Maybach

A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből

(Változatok közti eltérés)
 
(2 közbeeső változat nincs mutatva)
1. sor: 1. sor:
{{Márka
{{Márka
| név = Maybach (Maybach-Motorenbau GmbH)
| név = Maybach (Maybach-Motorenbau GmbH)
-
| logo = [[Fájl:Maybach_logo.png]]
+
| logo = Maybach_logo.png
| képméret = 150px
| képméret = 150px
| képaláírás =  
| képaláírás =  
16. sor: 16. sor:
[[Wilhelm Maybach]] – [[Gottlieb Daimler]] – partnereként egyike volt az autóipar úttörőinek, ám a '''Maybach'''ot, ezt az exkluzív, igényes kidolgozású német luxusmárkát fia, [[Karl Maybach]] vitte sikerre.
[[Wilhelm Maybach]] – [[Gottlieb Daimler]] – partnereként egyike volt az autóipar úttörőinek, ám a '''Maybach'''ot, ezt az exkluzív, igényes kidolgozású német luxusmárkát fia, [[Karl Maybach]] vitte sikerre.
-
Wilhelm 1907-ig dolgozott a [[Daimler]] számára, majd az akkoriban szintén dinamikusan fejlődő repülőgépgyártásban helyezkedett el tervezőmérnökként. Az itt születő óriásmotorok adták az alapot a Maybach kocsikhoz, melyek sorában az első sorozatgyártásba kerülő autó a Berlini Autó Kiállításon mutatkozott be 1921-ben. Ekkor már Carl Maybach, Wilhelm fia vezette a céget. Az alma nem esett messze a fájától, Karl örökölte apjától a maximalizmust. A 30-as években azonban alacsony volt a luxusautók iránti kereslet, így a cég teherautókat is gyártott, mely rövid időn belül a jövedelem fő forrásává vált. Ebben az időszakban született egyébként a repülőgép tervezői gyökerekre utaló DS7 és DS8 kódjelű [[Maybach Zeppelin]], utóbbi 12 hengeres 8 literes motorral szerelve.  
+
Wilhelm 1907-ig dolgozott a [[Daimler]] számára, majd az akkoriban szintén dinamikusan fejlődő repülőgépgyártásban helyezkedett el tervezőmérnökként. Az itt születő óriásmotorok adták az alapot a Maybach kocsikhoz, melyek sorában az első sorozatgyártásba kerülő autó a Berlini Autókiállításon mutatkozott be 1921-ben. Ekkor már Carl Maybach, Wilhelm fia vezette a céget. Az alma nem esett messze a fájától, Karl örökölte apjától a maximalizmust. A 30-as években azonban alacsony volt a luxusautók iránti kereslet, így a cég teherautókat is gyártott, mely rövid időn belül a jövedelem fő forrásává vált. Ebben az időszakban született egyébként a repülőgép tervezői gyökerekre utaló DS7 és DS8 kódjelű [[Maybach Zeppelin]], utóbbi 12 hengeres 8 literes motorral szerelve.  
A Maybach gyártása a II. világháború idején leállt, a márkát 1997-ben a [[Mercedes-Benz]] márkát birtokló [[Daimler AG]] élesztette fel a Tokiói Autó kiállításon bemutatott modellel.
A Maybach gyártása a II. világháború idején leállt, a márkát 1997-ben a [[Mercedes-Benz]] márkát birtokló [[Daimler AG]] élesztette fel a Tokiói Autó kiállításon bemutatott modellel.
-
 
== Veterán Maybach autók ==
== Veterán Maybach autók ==
46. sor: 45. sor:
[[Kategória:Autómárka]]
[[Kategória:Autómárka]]
[[Kategória:Németország]]
[[Kategória:Németország]]
 +
 +
<meta name="keywords" content="veterán Maybach,oldtimer Maybach"></meta>
 +
<meta name="description" content="Maybach - Oldtimer autók, motorok egyéb járművek a VeteránPark közösségi portálon. Kedveli a veterán járműveket? Ossza meg velünk tapasztalatát!"></meta>

A lap jelenlegi, 2010. augusztus 25., 08:28-kori változata

Maybach (Maybach-Motorenbau GmbH)
Maybach logo.png
Alapítva1919 (1909)
AlapítóWilhelm Maybach, Karl Maybach
SzékhelyStuttgart, Németország
A(z) Maybach (Maybach-Motorenbau GmbH) weboldala


Veterán Maybach márkatörténet

Wilhelm MaybachGottlieb Daimler – partnereként egyike volt az autóipar úttörőinek, ám a Maybachot, ezt az exkluzív, igényes kidolgozású német luxusmárkát fia, Karl Maybach vitte sikerre. Wilhelm 1907-ig dolgozott a Daimler számára, majd az akkoriban szintén dinamikusan fejlődő repülőgépgyártásban helyezkedett el tervezőmérnökként. Az itt születő óriásmotorok adták az alapot a Maybach kocsikhoz, melyek sorában az első sorozatgyártásba kerülő autó a Berlini Autókiállításon mutatkozott be 1921-ben. Ekkor már Carl Maybach, Wilhelm fia vezette a céget. Az alma nem esett messze a fájától, Karl örökölte apjától a maximalizmust. A 30-as években azonban alacsony volt a luxusautók iránti kereslet, így a cég teherautókat is gyártott, mely rövid időn belül a jövedelem fő forrásává vált. Ebben az időszakban született egyébként a repülőgép tervezői gyökerekre utaló DS7 és DS8 kódjelű Maybach Zeppelin, utóbbi 12 hengeres 8 literes motorral szerelve.

A Maybach gyártása a II. világháború idején leállt, a márkát 1997-ben a Mercedes-Benz márkát birtokló Daimler AG élesztette fel a Tokiói Autó kiállításon bemutatott modellel.

Veterán Maybach autók


Kapcsolódó Maybach hivatkozások