Lea-Francis
A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből
(Változatok közti eltérés)
(→Veterán Lea-Francis autók: tábla) |
|||
26. sor: | 26. sor: | ||
* [[Lea-Francis S-Type]] (n.a.-n.a.) | * [[Lea-Francis S-Type]] (n.a.-n.a.) | ||
+ | |||
+ | {| class="wikitable" | ||
+ | |- | ||
+ | ! style="background:#efefef; width:300px"| '''Model Name''' | ||
+ | ! style="background:#efefef; width:150px" | '''Engine''' | ||
+ | ! style="background:#efefef; width:100px" | '''Year''' | ||
+ | ! style="background:#efefef; width:100px" | '''Production''' | ||
+ | |- | ||
+ | |15 | ||
+ | |3,500 cc 3-cylinder | ||
+ | |1905–1906 | ||
+ | | | ||
+ | |- | ||
+ | |13.9 | ||
+ | |2,297 cc inline-4 | ||
+ | |1920 | ||
+ | | | ||
+ | |- | ||
+ | |11.9 | ||
+ | |1,944 cc inline-4 | ||
+ | |1920–1922 | ||
+ | | | ||
+ | |- | ||
+ | |Nine (Type C) | ||
+ | |1,075 cc inline-4 | ||
+ | |1920–1922 | ||
+ | | | ||
+ | |- | ||
+ | |10 and 12 (Types D to O) | ||
+ | |1,247 or 1,496 cc inline-4 | ||
+ | |1923–1930 | ||
+ | |2350 | ||
+ | |- | ||
+ | |12 (Types P to W) | ||
+ | |1,496 cc inline-4 | ||
+ | |1927–1935 | ||
+ | |1700 | ||
+ | |- | ||
+ | |14/40 (and Type T) | ||
+ | |1,696 cc inline-6 | ||
+ | |1927–1929 | ||
+ | |350 | ||
+ | |- | ||
+ | |16/60 | ||
+ | |1,990 cc inline-6 | ||
+ | |1928–1929 | ||
+ | |67 | ||
+ | |- | ||
+ | |Hyper 1.5 Litre Supercharged (Type S) | ||
+ | |1,496 cc inline-4 | ||
+ | |1928–1931 | ||
+ | |185 | ||
+ | |- | ||
+ | |2 Litre Ace of Spades | ||
+ | |1,991/2,244 cc inline-6 | ||
+ | |1930–1936 | ||
+ | |67 | ||
+ | |- | ||
+ | |12 and 13 | ||
+ | |1,496/1,629 cc inline-4 | ||
+ | |1938–1940 | ||
+ | |83 | ||
+ | |- | ||
+ | |12 | ||
+ | |1,496 cc inline-4 | ||
+ | |1946–1947 | ||
+ | |13 | ||
+ | |- | ||
+ | |14 | ||
+ | |1,767 cc inline-4 | ||
+ | |1946–1954 | ||
+ | |2133 | ||
+ | |- | ||
+ | |14 estate | ||
+ | |1,767 cc inline-4 | ||
+ | |1946–1953 | ||
+ | |916 | ||
+ | |- | ||
+ | |14 Sport | ||
+ | |1,767 cc inline-4 | ||
+ | |1947–1949 | ||
+ | |118 | ||
+ | |- | ||
+ | |14/70 | ||
+ | |1,767 cc inline-4 | ||
+ | |1948–1951 | ||
+ | |162 | ||
+ | |- | ||
+ | |18 | ||
+ | |2,496 cc inline-4 | ||
+ | |1949–1954 | ||
+ | |69 | ||
+ | |- | ||
+ | |2½ Litre | ||
+ | |2,496 cc inline-4 | ||
+ | |1949–1953 | ||
+ | |77 | ||
+ | |- | ||
+ | |Lynx | ||
+ | |,2553 cc inline-6 | ||
+ | |1960 | ||
+ | |3 | ||
+ | |- | ||
+ | |Ace of Spades | ||
+ | |Jaguar inline-6 | ||
+ | |1980–1990 | ||
+ | |6 | ||
+ | |} | ||
+ | {{Commonskat|Lea-Francis vehicles}} | ||
== Veterán Lea-Francis motorok == | == Veterán Lea-Francis motorok == |
A lap 2013. április 22., 07:50-kori változata
Lea-Francis | |
Alapítva | 1895 (1919) |
Alapító | Richard Henry Lea, Graham Ingoldsby Francis |
Székhely | Coventry, Egyesült Királyság |
Tartalomjegyzék |
Veterán márkatörténet
Kerékpárok árusítása után, autók, majd forgalmazásával próbálkozott a Lea-Francis. Az alapítók - Richard Henry Lea és Graham Ingoldsby Francis – 1919-ben építették meg első saját autójukat, igaz ez a modell is más gyártóktól felvásárolt alkatrészekből állt össze.
1935-ben a cég csődöt jelentett, két évvel később ugyan sikerült újraindítani a gyártást, de akkor közbeszólt a II. világháború, a cég ez után is vergődött, így 1953-ban bezárta kaput.
Veterán Lea-Francis autók
- Lea-Francis Ten (n.a.-n.a.)
- Lea-Francis TT (n.a.-n.a.)
- Lea-Francis S-Type (n.a.-n.a.)
Model Name | Engine | Year | Production |
---|---|---|---|
15 | 3,500 cc 3-cylinder | 1905–1906 | |
13.9 | 2,297 cc inline-4 | 1920 | |
11.9 | 1,944 cc inline-4 | 1920–1922 | |
Nine (Type C) | 1,075 cc inline-4 | 1920–1922 | |
10 and 12 (Types D to O) | 1,247 or 1,496 cc inline-4 | 1923–1930 | 2350 |
12 (Types P to W) | 1,496 cc inline-4 | 1927–1935 | 1700 |
14/40 (and Type T) | 1,696 cc inline-6 | 1927–1929 | 350 |
16/60 | 1,990 cc inline-6 | 1928–1929 | 67 |
Hyper 1.5 Litre Supercharged (Type S) | 1,496 cc inline-4 | 1928–1931 | 185 |
2 Litre Ace of Spades | 1,991/2,244 cc inline-6 | 1930–1936 | 67 |
12 and 13 | 1,496/1,629 cc inline-4 | 1938–1940 | 83 |
12 | 1,496 cc inline-4 | 1946–1947 | 13 |
14 | 1,767 cc inline-4 | 1946–1954 | 2133 |
14 estate | 1,767 cc inline-4 | 1946–1953 | 916 |
14 Sport | 1,767 cc inline-4 | 1947–1949 | 118 |
14/70 | 1,767 cc inline-4 | 1948–1951 | 162 |
18 | 2,496 cc inline-4 | 1949–1954 | 69 |
2½ Litre | 2,496 cc inline-4 | 1949–1953 | 77 |
Lynx | ,2553 cc inline-6 | 1960 | 3 |
Ace of Spades | Jaguar inline-6 | 1980–1990 | 6 |
Veterán Lea-Francis motorok
Kapcsolódó hivatkozások