Puch

A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből

(Változatok közti eltérés)
(Puch motorok (Steyr-Daimler-Puch): video up)
(Puch motorok (Steyr-Daimler-Puch): video jav.)
64. sor: 64. sor:
<youtube>CtkmfY4PZ6g</youtube>
<youtube>CtkmfY4PZ6g</youtube>
-
<youtube>AewxJJrQixo<youtube/> 250 SGS restauration
+
<youtube>AewxJJrQixo</youtube>  
-
<youtube>0MW6YlpPdcE<youtube/> 350 GS "military" restauration
+
'''250 SGS restauration'''
-
<youtube>nmNo_DkxZaQ<youtube/> veterán motoros találkozó. (Puchok is, meg.... )
+
<youtube>0MW6YlpPdcE</youtube>
 +
 
 +
'''350 GS "military" restauration'''
 +
 
 +
<youtube>nmNo_DkxZaQ</youtube>  
 +
 
 +
'''veterán motoros találkozó. (Puchok is, meg.... )'''
== Puch motorsport ==
== Puch motorsport ==
83. sor: 89. sor:
'''Harry Everts motocross világbajnok Puch 250 ccm-es, ikerkarburátoros versenygépe 1976-ból.'''
'''Harry Everts motocross világbajnok Puch 250 ccm-es, ikerkarburátoros versenygépe 1976-ból.'''
 +
 +
<youtube>xFeQMJU6UEs</youtube>
 +
 +
'''Puch Monza tunning'''
== Források, hivatkozások ==
== Források, hivatkozások ==

A lap 2012. augusztus 22., 05:53-kori változata

Puch AG.
Puch logo.PNG
Alapítva1889
AlapítóJohann Puch
Megszűnt1934, Steyr-Daimler-Puch 1987, (most Magna-Steyr)
SzékhelyGraz, Ausztria
A(z) Puch AG. weboldala


Tartalomjegyzék

Puch márkatörténet

A céget Johann Puch alapította Ausztriában, az első kerékpárokat 1903-ban kezdték gyártani. 1912-ben Johann Puch nyugdíjba ment, de a társaság tiszteletbeli elnöke maradt. Ebben az évben a társaság mintegy 1100 munkavállalót foglalkoztatott és 16.000 kerékpár mellett, több mint 300 motorkerékpárt és autót gyártottak évente. Az I. világháború alatt a Puch AG. fontos beszállítója volt az osztrák-magyar hadseregnek. Azonban a Habsburg birodalom összeomlása után, a piac és a termelés csökkent, az autógyártás igények hiányában megszűnt. 1934-ben egyesül a Steyr Puch és Austro-Daimler vállakozásaival és így képez egy céget a Steyr-Daimler-Puch.

Puch VS50L "Baby Blue"

1952-ben gyártották az első Puch robogót. A legendás Puch 500 gyártása 1957-ben kezdődik. Egyre több motorkerékpárt exportálnak az Egyesült Államokban -Allstate- és -Sears- néven. A gyár 1987-ben bezár, miután megvásárolja a Piaggio Italia.

Az első Puch moped az ötvenes években a Steyr-Daimler-Puch MS 50 volt, az úgynevezett baby-Puch, mert a törékeny és kistestű. A Puch rajongók úgy vélik, hogy ez volt az első tényleges moped. Azt azonban nehéz eldönteni, hogy a segéd biciklimotor hol ér véget, és a moped hol kezdődik? Az ötvenes évek robogó őrülete elmosta a modell kategóriákat. Mopedek? Robogók? Vagy egy "scooterette"? Dongó a bicajon?

A Puch márkanév jól ismert a mopedesek és motorkerékpárosok között. Sok öreg motorosnak egy Puch Maxi moped volt az első álma. Az 1970-es években az igények csökkenése a moped piacon a Puchot is megviselte, időszakos feléledése után olasz kézbe került a márka és a név. (bár nem használják)

Puch motorok 1934-ig

Const1.gif

Puch Motorkerekpar model 5 1905-8.jpg

Puch V2 5 HP anno 1905

  • Puch LM 1925
  • Puch 175 1926
  • Puch 220 1927
  • Puch 250T 1930
  • Puch 250T 1931 1932
  • Puch 500
  • Puch 250S
  • Puch 500N 1933
  • Puch 250L1934
  • Puch 500V ADP

Puch motorok (Steyr-Daimler-Puch)

Puch Styriette 1939.gif

Puch Styrette 1939-ből

modell felsorolás >> under construction

250 SGS restauration

350 GS "military" restauration

veterán motoros találkozó. (Puchok is, meg.... )

Puch motorsport

Puch 1952.jpg

Puch 250-es alapra kidolgozott, kecses munka 1952-ből

13775693.jpg

Egy 350-es ikerdugattyús "Americaner"

Puch1976customOhlins2007a250ccm.JPG

Harry Everts motocross világbajnok Puch 250 ccm-es, ikerkarburátoros versenygépe 1976-ból.

Puch Monza tunning

Források, hivatkozások