Weissach-tengely
A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből
(ábrák) |
(ábrák) |
||
6. sor: | 6. sor: | ||
[[Fájl:Wiessachs.png]] | [[Fájl:Wiessachs.png]] | ||
+ | [[Fájl:Suspension02.jpg]][[Fájl:Susp01.jpg|420px]] | ||
+ | [[Fájl:RideHeightRearAxle.jpg|320px]] | ||
- | |||
- | |||
- | |||
--[[Szerkesztő:Gaal Szilveszter|Gaal Szilveszter]] 2012. július 31., 07:07 (CEST) | --[[Szerkesztő:Gaal Szilveszter|Gaal Szilveszter]] 2012. július 31., 07:07 (CEST) |
A lap 2012. július 31., 06:24-kori változata
A Weissach felfüggesztés egyik lényege a kettős (alsó-felső) keresztlengőkar alkalmazása, az igazi lényeg és előny azonban hogy a rafinált geometriai elrendezés révén forduláskor/lassuláskor az vezérlő himba, az alsó kereszt lengőkaron keresztül kormányzó elmozdulást vált ki >> a kerekek pozitív kerékösszetartás felé mozdulnak >> így a gépkocsi nem farol ki a kanyarban, vagy kevésbé hajlamos rá. Ezt a konstrukciót alkalmazzák pl. a Porsche 928 típusainál.
Átérezhetjük annak a jelentőségét, hogy nagy teljesítményű autónál, melyek ráadásul még hátsó hajtással rendelkeznek, milyen előnyt jelent ez a konstrukció, az úttartásban, a kormányozhatóság tekintetében, továbbá a lengő(rugózott) tömegek csökkentése okán. Végső soron a gépkocsi menetstabilitását növeli kritikus helyzetekben.
Egy-két elvi elrendezési rajz mindezt, alább jól mutatja:
--Gaal Szilveszter 2012. július 31., 07:07 (CEST)