Alpine (Renault) A110
A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből
(→Alpine autósport: szerk.) |
a (→Rövid típustörténet: jav) |
||
40. sor: | 40. sor: | ||
'''A sportautókat gyártó Alpine francia vállalkozás volt, a versenyzés és a sport autók gyártására szakosodott, ezekhez elsősorban a Renault farmotorjait használta fel. | '''A sportautókat gyártó Alpine francia vállalkozás volt, a versenyzés és a sport autók gyártására szakosodott, ezekhez elsősorban a Renault farmotorjait használta fel. | ||
''' | ''' | ||
+ | |||
'''Jean Rédélé (1922 - 2007), az Alpine alapítója, eredetileg a Dieppe garázs tulajdonosa, aki jelentős verseny sikereket ért el, egyike azon keveseknek aki francia gyártmányú autókat használt.''' | '''Jean Rédélé (1922 - 2007), az Alpine alapítója, eredetileg a Dieppe garázs tulajdonosa, aki jelentős verseny sikereket ért el, egyike azon keveseknek aki francia gyártmányú autókat használt.''' | ||
A lap 2012. augusztus 29., 19:42-kori változata
Reanult Alpine A 110 | |
A 110 Ralley Team | |
Gyártási adatok | |
Gyártó | Alpine |
Gyártás helye | Dieppe, Seine-Martime Franciaország |
Darabszám | ~7500 |
Modellvariánsok | 2 ajtós kupé |
Kategória | sport car |
Tervező | Giovanni Michelotti |
A(z) A 110 Berlinetta modell műszaki adatai | |
Méret és tömegadatok | |
Hossz | 3,85 m |
Szélesség | 1,47 m |
Magasság | 1,13 m |
Tömeg | 544 kg (üres) 730 kg ("feltöltve") |
Alváz | Acél-cső hossztartó, kereszt-merevítőkkel, konzolokkal |
Tengelytáv | 2,27 m |
Üzemanyag | benzin |
Teljesítmény | |
Motor | Major/Gordini I4 /R8
1.5 L Lotus Europa I4 1.3 L and 1.6 L Renault I4 /R16 |
Felépítés | acélváz, üvegszálas karosszéria RR motor |
Váltó | 5 speed manual |
Teljesítmény | 66-140 LE |
Max. nyomaték | N.A. |
Átlagfogyasztás | N.A. |
Gyorsulás | ? |
Max. sebesség | 210 km/h |
Kapcsolódó modellek | |
(Reanault) Alpine |
Tartalomjegyzék |
Bevezető
Renault-osok, becsengettek!!!
Rövid típustörténet
A sportautókat gyártó Alpine francia vállalkozás volt, a versenyzés és a sport autók gyártására szakosodott, ezekhez elsősorban a Renault farmotorjait használta fel.
Jean Rédélé (1922 - 2007), az Alpine alapítója, eredetileg a Dieppe garázs tulajdonosa, aki jelentős verseny sikereket ért el, egyike azon keveseknek aki francia gyártmányú autókat használt.
A céget 1973-ban megvásárolta a Renault Művek. Az Alpine most a "Renault Technologies" Dieppe-i gyártóbázisa.
A110, az elődök és az utódok
A110 Berlinetta (alaptípus) specifikáció
Renault Alpine A110
A110 motorválaszték
Alpine A110 autósport
A Renault Alpine Rally Team
Racing models szerkesztés alatt
- Alpine M63
- Alpine M64
- Alpine M65
- Alpine A210
- Alpine A220
- Alpine A364
- Alpine A440
- Alpine A441
- Alpine A442
- Alpine A443
Restaurátor szekció
Felépítmény
Motor
A110 egy R5 motorjával
R16 TX motor, ez is volt a gépháztető alatt
Porlasztók
Racing kittek, hogy legyen benzin a levegőben
Abroncsok és gumik
Eredeti méretek
- 4 - 5.5J x 13" ou 15 (145 - 165/80-13)
- G4 AV 7J x 13" (16/53-13 TB15)
- G4 AR 9J x 13" (20/53-13 TB15)
Alpine original * Project 5J x 13"
GOTTi No,7 5 / 5.5 / 6 / 7J x 13"
GOTTi X13 5.5 - 10J x 13"
GOTTi Bi-Métal 5, / 5.5 / 6J x 13"
A110 Wheels (VD VH) 4hole Original Size 6.5J x 13" (165/80 - 185/70-13)
Kép-, és videó tár
Egy feketére "képzelt" példány
Jó, akkor egy sárgát is felrakunk (nem áll jól a formának)
Renault Alpine A110-50 concept car az 50 éves évfordulóra
A 2012-es jubileumi modell specifikációja és jellemző motor diagrammjai