Polski Fiat
A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből
(Polski Fiat nyitás) |
a (javítás) |
||
58. sor: | 58. sor: | ||
[[1973]] és [[2000]] között egy újabb licencelt modellt gyártottak, a [[Polski Fiat 126|Polski Fiat 126p-t]], ami a [[Fiat 126]] másolata volt. A különálló '''Polski Fiat''' márka az [[1990-es évek]]ben eltűnt, amikor a FIAT megvásárolta a lengyel gyárat, és azóta is gyárt ott saját modelleket. | [[1973]] és [[2000]] között egy újabb licencelt modellt gyártottak, a [[Polski Fiat 126|Polski Fiat 126p-t]], ami a [[Fiat 126]] másolata volt. A különálló '''Polski Fiat''' márka az [[1990-es évek]]ben eltűnt, amikor a FIAT megvásárolta a lengyel gyárat, és azóta is gyárt ott saját modelleket. | ||
- | [[Kategória: | + | [[Kategória:Autómárka]] |
-[en:Polski Fiat]] | -[en:Polski Fiat]] |
A lap 2012. október 9., 05:54-kori változata
Polski Fiat | |
Alapítva | 1932 |
Megszűnt | 1990~ |
Székhely | Bielsko Biala, Lengyelország |
A Polski Fiat egy lengyel autómárka. Ezzel a névvel az olasz Fiat cég licence alapján gyártották és szerelték össze Lengyelországban az ilyen nevű gépjárműveket.
A II. világháború előtt
A márkát 1932-ben alkották, amikor a lengyel kormányzat megegyezett a FIAT céggel, hogy gyárthassa azt varsói gyárában. Az autókat egy újonnan alakult lengyel-olasz cég, a Polski Fiat értékesítette és szervizelte. Kezdetben a járműveket olasz eredetű alkatrészekből szerelték össze (ilyen volt például a PF 508/I, vagy a Polski Fiat Topolino). Az 1930-as évek közepétől a gyár megkezdte a teljesen saját gyártású autók kibocsátását.
Főbb gyártmányok voltak:
- Polski Fiat 508/III Junak
- Polski Fiat 518 Mazur
- Polski Fiat 618 Grom
- Polski Fiat 621 L és Polski Fiat 621 R
Speciális katonai modellek, Lengyelországban gyártva:
- IIIW Łazik
- Polski Fiat 518 Łazik
- Polski Fiat 508/518 - A Polski Fiat 508 és a Polski Fiat 518 keveréke
A gyártás megszűnt a második világháború kitörésével, amikor 1939-ben a németek lefoglalták a gyárat.
A II. világháború után/FSO Polonez
A Polski Fiat márka az 1960-as években jelent meg újra, ekkor a lengyel kormányzat felújította kapcsolatát a FIAT céggel, és megvásárolta a Polski Fiat 125p licencét. Az első ilyen gépjárműveket 1967-ben szerelték össze olasz alkatrészekből, a tényleges gyártásuk 1968 és 1991 között történt. Eközben a Polski Fiat márkát felváltotta az FSO 1983-ban, ami az FSO Polonezt gyártotta.
FSO Polonez
- 1978-1986 MR'78-MR'83-MR'85
- 1986-1989 MR'86-MR'87-MR'89
- 1991-1997 Caro (MR'91-MR'93)
- 1997-2002 Caro Plus (MR'97)
- 1996-1997 Atu
- 1997-2002 Atu Plus
- 1999-2002 Kombi
- 1988-1992 Truck
- 1992-1997 Truck
- 1997-2003 Truck Plus (Daewoo-FSO Truck Plus)
- 1993-1997 Cargo
- 1997-2001 Cargo Plus
- 1981 és 1983 Coupe
1973 és 2000 között egy újabb licencelt modellt gyártottak, a Polski Fiat 126p-t, ami a Fiat 126 másolata volt. A különálló Polski Fiat márka az 1990-es években eltűnt, amikor a FIAT megvásárolta a lengyel gyárat, és azóta is gyárt ott saját modelleket.
-[en:Polski Fiat]] --[de:Polski Fiat]] -[eo:Polski Fiat]] -[fi:Polski-Fiat]] -[fr:Polski Fiat]] -[it:Polski Fiat]] -[ja:ポルスキ・フィアット]] -[no:Polski Fiat]] -[pl:Polski Fiat]] -[sv:Polski Fiat]]