Lamborghini
A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből
(Új oldal, tartalma: „{{Márka | név = Lamborghini | logo = | képméret = 150px | képaláírás = | alapítva = | alapító = Ferruccio Lamborghini | megszűnt = | székhely = | jel…”) |
|||
(3 közbeeső változat nincs mutatva) | |||
1. sor: | 1. sor: | ||
{{Márka | {{Márka | ||
- | | név = Lamborghini | + | | név = Lamborghini (Automobili Lamborghini S.p.A.) |
- | | logo = | + | | logo = Lamborghini_logo.jpg |
| képméret = 150px | | képméret = 150px | ||
| képaláírás = | | képaláírás = | ||
- | | alapítva = | + | | alapítva = 1963. október 30. |
| alapító = [[Ferruccio Lamborghini]] | | alapító = [[Ferruccio Lamborghini]] | ||
| megszűnt = | | megszűnt = | ||
- | | székhely = | + | | székhely = Sant'Agata Bologna, Olaszország |
| jelmondat = | | jelmondat = | ||
| kulcsemberek = | | kulcsemberek = | ||
- | | honlap = | + | | honlap = www.lamborghini.com |
}} | }} | ||
44. sor: | 44. sor: | ||
== Kapcsolódó hivatkozások == | == Kapcsolódó hivatkozások == | ||
+ | |||
+ | * [http://www.lamborghini.co.uk/?section=heritage A Lamborgini örökség (angol)] | ||
+ | * [http://www.lambomiura.com/ Egy Lamborgini Miura restaurálása (angol)] | ||
[[Kategória:Autómárka]] | [[Kategória:Autómárka]] | ||
[[Kategória:Olaszország]] | [[Kategória:Olaszország]] | ||
+ | |||
+ | <meta name="keywords" content="veterán Lamborghini,oldtimer Lamborghini"></meta> | ||
+ | <meta name="description" content="Lamborghini - Oldtimer autók, motorok egyéb járművek a VeteránPark közösségi portálon. Kedveli a veterán járműveket? Ossza meg velünk tapasztalatát!"></meta> |
A lap jelenlegi, 2010. augusztus 25., 08:25-kori változata
Lamborghini (Automobili Lamborghini S.p.A.) | |
Alapítva | 1963. október 30. |
Alapító | Ferruccio Lamborghini |
Székhely | Sant'Agata Bologna, Olaszország |
A(z) Lamborghini (Automobili Lamborghini S.p.A.) weboldala |
Veterán márkatörténet
A történet szerint Ferruccio Lamborghini sikeres traktorgyárosként és az autóversenyzés lelkes híveként egy Ferrarit vásárolt magának, ám a kocsi váltójával nem volt elégedett. Konkrét fejlesztési ötletekkel, no meg a különös hangokat produkáló Ferrarival személyesen kereste fel Enzo Ferrarit, ám híresen sértődékeny Commandante, azt mondta, maradjon inkább a traktoroknál. Lamborghini-ben azonban emberére talált, a férfi ugyanis elhatározta, jobb és gyorsabb autókat fog készíteni, mint Ferrari. A cég emblémájaként az erőt jelképező Murciélagót, egy 1879-ben rendezett bikaviadal bikáját választotta, mely a legenda szerint 24 kardszúrást élt túl.
Első autója a Lamborghini 350GTV volt, mely szinkronváltóval rendelkezett, így megszűntek a Ferrari használata során tapasztalt kellemetlen váltási zajok és problémák. A gyönyörű Lamborghini Miura megjelenésével a motor középre került, mely nagyobb stabilitást adott a kanyarokban.
A Lamborghini a rendkívül drága szuperkocsik mellett próbált megfizethető, ám továbbra is gyors autókat előállítani, ez volt a V8-as Lamborghini Urraco, ám a kísérlet sikertelen bizonyult. 1973-ban aztán megjelent a 12 hengeres, középmotoros Lamborghini Countach, mely kényelmetlen volt ugyan, de kinézete és teljesítménye lehengerlő.
Veterán Lamborghini autók
- Lamborghini 350 GT (1964-1967)
- Lamborghini 400 GT 2+2 (1966-1968)
- Lamborghini Miura P 400 (1966-1968)
- Lamborghini Miura P 400 S (1968-1971)
- Lamborghini Miura SV (1971-1972)
- Lamborghini Islero 400 GT (1968-1969)
- Lamborghini Espada S I (1968-1970)
- Lamborghini Espada S II (1970-1972)
- Lamborghini Espada S III (1973-1978)
- Lamborghini Jarama 400 GT (1970-1972)
- Lamborghini Jarama 400 GTS (1972-1976)
- Lamborghini Urraco P 250 (1970-1975)
- Lamborghini Urraco P 300 (1974-1979)
- Lamborghini Countach LP 400 (1973-1977)
- Lamborghini Countach LP 400 S (1978-1982)
- Lamborghini Countach LP 500 S (1982-1985)
- Lamborghini Jalpa P 350 (1981-1988)
Kapcsolódó hivatkozások