Lea-Francis

A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből

(Változatok közti eltérés)
(Veterán Lea-Francis autók: tábla)
26. sor: 26. sor:
* [[Lea-Francis S-Type]] (n.a.-n.a.)
* [[Lea-Francis S-Type]] (n.a.-n.a.)
 +
 +
{| class="wikitable"
 +
|-
 +
! style="background:#efefef; width:300px"| '''Model Name'''
 +
! style="background:#efefef; width:150px" | '''Engine'''
 +
! style="background:#efefef; width:100px" | '''Year'''
 +
! style="background:#efefef; width:100px" | '''Production'''
 +
|-
 +
|15
 +
|3,500 cc 3-cylinder
 +
|1905–1906
 +
|
 +
|-
 +
|13.9
 +
|2,297 cc inline-4
 +
|1920
 +
|
 +
|-
 +
|11.9
 +
|1,944 cc inline-4
 +
|1920–1922
 +
|
 +
|-
 +
|Nine (Type C)
 +
|1,075 cc inline-4
 +
|1920–1922
 +
|
 +
|-
 +
|10 and 12 (Types D to O)
 +
|1,247 or 1,496 cc inline-4
 +
|1923–1930
 +
|2350
 +
|-
 +
|12 (Types P to W)
 +
|1,496 cc inline-4
 +
|1927–1935
 +
|1700
 +
|-
 +
|14/40 (and Type T)
 +
|1,696 cc inline-6
 +
|1927–1929
 +
|350
 +
|-
 +
|16/60
 +
|1,990 cc inline-6
 +
|1928–1929
 +
|67
 +
|-
 +
|Hyper 1.5 Litre Supercharged (Type S)
 +
|1,496 cc inline-4
 +
|1928–1931
 +
|185
 +
|-
 +
|2 Litre Ace of Spades
 +
|1,991/2,244 cc inline-6
 +
|1930–1936
 +
|67
 +
|-
 +
|12 and 13
 +
|1,496/1,629 cc inline-4
 +
|1938–1940
 +
|83
 +
|-
 +
|12
 +
|1,496 cc inline-4
 +
|1946–1947
 +
|13
 +
|-
 +
|14
 +
|1,767 cc inline-4
 +
|1946–1954
 +
|2133
 +
|-
 +
|14 estate
 +
|1,767 cc inline-4
 +
|1946–1953
 +
|916
 +
|-
 +
|14 Sport
 +
|1,767 cc inline-4
 +
|1947–1949
 +
|118
 +
|-
 +
|14/70
 +
|1,767 cc inline-4
 +
|1948–1951
 +
|162
 +
|-
 +
|18
 +
|2,496 cc inline-4
 +
|1949–1954
 +
|69
 +
|-
 +
|2½ Litre
 +
|2,496 cc inline-4
 +
|1949–1953
 +
|77
 +
|-
 +
|Lynx
 +
|,2553 cc inline-6
 +
|1960
 +
|3
 +
|-
 +
|Ace of Spades
 +
|Jaguar inline-6
 +
|1980–1990
 +
|6
 +
|}
 +
{{Commonskat|Lea-Francis vehicles}}
== Veterán Lea-Francis motorok ==
== Veterán Lea-Francis motorok ==

A lap 2013. április 22., 07:50-kori változata

Lea-Francis
Lea-Francis logo.gif
Alapítva1895 (1919)
AlapítóRichard Henry Lea, Graham Ingoldsby Francis
SzékhelyCoventry, Egyesült Királyság


Tartalomjegyzék

Veterán márkatörténet

Kerékpárok árusítása után, autók, majd forgalmazásával próbálkozott a Lea-Francis. Az alapítók - Richard Henry Lea és Graham Ingoldsby Francis – 1919-ben építették meg első saját autójukat, igaz ez a modell is más gyártóktól felvásárolt alkatrészekből állt össze.

1935-ben a cég csődöt jelentett, két évvel később ugyan sikerült újraindítani a gyártást, de akkor közbeszólt a II. világháború, a cég ez után is vergődött, így 1953-ban bezárta kaput.


Veterán Lea-Francis autók


Model Name Engine Year Production
15 3,500 cc 3-cylinder 1905–1906
13.9 2,297 cc inline-4 1920
11.9 1,944 cc inline-4 1920–1922
Nine (Type C) 1,075 cc inline-4 1920–1922
10 and 12 (Types D to O) 1,247 or 1,496 cc inline-4 1923–1930 2350
12 (Types P to W) 1,496 cc inline-4 1927–1935 1700
14/40 (and Type T) 1,696 cc inline-6 1927–1929 350
16/60 1,990 cc inline-6 1928–1929 67
Hyper 1.5 Litre Supercharged (Type S) 1,496 cc inline-4 1928–1931 185
2 Litre Ace of Spades 1,991/2,244 cc inline-6 1930–1936 67
12 and 13 1,496/1,629 cc inline-4 1938–1940 83
12 1,496 cc inline-4 1946–1947 13
14 1,767 cc inline-4 1946–1954 2133
14 estate 1,767 cc inline-4 1946–1953 916
14 Sport 1,767 cc inline-4 1947–1949 118
14/70 1,767 cc inline-4 1948–1951 162
18 2,496 cc inline-4 1949–1954 69
2½ Litre 2,496 cc inline-4 1949–1953 77
Lynx ,2553 cc inline-6 1960 3
Ace of Spades Jaguar inline-6 1980–1990 6
A Wikimédia Commons tartalmaz Lea-Francis témájú médiaállományokat.

Veterán Lea-Francis motorok

Kapcsolódó hivatkozások