Horch

A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből

(Változatok közti eltérés)
a (References: jav)
 
(13 közbeeső változat nincs mutatva)
1. sor: 1. sor:
 +
[[Fájl:VeteranBanner2012b.jpg|735px]]
{{Márka
{{Márka
| név = Horch
| név = Horch
-
| logo = Horch_logo.png
+
| logo = Bb09horchlogo.jpg
-
| képméret = 150px
+
| képméret =  
-
| képaláírás =  
+
| képaláírás = Horch & Cie. Motorwagenwerke AG,
| alapítva = 1899
| alapítva = 1899
-
| alapító =  
+
| alapító = August Horch
| megszűnt = 1932
| megszűnt = 1932
| székhely = Zwickau, Németország  
| székhely = Zwickau, Németország  
| jelmondat =  
| jelmondat =  
| kulcsemberek = [[August Horch]]
| kulcsemberek = [[August Horch]]
-
| honlap =  
+
| honlap = www.horch-museum.de
}}
}}
-
 
== Veterán márkatörténet ==
== Veterán márkatörténet ==
-
 
Habár a '''Horch''' neve egyet jelentett a nagyméretű luxusautókkal, az alapító [[August Horch]] elsőként egy kis kétüléses, 4 lóerős járművel rukkolt elő.  
Habár a '''Horch''' neve egyet jelentett a nagyméretű luxusautókkal, az alapító [[August Horch]] elsőként egy kis kétüléses, 4 lóerős járművel rukkolt elő.  
A márka luxuskínálata ellenére – a kedvező áraknak köszönhetően – a gazdasági válságot is sikeresen átvészelte.
A márka luxuskínálata ellenére – a kedvező áraknak köszönhetően – a gazdasági válságot is sikeresen átvészelte.
20. sor: 19. sor:
August Horch a cégnevet 1910-ben [[Audi]]-ra változtatta, de a Horch márka egészen 1932-ig fennmaradt, a cégcsoport ekkor olvadt be az [[Auto Union]]ba.
August Horch a cégnevet 1910-ben [[Audi]]-ra változtatta, de a Horch márka egészen 1932-ig fennmaradt, a cégcsoport ekkor olvadt be az [[Auto Union]]ba.
-
 
