Kissel
A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből
(→Kapcsolódó hivatkozások: jav) |
(→Videótár: video+) |
||
(7 közbeeső változat nincs mutatva) | |||
15. sor: | 15. sor: | ||
== '''Kissel márkatörténet''' == | == '''Kissel márkatörténet''' == | ||
<youtube>BdJwm0_Vh0M</youtube> | <youtube>BdJwm0_Vh0M</youtube> | ||
- | {| | + | {|style="border:inset 3px sandybrown" |
- | |- | + | |-bgcolor="beige" |
- | |[[Fájl:Kisselkar 1917 logo.jpg|240px]] | + | |align="center"|[[Fájl:Kisselkar 1917 logo.jpg|240px]] |
- | |rowspan="2"| | + | |align="center" rowspan="2"|[[Fájl:Kissel_1906.jpg|420px]] |
- | [[Fájl:Kissel_1906.jpg|420px]] | + | |-bgcolor="beige" |
- | |- | + | |
|A Kissel testvérek által létrehozott '''Kissel''' számos különleges autót gyártott. Ezek közé tartozott például a [[Kissel All-Year]], mely alakíthatóságának köszönhetően - a 4 üléses túraautó lehajtható tetővel és ugyancsak lehajtható szélvédővel rendelkezett - minden időjárásban élvezetes autózást nyújtott. | |A Kissel testvérek által létrehozott '''Kissel''' számos különleges autót gyártott. Ezek közé tartozott például a [[Kissel All-Year]], mely alakíthatóságának köszönhetően - a 4 üléses túraautó lehajtható tetővel és ugyancsak lehajtható szélvédővel rendelkezett - minden időjárásban élvezetes autózást nyújtott. | ||
+ | |||
+ | Első szabadalmukat 1906-ban jegyezte be az USA Szabványügyi Hivatala. Ezután sok hétköznapi használatra szánt modell mellett, sport-roadsterek széles skáláját alakították ki. Számos egyedi modellt is építettek, köztük speciális, illetve haszongépjármű konstrukciókat, pl. tűzoltó autót. | ||
+ | |||
+ | A német származású fivérek gondjait az I. VH. is megnehezítette, így az alapítástól használt >>Kissel Kar<< elnevezést, a háború befejezése után kénytelenek voltak -Kissel Car- névre váltani. | ||
+ | |||
A gyár unikumnak számító modelljei ellenére kénytelen volt más gyártók modelljeit is előállítani, ám a gazdasági válság közeledtével egyre kevesebb ilyen jellegű munkája akadt, így 1930-ban a gyár bezárta kapuit. | A gyár unikumnak számító modelljei ellenére kénytelen volt más gyártók modelljeit is előállítani, ám a gazdasági válság közeledtével egyre kevesebb ilyen jellegű munkája akadt, így 1930-ban a gyár bezárta kapuit. | ||
|} | |} | ||
- | |||
- | |||
[[Fájl:VeteranBanner2012b.jpg]] | [[Fájl:VeteranBanner2012b.jpg]] | ||
+ | |||
== '''Veterán Kissel autók''' == | == '''Veterán Kissel autók''' == | ||
- | + | {|align="center" style="border:inset 3px sandybrown" | |
- | [[Fájl:Kissel_collage.jpg|center| | + | |- |
- | + | |colspan="3"|[[Fájl:Kissel_collage.jpg|center|730px]] | |
- | + | |- | |
- | + | |'''[[Kissel Kisselkar]]'''(1908-**) | |
- | + | * modell II. touring | |
- | [[Fájl:08_Kissell_Kar_Touring_BY_05_MDB_02.jpg|300px]] | + | |[[Fájl:08_Kissell_Kar_Touring_BY_05_MDB_02.jpg|300px]] |
- | + | |Motor Típus: S-4 35 LE (25,76 KW) | |
- | Motor Típus: S-4 35 LE (25,76 KW) | + | |- |
- | + | | '''[[Kissel Kar model 6-60]]''' | |
- | + | * roadster (1909-**) | |
- | [[Fájl:09_Kissel_Kar_G_60_Gry_DV-06-HHC_01.jpg|300px]]--[[Fájl:09_Kissel_Kar_G60_DV-06-HHC-013.jpg|300px]] | + | * 5244 cc S-6 |
- | + | * 320,0 cu in | |
- | + | * 5.2 L., 60LE(44,16KW) | |
- | + | |[[Fájl:09_Kissel_Kar_G_60_Gry_DV-06-HHC_01.jpg|300px]] | |
- | + | | | |
- | + | |- | |
- | [[Fájl:11-Kissel kar D11 DV-08 AI 01.jpg|300px]] | + | |'''Kissel Kar model 6-60''' |
- | + | * roadster (1909-**) | |
- | Motor Típus: S-4 40 LE (29,44 KW) | + | |[[Fájl:09_Kissel_Kar_G60_DV-06-HHC-013.jpg|300px]] |
