Brough Superior
A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből
(szerkesztések, hivatkozások) |
(→Veterán Brough Superior autók: banner) |
||
(5 közbeeső változat nincs mutatva) | |||
1. sor: | 1. sor: | ||
+ | [[Fájl:VeteranBanner2012b.jpg|735px]] | ||
+ | {| | ||
+ | |bgcolor="whitesmoke"| | ||
{{Márka | {{Márka | ||
| név = Brough Superior | | név = Brough Superior | ||
11. sor: | 14. sor: | ||
| kulcsemberek = | | kulcsemberek = | ||
| honlap = | | honlap = | ||
- | }} | + | }}== Veterán márkatörténet == |
- | + | ||
- | == Veterán márkatörténet == | + | |
A céget George Brough alapította és vezette, aki tervezőmérnök, vállalkozó, gyártó és versenyző is volt egy személyben. A kezdeti modellek, először az SS 80 - neve, gazolás arról, hogy a gép elérte a 80 mérföldes sebességet(1922), továbbá az SS-100 rendelkezett z igazolással arról, hogy a gép elérte a 100 mérföldes óránkénti tempót (1924). | A céget George Brough alapította és vezette, aki tervezőmérnök, vállalkozó, gyártó és versenyző is volt egy személyben. A kezdeti modellek, először az SS 80 - neve, gazolás arról, hogy a gép elérte a 80 mérföldes sebességet(1922), továbbá az SS-100 rendelkezett z igazolással arról, hogy a gép elérte a 100 mérföldes óránkénti tempót (1924). | ||
- | Az alapító [[George Brough]] eredetileg exkluzív, többnyire JAP V2 erőforrással kialakított motorkerékpárokat gyártott, majd 1935-ben elkészítette első autóját. Az akkor „divatirányzatot” követve egy könnyű brit karosszériába ültetett, egy erős amerikai motort. | + | Az alapító [[George Brough]] eredetileg exkluzív, többnyire JAP V2 erőforrással kialakított motorkerékpárokat gyártott, majd 1935-ben elkészítette első autóját. Az akkor „divatirányzatot” követve egy könnyű brit karosszériába ültetett, egy erős amerikai gyártmányú Hudson motort. |
+ | [[Fájl:1936_Brough_Superior_roadster.jpg|center|600px]] | ||
+ | [[Fájl:Brough_Superior_banner.jpg]] | ||
== Veterán Brough Superior autók == | == Veterán Brough Superior autók == | ||
1935-1939 között építette George Brough az autóit. Mivel a motorkerékpárok is az exkluzív kategória kívánalmai szerint épültek, az autók szintén a luxus osztály kívánalmainak feleltek meg. Az általa épített sportautókba a Hudson hathengeres motorjai kerültek. Az 1938-as év folyamán egy példányt, a modell XII-t, V12-es motorral szereltek. Nottingham gyártóbázisa sedan és cabriolette felépítménnyel állította elő a "kis-szériás" modelleket. | 1935-1939 között építette George Brough az autóit. Mivel a motorkerékpárok is az exkluzív kategória kívánalmai szerint épültek, az autók szintén a luxus osztály kívánalmainak feleltek meg. Az általa épített sportautókba a Hudson hathengeres motorjai kerültek. Az 1938-as év folyamán egy példányt, a modell XII-t, V12-es motorral szereltek. Nottingham gyártóbázisa sedan és cabriolette felépítménnyel állította elő a "kis-szériás" modelleket. | ||
22. sor: | 25. sor: | ||
* [[Brough Superior Charlesworth]] (n.a.-n.a.) | * [[Brough Superior Charlesworth]] (n.a.-n.a.) | ||
- | {| | + | {|align="center" |
- | | | + | |align="center" bgcolor="lightgrey"| |
- | ! Modell !! | + | {| class="wikitable" |
+ | |- | ||
+ | ! Modell !! Év !! Henger !! Térfogat !! Teljesítmény !! fordulatnál !! Tengelytáv | ||
|- | |- | ||
- | | 4 Litre || 1935 || 8 | + | | 4 Litre || 1935 || 8 soros || 4168 cm³ || 125 bhp (92 kW) || 4000 min<sup>-1</sup> || 3048 mm |
|- | |- | ||
- | | 3 | + | | 3,5 Litre || 1936 || 6 soros || 3455 cm³ || 107 bhp (79 kW) || 4000 min<sup>-1</sup> || 2946–3048 mm |
|- | |- | ||
- | | XII || 1938 || 12 V || 4378 cm³ || || || 3264 mm | + | | XII || 1938 || 12 V || 4378 cm³ || 110 bhp (82 kW) || - || 3264 mm |
|} | |} | ||
+ | |} | ||
+ | [[Fájl:Brough-Superior-4-Litre1.jpg|frame|center|'''Brough Superior 4Litre - 1935''']] | ||
