Packard
A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből
(2 közbeeső változat nincs mutatva) | |||
21. sor: | 21. sor: | ||
A cég új menedzsmentje egyre inkább a luxusvonalat erősítette a modellkínálatban, így 1928-ra a Packard már fő vetélytársait, a [[Cadillac]]et és a [[Lincoln]]t is megelőzte. A gazdasági válság idején azonban több évig veszteséges volt a cég, majd a 30-as évek második felében ismét talpra ált. | A cég új menedzsmentje egyre inkább a luxusvonalat erősítette a modellkínálatban, így 1928-ra a Packard már fő vetélytársait, a [[Cadillac]]et és a [[Lincoln]]t is megelőzte. A gazdasági válság idején azonban több évig veszteséges volt a cég, majd a 30-as évek második felében ismét talpra ált. | ||
- | A | + | A Packard rajongói közé tartozott Sztálin, aki olyannyira kedvelte a márka vonalait, hogy a szovjet [[ZISZ]] több modelje is a márkától "kapott" ihletet. |
+ | A II. világháború után sem igazán tudta felpörgetni az eladásokat, a rendkívül gyorsan fejlődő formatervezésben – kissé ódivatú „páncéljával” - alulmaradt, így megpróbált átnyergelni az olcsóbb autók szegmenseibe, később pedig ugyancsak a sikertelenség okán vissza a luxusautókhoz. | ||
== Veterán Packard autók == | == Veterán Packard autók == | ||
60. sor: | 61. sor: | ||
[[Kategória:Autómárka]] | [[Kategória:Autómárka]] | ||
[[Kategória:Amerikai Egyesült Államok]] | [[Kategória:Amerikai Egyesült Államok]] | ||
+ | |||
+ | <meta name="keywords" content="veterán Packard,oldtimer Packard"></meta> | ||
+ | <meta name="description" content="Packard - Oldtimer autók, motorok egyéb járművek a VeteránPark közösségi portálon. Kedveli a veterán járműveket? Ossza meg velünk tapasztalatát!"></meta> |
A lap jelenlegi, 2010. augusztus 25., 08:15-kori változata
Packard | |
Alapítva | 1899 |
Alapító | James Ward Packard és William Doud Packard |
Megszűnt | 1958 |
Székhely | Detroit, Michigan, Amerikai Egyesült Államok |
Kulcsemberek | George Lewis Weiss |
Veterán Packard márkatörténet
A luxusautóiról híres Packard márkát tulajdonképpen egy fogadás szülte. A Lamborghini megszületéséhez hasonló történet szerint a Packard testvérek – James Ward Packard és William Doud Packard – autót vásároltak, méghozzá egy Wintont, ám nem voltak vele elégedettek. Meg is írták problémáikat a cég tulajdonosának, Alexander Wintonnak, aki azt válaszolta, hogy építsenek jobbat. Így született meg a Packard testvérek és egy tehetséges mérnök, George Lewis Weiss összefogásával a Packard márkát gyártó Ohio Automobile Company, mely később Packard Motor Car-ra változtatta nevét.
1904-ben megjelent modelljük sebességi rekordot állított fel Daytonában. A sportsikerek kapcsán is egyre nagyobb figyelemnek örvendő cég új gyárát egy detroiti pénzügyi befektető finanszírozta meg, ám ekkor a Packard testvérek gyakorlatilag kivonultak a cég irányításából.
A cég új menedzsmentje egyre inkább a luxusvonalat erősítette a modellkínálatban, így 1928-ra a Packard már fő vetélytársait, a Cadillacet és a Lincolnt is megelőzte. A gazdasági válság idején azonban több évig veszteséges volt a cég, majd a 30-as évek második felében ismét talpra ált.
A Packard rajongói közé tartozott Sztálin, aki olyannyira kedvelte a márka vonalait, hogy a szovjet ZISZ több modelje is a márkától "kapott" ihletet.
A II. világháború után sem igazán tudta felpörgetni az eladásokat, a rendkívül gyorsan fejlődő formatervezésben – kissé ódivatú „páncéljával” - alulmaradt, így megpróbált átnyergelni az olcsóbb autók szegmenseibe, később pedig ugyancsak a sikertelenség okán vissza a luxusautókhoz.
Veterán Packard autók
- Packard Model A (1899-n.a.)
- Packard 110 (1940-1941)
- Packard 120 (1935-1937, 1939-1941)
- Packard 160 (n.a.-n.a.)
- Packard 180 (1940-1942)
- Packard 200 (1951-1952)
- Packard 250 (1951-1952)
- Packard 300 (1951-1952)
- Packard 400 (1955-1956)
- Packard Balboa (n.a.-n.a.)
- Packard Caribbean (1953-1956)
- Packard Cavalier (1953-1954)
- Packard Clipper (1941-1955)
- Packard Light Eight (1932-1932)
- Packard Super Eight (1939-1951)
- Packard Executive (1956-1956)
- Packard Four Hundred (1955-1956)
- Packard Hawk (1958-1958)
- Packard Myfair (1951-1954)
- Packard Panther (1956-n.a.)
- Packard Patrician (1951-1954)
- Packard Predictor (n.a.-n.a.)
- Packard Request (n.a.-n.a.)
- Packard Six (n.a.-n.a.)
- Packard Station Sedan (1948-1950)
- Packard Twin Six (n.a.-n.a.)
Kapcsolódó Packard hivatkozások