- | + | | | |
- | + | |- | |
- | + | |'''[[Kissel Kar model D-11]] roadster''' (1911-**) | |
- | [[Fájl:12_Kissel_kar4_40.jpg|300px]] | + | |[[Fájl:11-Kissel kar D11 DV-08 AI 01.jpg|300px]] |
- | + | |Motor Típus: S-4 40 LE (29,44 KW) | |
- | Motor Típus: S-4 40 LE (29,44 KW) | + | |- |
- | + | |'''[[Kissel Kar model 4-40]] "semi-racer"''' (1912-**) | |
- | + | |[[Fájl:12_Kissel_kar4_40.jpg|300px]] | |
- | + | |Motor Típus: S-4 40 LE (29,44 KW) | |
- | [[Fájl:14-Kissel_40_DV-08_RMH_s001.jpg|300px]] | + | |- |
- | + | |'''[[Kissel Kar model 40]]'''(1911-1924) | |
- | Motor Típus: I4 32 BHP (23,552 KW) | + | |[[Fájl:14-Kissel_40_DV-08_RMH_s001.jpg|300px]] |
- | + | |Motor Típus: I4 32 BHP (23,552 KW) | |
- | + | |- | |
- | + | |Kissel Car model ..... (1920) | |
- | [[Fájl:1920_Kissel_auto_Large_framed.jpg|300px]] | + | |[[Fájl:1920_Kissel_auto_Large_framed.jpg|300px]] |
- | + | | | |
- | + | |- | |
- | + | |'''[[Kissel Car model 6-45]] speedster''' (1920-1923) | |
- | [[Fájl:1923_Kissel_Model_6-45_Speedster.jpg|300px]] | + | |[[Fájl:1923_Kissel_Model_6-45_Speedster.jpg|300px]] |
- | + | | | |
- | Motor Típus: S-6 4656 cc | + | * Motor Típus: S-6 4656 cc |
- | + | * 284,1 cu in, 4,7 L | |
- | 61 BHP (44,896 kW) @ 2300 rpm | + | * 61 BHP (44,896 kW) @ 2300 rpm |
- | + | * Furat: 84,1 mm 3,311 hüvelyk | |
- | Furat: 84,1 mm | + | * löket: 139,0 mm | 5,472 hüvelyk |
- | + | |- | |
- | + | |'''[[Kissel Car model 6-45]] Silver Special speedster''' (1923-1927) | |
- | + | |[[Fájl:23-Kissel-6-45-Speedster-DV_09_BC_04.jpg|300px]] | |
- | [[Fájl:23-Kissel-6-45-Speedster-DV_09_BC_04.jpg|300px]] | + | | |
- | + | * Motor Típus: I6 4656 ccm, 284,1 cu in | |
- | Motor Típus: I6 4656 | + | * 4,7 L. 61 BHP (44,896 kW) @ 2300 rpm |
- | + | * Furat: 84,1 mm, 3,311 hüvelyk | |
- | Furat: 84,1 mm | + | * löket: 139,0 mm, 5,472 hüvelyk |
- | + | |- | |
- | + | |'''[[Kissel Car 6-55 Gold Bug]] speedster''' (1922-1928) | |
- | + | |[[Fájl:24-Kissel-6-55-Gold_Bug_DV-10_PBC_dt015.jpg|300px]] | |
- | [[Fájl:24-Kissel-6-55-Gold_Bug_DV-10_PBC_dt015.jpg|300px]] | + | |Motor Típus: S-6 48 LE (35,328 KW) |
- | + | |- | |
- | Motor Típus: S-6 48 LE (35,328 KW) | + | |'''[[Kissel Car 8-75 Gold Bug]] speedster''' (1925-1927) |
- | + | |[[Fájl:26-Kissel-Gold-Bug-DV-11-GC_08.jpg|300px]] | |
- | + | |Top Speed 75 mph, 120,675 km / h | |
- | + | * Motor típus: S-8 4717 cc, 287,9 cu in | |
- | [[Fájl:26-Kissel-Gold-Bug-DV-11-GC_08.jpg|300px]] | + | * 4,7 L. 71 LE (52,256 kW) @ 3000 rpm |
- | + | * Furat: 3.2", 81 mm | |
- | Top Speed 75 mph | + | * Stroke: 4.5", 114 mm. |
- | + | |- | |
- | + | |'''[[Kissel Car model 126 White Eagle]] speedster''' (1929-1930) | |
- | + | |[[Fájl:1929_Speedster-01white_eagle.jpg|300px]] | |
- | + | | | |
- | + | * Motor típus: S-8 5317 ccm, 324,5 cu in | |
- | [[Fájl:1929_Speedster-01white_eagle.jpg|300px]] | + | * 5.3 L. 95 LE (69,92 KW) |
- | + | * Furat: 3.3" 84 mm | |
- | + | * Stroke: 4.7" 119 mm | |
- | + | |-align="center" bgcolor="moccasin" | |
- | Furat: 3.3 | + | |'''Még több Kissel:''' |
- | + | |'''[http://wisconsinautomuseum.com/wisconsin-auto-museum-showroom-gallery.html Wisconsin Autómúzeum,képgaléria]''' | |
+ | |{{commonskat|Kissel vehicles}} | ||
+ | |} | ||
* [[Kissel All-Year]] (n.a.-1920) | * [[Kissel All-Year]] (n.a.-1920) | ||
113. sor: | 118. sor: | ||
A Wisconsin Autómúzeum őriz néhány eredeti,patinás példányt, a többi restaurált automobil magán-, gyűjtemények, gyűjtők, birtokában lelhető fel. | A Wisconsin Autómúzeum őriz néhány eredeti,patinás példányt, a többi restaurált automobil magán-, gyűjtemények, gyűjtők, birtokában lelhető fel. | ||