+
[[Fájl:Horch-v-12-type-670-sport-cabriolet-09.jpg|450px ]]
-
 
+
[[Fájl:VeteranBanner2012b.jpg|735px]]
== Veterán Horch autók ==
== Veterán Horch autók ==
33. sor: 32. sor:
* [[Horch 930 V]] (1938-1940)
* [[Horch 930 V]] (1938-1940)
 +
[[Fájl:800px-Horch_670_v.jpg|540px|center]]
 +
=== A teljes típuslista ===
 +
 +
{| class="wikitable" cellpadding="0" style="text-align:center; font-size:91%;"
 +
|-
 +
!style="background:#efefef;" | '''Type'''
 +
!style="background:#efefef;" | '''Construction'''
 +
!style="background:#efefef;" | '''Cylinders'''
 +
!style="background:#efefef;" | '''Displacement'''
 +
!style="background:#efefef;" | '''Power '''
 +
!style="background:#efefef;" | '''Top speed'''
 +
|-
 +
|4-15 PS
 +
|1900–1903
 +
|[[straight-2]]
 +
|
 +
|2.9-3.7 kW
 +
|{{convert|60|km/h|mph|abbr=on}}
 +
|-
 +
|[[Horch 10-12 PS|10-16 PS]]
 +
|1902–1904
 +
|[[straight-2]]
 +
|
 +
|7.4-8.8 kW
 +
|{{convert|62|km/h|mph|abbr=on}}
 +
|-
 +
|22-30 PS
 +
|1903
 +
|[[straight-4]]
 +
|2,725 cc
 +
|16.2-18.4 kW
 +
|
 +
|-
 +
|14-20 PS
 +
|1905–1910
 +
|[[straight-4]]
 +
|2,270 cc
 +
|10.3-12.5 kW
 +
|
 +
|-
 +
|18/25 PS
 +
|1904–1909
 +
|[[straight-4]]
 +
|2,725 cc
 +
|16.2 kW
 +
|
 +
|-
 +
|23/50 PS
 +
|1905–1910
 +
|[[straight-4]]
 +
|5,800 cc
 +
|29 kW
 +
|{{convert|100|km/h|mph|abbr=on}}
 +
|-
 +
|26/65 PS
 +
|1907–1910
 +
|[[straight-6]]
 +
|7,800 cc
 +
|44 kW
 +
|{{convert|120|km/h|mph|abbr=on}}
 +
|-
 +
|25/60 PS
 +
|1909–1914
 +
|[[straight-4]]
 +
|6.395 cc
 +
|40 kW
 +
|{{convert|110|km/h|mph|abbr=on}}
 +
|-
 +
|10/30 PS
 +
|1910–1911
 +
|[[straight-4]]
 +
|2,660 cc
 +
|18.4 kW
 +
|
 +
|-
 +
|K (12/30 PS)
 +
|1910–1911
 +
|[[straight-4]]
 +
|3,177 cc
 +
|20.6 kW
 +
|{{convert|75|km/h|mph|abbr=on}}
 +
|-
 +
|15/30 PS
 +
|1910–1914
 +
|[[straight-4]]
 +
|2,608 cc
 +
|22 kW
 +
|{{convert|80|km/h|mph|abbr=on}}
 +
|-
 +
|H (17/45 PS)
 +
|1910–1919
 +
|[[straight-4]]
 +
|4,240 cc
 +
|33 kW
 +
|
 +
|-
 +
|6/18 PS
 +
|1911–1920
 +
|[[straight-4]]
 +
|1,588 cc
 +
|13.2 kW
 +
|
 +
|-
 +
|8/24 PS
 +
|1911–1922
 +
|[[straight-4]]
 +
|2,080 cc
 +
|17.6 kW
 +
|{{convert|70|km/h|mph|abbr=on}}
 +
|-
 +
|O (14/40 PS)
 +
|1912–1922
 +
|[[straight-4]]
 +
|3,560 cc
 +
|29 kW
 +
|{{convert|90|km/h|mph|abbr=on}}
 +
|-
