1930 |
Székhely | Hartford, Wisconsin, Amerikai Egyesült Államok |
Jelmondat | "Minden ízében autó" |
Tartalomjegyzék |
Kissel márkatörténet
Kissel US. Patent 1906 year | |
A Kissel testvérek által létrehozott Kissel számos különleges autót gyártott. Ezek közé tartozott például a Kissel All-Year, mely alakíthatóságának köszönhetően - a 4 üléses túraautó lehajtható tetővel és ugyancsak lehajtható szélvédővel rendelkezett - minden időjárásban élvezetes autózást nyújtott.
A gyár unikumnak számító modelljei ellenére kénytelen volt más gyártók modelljeit is előállítani, ám a gazdasági válság közeledtével egyre kevesebb ilyen jellegű munkája akadt, így 1930-ban a gyár bezárta kapuit. |
Veterán Kissel autók
- Kissel Kisselkar modell II. touring (1908-**)
Motor Típus: S-4 35 LE (25,76 KW)
- Kissel Kar model 6-60 roadster (1909-**)
5244 cc S-6 | 320,0 cu in | 5.2 L.| 60 LE (44,16 KW)
- Kissel Kar model D-11 roadster (1911-**)
Motor Típus: S-4 40 LE (29,44 KW)
- Kissel Kar model 4-40 "semi-racer" (1912-**)
Motor Típus: S-4 40 LE (29,44 KW)
- Kissel Kar model 40(1911-1924)
Motor Típus: I4 32 BHP (23,552 KW)
- Kissel Car model ..... (1920)
- Kissel Car model 6-45 speedster (1920-1923)
Motor Típus: S-6 4656 cc | 284,1 cu in | 4,7 L.
61 BHP (44,896 kW) @ 2300 rpm
Furat: 84,1 mm | 3,311 hüvelyk löket: 139,0 mm | 5,472 hüvelyk
- Kissel Car model 6-45 Silver Special speedster (1923-1927)
Motor Típus: I6 4656 cc | 284,1 cu in | 4,7 L. 61 BHP (44,896 kW) @ 2300 rpm
Furat: 84,1 mm | 3,311 hüvelyk löket: 139,0 mm | 5,472 hüvelyk
- Kissel Car 6-55 Gold Bug speedster (1922-1928)
Motor Típus: S-6 48 LE (35,328 KW)
- Kissel Car 8-75 Gold Bug speedster (1925-1927)
Top Speed 75 mph | 120,675 km / h
Lycoming Motor típus: S8 4717 cc | 287,9 cu in | 4,7 L. 71 LE (52,256 kW) @ 3000 rpm Furat: 3.2 | 81 mm. Stroke: 4.5 | 114 mm.
- Kissel Car model 126 White Eagle speedster (1929-1930)
Lycoming Motor típus: S-8 5317 cc | 324,5 cu in | 5.3 L. 95 LE (69,92 KW)
Furat: 3.3 | 84 mm. Stroke: 4.7 | 119 mm.
- Kissel All-Year (n.a.-1920)
- Kissel Silver Special Speedster (n.a.-n.a.)
- Kissel Gold Bug (n.a.-n.a.)
A fenti felsorolásnál lényegesen több modell keletkezett/létezett, de tengeren túli, réges-régen megszünt márkáról lévén szó, ne is csodálkozzunk az információ hiány miatt. A Wisconsin Autómúzeum őriz néhány eredeti,patinás példányt, a többi restaurált automobil magán-, gyűjtemények, gyűjtők, birtokában lelhető fel.
Wisconsin Autómúzeum,képgaléria
Videótár
Kapcsolódó hivatkozások