Daihatsu
A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből
(Változatok közti eltérés)
(→Veterán márkatörténet: Daihatsu) |
|||
16. sor: | 16. sor: | ||
A '''Daihatsu''' 1907-es megalapítása után évtizedekig az autóipar beszállítójaként tevékenykedett (akkor még Hatsudoki Seizo néven), első modelljei csak az 50-es évek elején jelent meg jelentek meg. A gyártó főképp a kisautók piacán volt sikeres gazdaságos, ám de fürge modelljeivel, melyre a [[Toyota]] is felfigyelt, így fel is vásárolta a céget. A Daihatsu modellkínálata ettől az időszaktól kezdve erősen hasonlítani kezdett a Toyotáéhoz, bár számos saját modellt is bemutatott. | A '''Daihatsu''' 1907-es megalapítása után évtizedekig az autóipar beszállítójaként tevékenykedett (akkor még Hatsudoki Seizo néven), első modelljei csak az 50-es évek elején jelent meg jelentek meg. A gyártó főképp a kisautók piacán volt sikeres gazdaságos, ám de fürge modelljeivel, melyre a [[Toyota]] is felfigyelt, így fel is vásárolta a céget. A Daihatsu modellkínálata ettől az időszaktól kezdve erősen hasonlítani kezdett a Toyotáéhoz, bár számos saját modellt is bemutatott. | ||
+ | |||
+ | A cég történetének főbb állomásai: | ||
+ | |||
+ | * 1907 - Megalakul a Hatsudoki Seizo Co., Ltd. | ||
+ | * 1951 - Névváltoztatás: Daihatsu Motor Co., Ltd. | ||
+ | * 1967 - A Daihatsu együttműködésbe kezd a Toyota Motor Corporation-nel. | ||
+ | |||
+ | Az első 3 kerekes, motoros haszongépjármű a Daihatsu HA 1930-ban kerül legyártásra, amit több típus követ, egészen 1951-ig, mikor a Daihatsu Motor Co. nevet felvéve kis személyautók gyártásába kezd. | ||
== Veterán Daihatsu autók == | == Veterán Daihatsu autók == |
A lap 2015. november 27., 09:51-kori változata
Daihatsu | |
Alapítva | 1951. március 1. |
Székhely | Oszaka, Japán |
A(z) Daihatsu weboldala |
Veterán márkatörténet
A Daihatsu 1907-es megalapítása után évtizedekig az autóipar beszállítójaként tevékenykedett (akkor még Hatsudoki Seizo néven), első modelljei csak az 50-es évek elején jelent meg jelentek meg. A gyártó főképp a kisautók piacán volt sikeres gazdaságos, ám de fürge modelljeivel, melyre a Toyota is felfigyelt, így fel is vásárolta a céget. A Daihatsu modellkínálata ettől az időszaktól kezdve erősen hasonlítani kezdett a Toyotáéhoz, bár számos saját modellt is bemutatott.
A cég történetének főbb állomásai:
- 1907 - Megalakul a Hatsudoki Seizo Co., Ltd.
- 1951 - Névváltoztatás: Daihatsu Motor Co., Ltd.
- 1967 - A Daihatsu együttműködésbe kezd a Toyota Motor Corporation-nel.
Az első 3 kerekes, motoros haszongépjármű a Daihatsu HA 1930-ban kerül legyártásra, amit több típus követ, egészen 1951-ig, mikor a Daihatsu Motor Co. nevet felvéve kis személyautók gyártásába kezd.
Veterán Daihatsu autók
- Daihatsu Bee (1953-1958)
- Daihatsu Compagno 800 (1963-1967)
- Daihatsu Compagno Spider 800 (1965-1967)
- Daihatsu Compagno 1000 (1965-1970)
- Daihatsu Compagno Spider 1000 (1965-1970)
- Daihatsu Consorte (1969-1977)
- Daihatsu Fellow (360) (1966-1969)
- Daihatsu Fellow Max (1969-1977)
- Daihatsu Taft (1974-1984)
- Daihatsu Charade (1977-1983)
Kapcsolódó hivatkozások