 +
|Pony (5/14 PS)
 +
|1914
 +
|[[straight-4]]
 +
|1,300 cc
 +
|11 kW
 +
|
 +
|-
 +
|25/60 PS
 +
|1914–1920
 +
|[[straight-4]]
 +
|6,395 cc
 +
|44 kW
 +
|{{convert|110|km/h|mph|abbr=on}}
 +
|-
 +
|18/50 PS
 +
|1914–1922
 +
|[[straight-4]]
 +
|4,710 cc
 +
|40 kW (55 PS)
 +
|{{convert|100|km/h|mph|abbr=on}}
 +
|-
 +
|S (33/80 PS)
 +
|1914–1922
 +
|[[straight-4]]
 +
|8,494 cc
 +
|59 kW
 +
|
 +
|-
 +
|[[Horch 10|10 M 20 (10/35 PS)]]
 +
|1922–1924
 +
|[[straight-4]]
 +
|2,612 cc
 +
|25.7 kW
 +
|{{convert|80|km/h|mph|abbr=on}}
 +
|-
 +
|[[Horch 10|10 M 25 (10/50 PS)]]
 +
|1924–1926
 +
|[[straight-4]]
 +
|2,612 cc
 +
|37 kW
 +
|{{convert|95|km/h|mph|abbr=on}}
 +
|-
 +
|[[Horch 8|8 Typ 303/304 (12/60 PS)]]
 +
|1926–1927
 +
|[[straight-8]]
 +
|3,132 cc
 +
|44 kW
 +
|{{convert|100|km/h|mph|abbr=on}}
 +
|-
 +
|[[Horch 8|8 Typ 305/306 (13/65 PS)]]
 +
|1927–1928
 +
|[[straight-8]]
 +
|3,378 cc
 +
|48 kW
 +
|{{convert|100|km/h|mph|abbr=on}}
 +
|-
 +
|[[Horch 8|8 Typ 350/375/400/405 (16/80 PS)]]
 +
|1928–1931
 +
|[[straight-8]]
 +
|3,950 cc
 +
|59 kW
 +
|{{convert|100|km/h|mph|abbr=on}}
 +
|-
 +
|[[Horch 8|8 3 ltr. Typ 430]]
 +
|1931–1932
 +
|[[straight-8]]
 +
|3,009-3,137 cc
 +
|48 kW (65 PS)
 +
|{{convert|100|km/h|mph|abbr=on}}
 +
|-
 +
|[[Horch 8|8 4 ltr. Typ 410/440/710]]
 +
|1931–1933
 +
|[[straight-8]]
 +
|4,014 cc
 +
|59 kW (80 PS)
 +
|{{convert|100|-|110|km/h|mph|abbr=on}}
 +
|-
 +
|[[Horch 8|8 4,5 ltr. Typ 420/450/470/720/750/750B]]
 +
|1931–1935
 +
|[[straight-8]]
 +
|4,517 cc
 +
|66 kW (90 PS)
 +
|{{convert|115|km/h|mph|abbr=on}}
 +
|-
 +
|[[Horch 8|8 5 ltr. Typ 480/500/500A/500B/780/780B]]
 +
|1931–1935
 +
|[[straight-8]]
 +
|4,944 cc
 +
|74 kW (100 PS)
 +
|{{convert|120|-|125|km/h|mph|abbr=on}}
 +
|-
 +
|[[Horch 12|12 6 ltr. Typ 600/670]]
 +
|1931–1934
 +
|[[V12 engine|V12]]
 +
|6,021 cc
 +
|88 kW (120 PS)
 +
|{{convert|130|-|140|km/h|mph|abbr=on}}
 +
|-
 +
|[[Horch 830|830]]
 +
|1933–1934
 +
|[[V8 engine|V8]]
 +
|3,004 cc
 +
|51 kW (70 PS)
 +
|{{convert|110|-|115|km/h|mph|abbr=on}}
 +
|-
 +
|[[Horch 830|830B]]
 +
|1935
 +
|V8
 +
|3,250 cc
 +
|51 kW (70 PS)
 +
|{{convert|115|km/h|mph|abbr=on}}
 +
|-
 +
|[[Horch 830|830Bk/830BL]]
 +
|1935–1936
 +
|V8
 +
|3,517 cc
 +
|55 kW (75 PS)
 +