- | + | ||
[[Fájl:VeteranBanner2012b.jpg]] | [[Fájl:VeteranBanner2012b.jpg]] | ||
+ | |||
== '''Videótár''' == | == '''Videótár''' == | ||
- | <youtube>quz5L8R2EqY</youtube> | + | {|align="center" style="border:inset 3px sandybrown" |
+ | |-bgcolor="beige" align="center" | ||
+ | |[[Fájl:Imagelogo.jpg]] | ||
+ | |<youtube>quz5L8R2EqY</youtube> | ||
+ | |-bgcolor="beige" align="center" | ||
+ | | | ||
+ | |<youtube>hJHCcGPXdWQ</youtube> | ||
+ | |-bgcolor="beige" align="center" | ||
+ | | | ||
+ | |<youtube>L80AL-Qoa04</youtube> | ||
+ | |-bgcolor="beige" align="center" | ||
+ | | | ||
+ | |<youtube>5E6oYWb3taY</youtube> | ||
+ | |} | ||
+ | [[Fájl:VeteranBanner2012b.jpg|730px]] | ||
- | |||
== '''Kapcsolódó hivatkozások''' == | == '''Kapcsolódó hivatkozások''' == | ||
{{commonskat|Kissel vehicles}} | {{commonskat|Kissel vehicles}} |
A lap jelenlegi, 2012. december 8., 15:01-kori változata
Kissel (Kissel Motor Car Company) | |
"every inch a car" | |
Alapítva | 1906. június 5. |
Alapító | George Kissel, William Kissel |
Megszűnt | 1930 |
Székhely | Hartford, Wisconsin, Amerikai Egyesült Államok |
Jelmondat | "Minden ízében autó" |
Tartalomjegyzék |
Kissel márkatörténet
A Kissel testvérek által létrehozott Kissel számos különleges autót gyártott. Ezek közé tartozott például a Kissel All-Year, mely alakíthatóságának köszönhetően - a 4 üléses túraautó lehajtható tetővel és ugyancsak lehajtható szélvédővel rendelkezett - minden időjárásban élvezetes autózást nyújtott.
Első szabadalmukat 1906-ban jegyezte be az USA Szabványügyi Hivatala. Ezután sok hétköznapi használatra szánt modell mellett, sport-roadsterek széles skáláját alakították ki. Számos egyedi modellt is építettek, köztük speciális, illetve haszongépjármű konstrukciókat, pl. tűzoltó autót. A német származású fivérek gondjait az I. VH. is megnehezítette, így az alapítástól használt >>Kissel Kar<< elnevezést, a háború befejezése után kénytelenek voltak -Kissel Car- névre váltani. A gyár unikumnak számító modelljei ellenére kénytelen volt más gyártók modelljeit is előállítani, ám a gazdasági válság közeledtével egyre kevesebb ilyen jellegű munkája akadt, így 1930-ban a gyár bezárta kapuit. |
Veterán Kissel autók
Kissel Kisselkar(1908-**)
| Motor Típus: S-4 35 LE (25,76 KW) | |
Kissel Kar model 6-60
| ||
Kissel Kar model 6-60
| ||
Kissel Kar model D-11 roadster (1911-**) | Motor Típus: S-4 40 LE (29,44 KW) | |
Kissel Kar model 4-40 "semi-racer" (1912-**) | Motor Típus: S-4 40 LE (29,44 KW) | |
Kissel Kar model 40(1911-1924) | Motor Típus: I4 32 BHP (23,552 KW) | |
Kissel Car model ..... (1920) | ||
Kissel Car model 6-45 speedster (1920-1923) |
| |
Kissel Car model 6-45 Silver Special speedster (1923-1927) |
| |
Kissel Car 6-55 Gold Bug speedster (1922-1928) | Motor Típus: S-6 48 LE (35,328 KW) | |
Kissel Car 8-75 Gold Bug speedster (1925-1927) | Top Speed 75 mph, 120,675 km / h
| |
Kissel Car model 126 White Eagle speedster (1929-1930) |
| |
Még több Kissel: | Wisconsin Autómúzeum,képgaléria |
- Kissel All-Year (n.a.-1920)
- Kissel Silver Special Speedster (n.a.-n.a.)
- Kissel Gold Bug (n.a.-n.a.)
A fenti felsorolásnál lényegesen több modell keletkezett/létezett, de tengeren túli, réges-régen megszünt márkáról lévén szó, ne is csodálkozzunk az információ hiány miatt. A Wisconsin Autómúzeum őriz néhány eredeti,patinás példányt, a többi restaurált automobil magán-, gyűjtemények, gyűjtők, birtokában lelhető fel.
Videótár
Kapcsolódó hivatkozások