BMW
A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből
(Új oldal, tartalma: „ Az 1918-ban alapított Bayerische Motor Werke eredetileg repülőgép motorokat, majd 1923-tól már motorkerékpárokat is gyártott. A '''BMW''' forgásban lévő …”) |
|||
1. sor: | 1. sor: | ||
+ | {{Márka | ||
+ | | név = BMW (Bayerische Motoren Werke) | ||
+ | | logo = | ||
+ | | képméret = | ||
+ | | képaláírás = | ||
+ | | alapítva = 1916 | ||
+ | | alapító = [[Franz Josef Popp]] | ||
+ | | megszűnt = | ||
+ | | székhely = München, Németország | ||
+ | | jelmondat = | ||
+ | | kulcsemberek = | ||
+ | | honlap = www.bmw.com | ||
+ | }} | ||
- | Az 1918-ban alapított [[Bayerische | + | |
+ | |||
+ | == Veterán márkatörténet == | ||
+ | |||
+ | |||
+ | Az 1918-ban alapított [[Bayerische Motoren Werke]] eredetileg repülőgép motorokat, majd 1923-tól már motorkerékpárokat is gyártott. A '''BMW''' forgásban lévő repülőgép propellert imitáló emblémája is a cég eredeti tevékenységére utal. | ||
A BMW a legkorszerűbb technikát felvonultató prémium autóiról vált ismerté, első négykerekűje – a [[Dixi]] felvásárlása révén - azonban egy Austin Seven licenc alapján készített autó volt. | A BMW a legkorszerűbb technikát felvonultató prémium autóiról vált ismerté, első négykerekűje – a [[Dixi]] felvásárlása révén - azonban egy Austin Seven licenc alapján készített autó volt. | ||
6. sor: | 24. sor: | ||
Ez egyben a BMW újjászületésének időszaka is, megjelenik az első „igazi” BMW, a [[BMW 1500]]-as modell, mely magán hordozza a BMW-re ma is jellemző sportos jegyeket. | Ez egyben a BMW újjászületésének időszaka is, megjelenik az első „igazi” BMW, a [[BMW 1500]]-as modell, mely magán hordozza a BMW-re ma is jellemző sportos jegyeket. | ||
+ | |||
+ | |||
+ | == Veterán BMW autók == | ||
+ | |||
+ | |||
+ | |||
+ | |||
+ | == Veterán BMW motorok == |
A lap 2010. április 23., 14:01-kori változata
BMW (Bayerische Motoren Werke) | |
Alapítva | 1916 |
Alapító | Franz Josef Popp |
Székhely | München, Németország |
A(z) BMW (Bayerische Motoren Werke) weboldala |
Veterán márkatörténet
Az 1918-ban alapított Bayerische Motoren Werke eredetileg repülőgép motorokat, majd 1923-tól már motorkerékpárokat is gyártott. A BMW forgásban lévő repülőgép propellert imitáló emblémája is a cég eredeti tevékenységére utal. A BMW a legkorszerűbb technikát felvonultató prémium autóiról vált ismerté, első négykerekűje – a Dixi felvásárlása révén - azonban egy Austin Seven licenc alapján készített autó volt.
A BMW első igazán híres modellje a kétüléses BMW 382 volt. A háború utáni években készült el a V6-os, illetve V8-os motorokkal is kapható BMW 501, a drága modellekre viszonylag alacsony volt a kereslet, ezért a BMW előrukkolt a városi kisautónak szánt BMW Isetta-val. Habár az eladási adatok felfelé íveltek, a BMW a 60-as évek elején csőd közeli helyzetbe került.
Ez egyben a BMW újjászületésének időszaka is, megjelenik az első „igazi” BMW, a BMW 1500-as modell, mely magán hordozza a BMW-re ma is jellemző sportos jegyeket.