|{{convert|115|-|120|km/h|mph|abbr=on}}
 +
|-
 +
|[[Horch 850|850/850 Sport]]
 +
|1935–1937
 +
|[[straight-8]]
 +
|4,944 cc
 +
|74 kW (100 PS)
 +
|{{convert|125|-|130|km/h|mph|abbr=on}}
 +
|-
 +
|[[Horch 830|830BL/930V]]
 +
|1937–1938
 +
|V8
 +
|3,517 cc
 +
|60 kW (82 PS)
 +
|{{convert|120|-|125|km/h|mph|abbr=on}}
 +
|-
 +
|[[Horch 830|830BL/930V]]
 +
|1938–1940
 +
|V8
 +
|3,823 cc
 +
|67.6 kW (92 PS)
 +
|{{convert|125|-|130|km/h|mph|abbr=on}}
 +
|-
 +
|[[Horch 851|851/853/853A/855/951/951A]]
 +
|1937–1940
 +
|[[straight-8]]
 +
|4,944 cc
 +
|74 kW (100 PS)
 +
|{{convert|125|-|140|km/h|mph|abbr=on}}
 +
|}
 +
[[Fájl:VeteranBanner2012b.jpg|735px]]
 +
== Fényképek, dokumentumok ==
 +
 +
[[Fájl:Pictures_horch_670_1931_1.jpg|640px|center]]
 +
[[Fájl:VeteranBanner2012b.jpg|735px]]
== Kapcsolódó hivatkozások ==
== Kapcsolódó hivatkozások ==
 +
{{Commonscat|Horch vehicles}}
 +
*[http://www.horch-museum.de Official Site of Augus Horch Museum Zwickau]
 +
*[http://www.zwickau-ansichten.de Zwickau-Views (about 6000 Zwickau pics)]
 +
*[http://en.wikipedia.org/wiki/Horch Horch - Wikipédia EN]
 +
 +
== '''Referenciák''' ==
 +
 +
* August Horch: "Ich baute Autos - Vom Schmiedelehrling zum Autoindustriellen", Schützen-Verlag Berlin 1937
 +
* Audi AG motion picture 1994: "The Silver Arrows from Zwickau", running time approx. 49 mins.
 +
* "Trabant History". Trabant.shocauto.com. Retrieved 2010-10-02.
 +
* "Rm Auctions". Rm Auctions. Retrieved 2010-10-02.
 +
 +
{|align="center" style="border:inset 6px sandybrown"
 +
|-
 +
|style="border:outset 3px orange"|[[Fájl:VeteranPark-logo-webes.png|link=http://veteranpark.hu/oldtimer/Kezd%C5%91lap]]
 +
|bgcolor="beige" style="border:outset 3px orange"|
 +
*'''[[Szerkesztési irányelvek]]'''
 +
*'''[[Gyorstalpaló szerkesztőknek]]'''
 +
*'''[[Kapcsolat]]'''
 +
|style="border:outset 4px orange"|[[Fájl:backtop.jpg|link=Horch]]
 +
|}
[[Kategória:Autómárka]]
[[Kategória:Autómárka]]
[[Kategória:Németország]]
[[Kategória:Németország]]
 +
 +
<meta name="keywords" content="veterán Horch,oldtimer Horch"></meta>
 +
<meta name="description" content="Horch - Oldtimer autók, motorok egyéb járművek a VeteránPark közösségi portálon. Kedveli a veterán járműveket? Ossza meg velünk tapasztalatát!"></meta>

