Puch
A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből
(→Puch motorok (Steyr-Daimler-Puch): video up) |
(→Puch motorok (Steyr-Daimler-Puch): video jav.) |
||
64. sor: | 64. sor: | ||
<youtube>CtkmfY4PZ6g</youtube> | <youtube>CtkmfY4PZ6g</youtube> | ||
- | <youtube>AewxJJrQixo< | + | <youtube>AewxJJrQixo</youtube> |
- | + | '''250 SGS restauration''' | |
- | <youtube> | + | <youtube>0MW6YlpPdcE</youtube> |
+ | |||
+ | '''350 GS "military" restauration''' | ||
+ | |||
+ | <youtube>nmNo_DkxZaQ</youtube> | ||
+ | |||
+ | '''veterán motoros találkozó. (Puchok is, meg.... )''' | ||
== Puch motorsport == | == Puch motorsport == | ||
83. sor: | 89. sor: | ||
'''Harry Everts motocross világbajnok Puch 250 ccm-es, ikerkarburátoros versenygépe 1976-ból.''' | '''Harry Everts motocross világbajnok Puch 250 ccm-es, ikerkarburátoros versenygépe 1976-ból.''' | ||
+ | |||
+ | <youtube>xFeQMJU6UEs</youtube> | ||
+ | |||
+ | '''Puch Monza tunning''' | ||
== Források, hivatkozások == | == Források, hivatkozások == |
A lap 2012. augusztus 22., 05:53-kori változata
Puch AG. | |
Alapítva | 1889 |
Alapító | Johann Puch |
Megszűnt | 1934, Steyr-Daimler-Puch 1987, (most Magna-Steyr) |
Székhely | Graz, Ausztria |
A(z) Puch AG. weboldala |
Tartalomjegyzék |
Puch márkatörténet
A céget Johann Puch alapította Ausztriában, az első kerékpárokat 1903-ban kezdték gyártani. 1912-ben Johann Puch nyugdíjba ment, de a társaság tiszteletbeli elnöke maradt. Ebben az évben a társaság mintegy 1100 munkavállalót foglalkoztatott és 16.000 kerékpár mellett, több mint 300 motorkerékpárt és autót gyártottak évente. Az I. világháború alatt a Puch AG. fontos beszállítója volt az osztrák-magyar hadseregnek. Azonban a Habsburg birodalom összeomlása után, a piac és a termelés csökkent, az autógyártás igények hiányában megszűnt. 1934-ben egyesül a Steyr Puch és Austro-Daimler vállakozásaival és így képez egy céget a Steyr-Daimler-Puch.
1952-ben gyártották az első Puch robogót. A legendás Puch 500 gyártása 1957-ben kezdődik. Egyre több motorkerékpárt exportálnak az Egyesült Államokban -Allstate- és -Sears- néven. A gyár 1987-ben bezár, miután megvásárolja a Piaggio Italia.
Az első Puch moped az ötvenes években a Steyr-Daimler-Puch MS 50 volt, az úgynevezett baby-Puch, mert a törékeny és kistestű. A Puch rajongók úgy vélik, hogy ez volt az első tényleges moped. Azt azonban nehéz eldönteni, hogy a segéd biciklimotor hol ér véget, és a moped hol kezdődik? Az ötvenes évek robogó őrülete elmosta a modell kategóriákat. Mopedek? Robogók? Vagy egy "scooterette"? Dongó a bicajon?
A Puch márkanév jól ismert a mopedesek és motorkerékpárosok között. Sok öreg motorosnak egy Puch Maxi moped volt az első álma. Az 1970-es években az igények csökkenése a moped piacon a Puchot is megviselte, időszakos feléledése után olasz kézbe került a márka és a név. (bár nem használják)
Puch motorok 1934-ig
Puch V2 5 HP anno 1905
- Puch LM 1925
- Puch 175 1926
- Puch 220 1927
- Puch 250T 1930
- Puch 250T 1931 1932
- Puch 500
- Puch 250S
- Puch 500N 1933
- Puch 250L1934
- Puch 500V ADP
Puch motorok (Steyr-Daimler-Puch)
Puch Styrette 1939-ből
modell felsorolás >> under construction
250 SGS restauration
350 GS "military" restauration
veterán motoros találkozó. (Puchok is, meg.... )
Puch motorsport
Puch 250-es alapra kidolgozott, kecses munka 1952-ből
Egy 350-es ikerdugattyús "Americaner"
Harry Everts motocross világbajnok Puch 250 ccm-es, ikerkarburátoros versenygépe 1976-ból.
Puch Monza tunning