Karl Maybach
A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből
(Új oldal, tartalma: „{{Emberek | név =Karl Maybach | kép = | képméret = | képaláírás = | született =1879. július 6. | elhunyt =1960. február 6. | kapcsolódó márka =[[Maybac…”) |
|||
27. sor: | 27. sor: | ||
== Kapcsolódó hivatkozások == | == Kapcsolódó hivatkozások == | ||
- | * [http://totalcar.hu/magazin/szerelem/maybach/?rnd=981] | + | * [http://totalcar.hu/magazin/szerelem/maybach/?rnd=981 Soha nem volt hivalkodó] |
- | * [http://www.vezess.hu/magazin/maybach_type_12_a_vilag/1873/] | + | * [http://www.vezess.hu/magazin/maybach_type_12_a_vilag/1873/ Maybach Type 12- A világ legjobb autója lehet] |
- | * [http://www.promotex.ca/articles/cawthon/2003/05-01-2003_article.html] | + | * [http://www.promotex.ca/articles/cawthon/2003/05-01-2003_article.html Maybach: The Man, The Car, The Model (angol)] |
[[Kategória:Emberek]] | [[Kategória:Emberek]] |
A lap 2010. július 5., 08:27-kori változata
Karl Maybach | |
Született | 1879. július 6. |
Elhunyt | 1960. február 6. |
Kapcsolódó márka | Maybach |
Innováció | Többsebességes váltó |
Karl Maybach már egészen kis korától fogva az autógyár falai közt nőtt fel, ezért szinte magától értetődő, hogy édesapja (Wilhelm Maybach) nyomdokaiba lépve ő is az autóiparban helyezkedett el.
Tanulmányai befejezése után, 1904-től az édesapja és Gottlieb Daimler által alapított Daimler Motoren Gesellschaftban (DMG) kezdett dolgozni.
1906-ban édesapjával együtt önállósították magukat, és már Karl Maybach neve alatt 1909-ben megalapították a Maybach Motorgyárat. Az első években még nem is autómotorokat gyártottak, hanem a Zeppelin léghajókba leheltek életet az általuk gyártott 570 lóerős 12-hengeres motorokkal. Később már több autógyár is érdeklődött a kiváló minőségű Maybach hajtóművek iránt, ám ez sem kötötte le a cég kapacitásait, ezért 1921-ben forgalomba hozták az első önállóan gyártott Maybach személygépkocsit.
Édesapja 1929-es halála utána Karl Maybach vitte tovább a családi vállalkozást, és az 1930-as évek elején debütált legnagyobb technikai vívmánya, a többsebességes váltó is. Két kar segítségével kellett kiválasztani a megfelelő sebességet, majd a tengelykapcsoló automatikusan, vákuum segítségével végezte el a váltás műveletét.
A gazdasági válság okozta pénzügyi összeomlásból csak Zeppelin gróf segítségével sikerült kilábalni a cégnek, ezért a talpra állás után tiszteletből elindították a Zeppelin típus gyártását. A Maybach Zeppelin modellek voltak koruk legerősebb és legimpozánsabb autói, és legtöbbször sofőrt is fogadtak hozzájuk, mert csak teherautóra érvényes jogosítvánnyal lehetett őket vezetni. A háború pusztításait is túlélő Maybach Motorgyár 1960-ban egyesült a Daimler-Benz konszernnel, és bár továbbra is megtartotta részleges önállóságát hírneve jócskán megkopott az évtizedek alatt.
A DaimlerChrysler azonban néhány évvel ezelőtt elhatározta, hogy feltámasztja a legendás Maybach autómárkát, és kifejleszti a világ legjobb autóját. Ennek eredményeként a Tokiói Autókiállításon a nagyközönség is megismerkedhetett a Maybach prototípusával, melyet ma már újra önálló márkaként tartanak számon.