A lap jelenlegi, 2015. április 14., 00:15-kori változata

VeteranBanner2012b.jpg

Horch
Bb09horchlogo.jpg
Horch & Cie. Motorwagenwerke AG,
Alapítva1899
AlapítóAugust Horch
Megszűnt1932
SzékhelyZwickau, Németország
KulcsemberekAugust Horch
A(z) Horch weboldala

Tartalomjegyzék

Veterán márkatörténet

Habár a Horch neve egyet jelentett a nagyméretű luxusautókkal, az alapító August Horch elsőként egy kis kétüléses, 4 lóerős járművel rukkolt elő. A márka luxuskínálata ellenére – a kedvező áraknak köszönhetően – a gazdasági válságot is sikeresen átvészelte.

August Horch a cégnevet 1910-ben Audi-ra változtatta, de a Horch márka egészen 1932-ig fennmaradt, a cégcsoport ekkor olvadt be az Auto Unionba.

Horch-v-12-type-670-sport-cabriolet-09.jpg VeteranBanner2012b.jpg

Veterán Horch autók

800px-Horch 670 v.jpg

A teljes típuslista

Type Construction Cylinders Displacement Power Top speed
4-15 PS 1900–1903 straight-2 2.9-3.7 kW Sablon:Convert
10-16 PS 1902–1904 straight-2 7.4-8.8 kW Sablon:Convert
22-30 PS 1903 straight-4 2,725 cc 16.2-18.4 kW
14-20 PS 1905–1910 straight-4 2,270 cc 10.3-12.5 kW
18/25 PS 1904–1909 straight-4 2,725 cc 16.2 kW
23/50 PS 1905–1910 straight-4 5,800 cc 29 kW Sablon:Convert
26/65 PS 1907–1910 straight-6 7,800 cc 44 kW Sablon:Convert
25/60 PS 1909–1914 straight-4 6.395 cc 40 kW Sablon:Convert
10/30 PS 1910–1911 straight-4 2,660 cc 18.4 kW
K (12/30 PS) 1910–1911 straight-4 3,177 cc 20.6 kW Sablon:Convert
15/30 PS 1910–1914 straight-4 2,608 cc 22 kW Sablon:Convert
H (17/45 PS) 1910–1919 straight-4 4,240 cc 33 kW
6/18 PS 1911–1920 straight-4 1,588 cc 13.2 kW
8/24 PS 1911–1922 straight-4 2,080 cc 17.6 kW Sablon:Convert
O (14/40 PS) 1912–1922 straight-4 3,560 cc 29 kW Sablon:Convert
Pony (5/14 PS) 1914 straight-4 1,300 cc 11 kW
25/60 PS 1914–1920 straight-4 6,395 cc 44 kW Sablon:Convert
18/50 PS 1914–1922 straight-4 4,710 cc 40 kW (55 PS) Sablon:Convert
S (33/80 PS) 1914–1922 straight-4 8,494 cc 59 kW
10 M 20 (10/35 PS) 1922–1924 straight-4 2,612 cc 25.7 kW Sablon:Convert
10 M 25 (10/50 PS) 1924–1926 straight-4 2,612 cc 37 kW Sablon:Convert
8 Typ 303/304 (12/60 PS) 1926–1927 straight-8 3,132 cc 44 kW Sablon:Convert
8 Typ 305/306 (13/65 PS) 1927–1928 straight-8 3,378 cc 48 kW Sablon:Convert
8 Typ 350/375/400/405 (16/80 PS) 1928–1931 straight-8 3,950 cc 59 kW Sablon:Convert
8 3 ltr. Typ 430 1931–1932 straight-8 3,009-3,137 cc 48 kW (65 PS) Sablon:Convert
8 4 ltr. Typ 410/440/710 1931–1933 straight-8 4,014 cc 59 kW (80 PS) Sablon:Convert
8 4,5 ltr. Typ 420/450/470/720/750/750B 1931–1935 straight-8 4,517 cc 66 kW (90 PS) Sablon:Convert
8 5 ltr. Typ 480/500/500A/500B/780/780B 1931–1935 straight-8 4,944 cc 74 kW (100 PS) Sablon:Convert
12 6 ltr. Typ 600/670 1931–1934 V12 6,021 cc 88 kW (120 PS) Sablon:Convert
830 1933–1934 V8 3,004 cc 51 kW (70 PS) Sablon:Convert
830B 1935 V8 3,250 cc 51 kW (70 PS) Sablon:Convert
830Bk/830BL 1935–1936 V8 3,517 cc 55 kW (75 PS) Sablon:Convert
850/850 Sport 1935–1937 straight-8 4,944 cc 74 kW (100 PS) Sablon:Convert
830BL/930V 1937–1938 V8 3,517 cc 60 kW (82 PS) Sablon:Convert
830BL/930V 1938–1940 V8 3,823 cc 67.6 kW (92 PS) Sablon:Convert
851/853/853A/855/951/951A 1937–1940 straight-8 4,944 cc 74 kW (100 PS) Sablon:Convert

VeteranBanner2012b.jpg

Fényképek, dokumentumok

Pictures horch 670 1931 1.jpg

VeteranBanner2012b.jpg

Kapcsolódó hivatkozások

A Wikimédia Commons tartalmaz Horch témájú médiaállományokat.


Referenciák

  • August Horch: "Ich baute Autos - Vom Schmiedelehrling zum Autoindustriellen", Schützen-Verlag Berlin 1937
  • Audi AG motion picture 1994: "The Silver Arrows from Zwickau", running time approx. 49 mins.
  • "Trabant History". Trabant.shocauto.com. Retrieved 2010-10-02.
  • "Rm Auctions". Rm Auctions. Retrieved 2010-10-02.
VeteranPark-logo-webes.png Backtop.jpg