BMW

A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből

(Változatok közti eltérés)
(Veterán BMW autók)
(Veterán BMW autók)
31. sor: 31. sor:
==== I. és II. világháború közötti oldtimer BMW modellek ====
==== I. és II. világháború közötti oldtimer BMW modellek ====
 +
* [BMW Dixi 3/5 DA] (1927-1939)
 +
* [[BMW Dixi 3/15 DA-1]] (1927-1929)
 +
* [[BMW 3/20]] (1932-1934)
 +
* [[BMW 303]] (1933-1934)
 +
* [[BMW 309]] (1933-1934)
 +
* [[BMW 315]] (1934-1937)
* [[BMW 315/1]] (1934-1936)
* [[BMW 315/1]] (1934-1936)
-
* [[BMW 319]] (1934-1936)
+
* [[BMW 319]] (1935-1936)
-
* [[BMW 320]] (1937-1938)
+
* [[BMW 319/1]] (1935-1936)
-
* [[BMW 321]] (1939-1941)
+
* [[BMW 326]] (1936-1941)
* [[BMW 326]] (1936-1941)
-
* [[BMW 327/28]] (1938-1940)
+
* [[BMW 320]] (1937-1938)
-
* [[BMW-328]] (1937-1939)
+
* [[BMW 327]] (1937-1941)
 +
* [[BMW 328]] (1937-1939)
 +
* [[BMW 329]] (1937-n.a.)
 +
* [[BMW 321]] (1938-1941)
 +
* [[BMW 335]] (1939-1941)
==== II. világháború utáni oldtimer BMW modellek ====
==== II. világháború utáni oldtimer BMW modellek ====
 +
* [[BMW 340]] (1949-1953)
* [[BMW 501]] (1952-1958)
* [[BMW 501]] (1952-1958)
* [[BMW 502]] (1954-1958)
* [[BMW 502]] (1954-1958)

A lap 2010. július 6., 07:13-kori változata

BMW (Bayerische Motoren Werke)
BMW logo.png
Alapítva1916. március 7.
AlapítóFranz Josef Popp
SzékhelyMünchen, Németország
JelmondatThe Ultimate Driving Machine
A(z) BMW (Bayerische Motoren Werke) weboldala



Tartalomjegyzék

Veterán BMW márkatörténet

Az 1916-ban alapított Bayerische Motoren Werke eredetileg repülőgép motorokat, majd 1923-tól már motorkerékpárokat is gyártott. A közhidelemmel ellentétben azonban a BMW emblémája nem egy forgásban lévő repülőgép propellert imitál, s így nem is a múltra utal (a kék fehér szín a bavariai zászló színeit idézi).

A BMW a legkorszerűbb technikát felvonultató prémium autóiról vált ismerté, első négykerekűje – a Dixi felvásárlása révén - azonban egy Austin Seven licenc alapján készített autó volt.

A háború utáni években készült el a V6-os, illetve V8-os motorokkal is kapható BMW 501, a drága modellekre viszonylag alacsony volt a kereslet, ezért a BMW előrukkolt a városi kisautónak szánt BMW Isetta-val. Habár az eladási adatok felfelé íveltek, a BMW a 60-as évek elején csőd közeli helyzetbe került.

Ez egyben a BMW újjászületésének időszaka is, megjelenik az első „igazi” BMW, a BMW 1500-as modell, mely magán hordozza a BMW-re ma is jellemző sportos jegyeket.


Veterán BMW autók

I. és II. világháború közötti oldtimer BMW modellek

II. világháború utáni oldtimer BMW modellek

Veterán BMW motorok

I. és II. világháború közötti oldtimer BMW motorok

II. világháború utáni oldtimer BMW motorok

Kapcsolódó veterán BMW hivatkozások

A BMW örökség - A BMW hivatalos márkatörténeti oldala

A lap eredeti címe: „https://veteraninfo.hu/index.php?title=BMW