+ | [[Fájl:Brough_Superior_banner.jpg]] | ||
== Veterán Brough Superior motorok == | == Veterán Brough Superior motorok == | ||
- | + | {|align="center" | |
+ | |-bgcolor="Ivory" | ||
+ | | | ||
+ | [[Fájl:BS_logo.jpg|center|300px]] | ||
* [[Brough Superior SS 80]] (1923-1940) | * [[Brough Superior SS 80]] (1923-1940) | ||
* [[Brough Superior SS 100]] (1924-1940) | * [[Brough Superior SS 100]] (1924-1940) | ||
* [[Brough Superior 680]] (1927-1936) | * [[Brough Superior 680]] (1927-1936) | ||
* [[Brough Superior 11-50]] (1933-1940) | * [[Brough Superior 11-50]] (1933-1940) | ||
- | + | [[Fájl:Golden_Dream_Brough_Superior02.jpg|center|580px]] | |
- | + | | | |
- | + | {| class="wikitable" style="text-align: center;" | |
+ | ! '''Év''' !! '''Gyártva db''' | ||
+ | |- | ||
+ | | 1919 || 0 | ||
+ | |- | ||
+ | | 1920 || 1 | ||
+ | |- | ||
+ | | 1921 || 3 | ||
+ | |- | ||
+ | | 1922 || 103 | ||
+ | |- | ||
+ | | 1923 || 119 | ||
+ | |- | ||
+ | | 1924 || 195 | ||
+ | |- | ||
+ | | 1925 || 168 | ||
+ | |- | ||
+ | | 1926 || 95 | ||
+ | |- | ||
+ | | 1927 || 226 | ||
+ | |- | ||
+ | | 1928 || 155 | ||
+ | |- | ||
+ | | 1929 || 139 | ||
+ | |- | ||
+ | | 1930 || 131 | ||
+ | |- | ||
+ | | 1931 || 117 | ||
+ | |- | ||
+ | | 1932 || 58 | ||
+ | |- | ||
+ | | 1933 || 121 | ||
+ | |- | ||
+ | | 1934 || 104 | ||
+ | |- | ||
+ | | 1935 || 94 | ||
+ | |- | ||
+ | | 1936 || 187 | ||
+ | |- | ||
+ | | 1937 || 173 | ||
+ | |- | ||
+ | | 1938 || 159 | ||
+ | |- | ||
+ | | 1939 || 118 | ||
+ | |- | ||
+ | | 1940 || 10 | ||
+ | |} | ||
+ | |} | ||
+ | [[Fájl:VeteranBanner2012b.jpg|735px]] | ||
== Kapcsolódó hivatkozások == | == Kapcsolódó hivatkozások == | ||
{{Commonscat|Brough Superior motorcycles|Brough Superior Motorräder}} | {{Commonscat|Brough Superior motorcycles|Brough Superior Motorräder}} | ||
48. sor: | 107. sor: | ||
* [http://en.wikipedia.org/wiki/Brough_Superior Brough Superior Wikipédia EN] | * [http://en.wikipedia.org/wiki/Brough_Superior Brough Superior Wikipédia EN] | ||
+ | {|align="center" style="border:inset 4px Gray" | ||
+ | |- | ||
+ | |style="border:outset 3px lightgray"|[[Fájl:VeteranPark-logo-webes.png|link=http://veteranpark.hu/oldtimer/Kezd%C5%91lap]] | ||
+ | |bgcolor="lightgray" style="border:outset 3px gray"| | ||
+ | *'''[[Szerkesztési irányelvek]]''' | ||
+ | *'''[[Gyorstalpaló szerkesztőknek]]''' | ||
+ | *'''[[Kapcsolat]]''' | ||
+ | |style="border:outset 4px lightgray"|[[Fájl:backtop.jpg|link=Brough Superior]] | ||
+ | |} | ||
+ | |||
+ | |} | ||
[[Kategória:Autómárka]] | [[Kategória:Autómárka]] |
A lap jelenlegi, 2013. április 19., 20:56-kori változata
Veterán márkatörténetA céget George Brough alapította és vezette, aki tervezőmérnök, vállalkozó, gyártó és versenyző is volt egy személyben. A kezdeti modellek, először az SS 80 - neve, gazolás arról, hogy a gép elérte a 80 mérföldes sebességet(1922), továbbá az SS-100 rendelkezett z igazolással arról, hogy a gép elérte a 100 mérföldes óránkénti tempót (1924). Az alapító George Brough eredetileg exkluzív, többnyire JAP V2 erőforrással kialakított motorkerékpárokat gyártott, majd 1935-ben elkészítette első autóját. Az akkor „divatirányzatot” követve egy könnyű brit karosszériába ültetett, egy erős amerikai gyártmányú Hudson motort. Veterán Brough Superior autók1935-1939 között építette George Brough az autóit. Mivel a motorkerékpárok is az exkluzív kategória kívánalmai szerint épültek, az autók szintén a luxus osztály kívánalmainak feleltek meg. Az általa épített sportautókba a Hudson hathengeres motorjai kerültek. Az 1938-as év folyamán egy példányt, a modell XII-t, V12-es motorral szereltek. Nottingham gyártóbázisa sedan és cabriolette felépítménnyel állította elő a "kis-szériás" modelleket.
Veterán Brough Superior motorok
Kapcsolódó hivatkozások |