Datsun
A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből
(→Kapcsolódó veterán Datsun hivatkozások) |
|||
(3 közbeeső változat nincs mutatva) | |||
1. sor: | 1. sor: | ||
{{Márka | {{Márka | ||
| név = Datsun | | név = Datsun | ||
- | | logo = | + | | logo = Fájl:Datsun_logo.png |
- | | képméret = | + | | képméret = 150px |
| képaláírás = | | képaláírás = | ||
| alapítva = 1912 | | alapítva = 1912 | ||
10. sor: | 10. sor: | ||
| jelmondat = | | jelmondat = | ||
| kulcsemberek = K. Den, R. Aoyama és A. Tekauchi (DAT) | | kulcsemberek = K. Den, R. Aoyama és A. Tekauchi (DAT) | ||
- | | honlap = | + | | honlap = http://www.nissan-global.com |
}} | }} | ||
46. sor: | 46. sor: | ||
[[Kategória:Autómárka]] | [[Kategória:Autómárka]] | ||
[[Kategória:Japán]] | [[Kategória:Japán]] | ||
+ | |||
+ | <meta name="keywords" content="veterán Datsun,oldtimer Datsun"></meta> | ||
+ | <meta name="description" content="Datsun - Oldtimer autók, motorok egyéb járművek a VeteránPark közösségi portálon. Kedveli a veterán járműveket? Ossza meg velünk tapasztalatát!"></meta> |
A lap jelenlegi, 2010. augusztus 25., 08:31-kori változata
Datsun | |
Fájl:Datsun_logo.png | |
Alapítva | 1912 |
Alapító | Masujiro Hashimoto, DAT |
Megszűnt | 1983 |
Székhely | Japán |
Kulcsemberek | K. Den, R. Aoyama és A. Tekauchi (DAT) |
A(z) Datsun weboldala |
Veterán márkatörténet
A Datsun gyökerei az 1910-es évekre nyúlnak vissza. 1912-ben a mérnök Masujiro Hashimoto prototípusának továbbfejlesztéséhez és a sorozatgyártás beindításához keresett partner. Három üzletember – K. Den, R. Aoyama és A. Tekauchi – segítette a leendő – hamarosan a befektetők kezdőbetűt (DAT) névként viselő – vállalkozást. 1915-ben bemutatkozott a DAT 31, majd a DAT Lila, mely a japán taxik alapját adta. A gyárban e két modellen kívül inkább teherautók készültek. A céget 1931-ben felvásárolta egy ipari konszern, mely az autógyártást helyezte ismét előtérbe. Ekkor született meg a Datsun márka (a céget először DAT-son – azaz a DAT fia – névre keresztelték, ám a son japánul veszteséget jelent, így Datsun-ra változtatták (a cég arculatában így a felkelő nap is megjelent). A cég nevét ugyan 1933-ban Nissan-ra változtatták, de a modelleket továbbra is Datsunk név alatt hozták forgalomba.
A II. világháború után jelent meg a Datsun DS kisautó, majd folyamatosan bővül a kínálat. A belpiacokon túl a márka – köszönhetően a kedvező árhoz társuló megbízhatóságnak – Európában és a tengerentúlon is népszerű volt.
1969-ben mutatták be a Datsun 240 Z-t, a formavilágát tekintve ma is gyönyörű sportautó fennállása során eladási rekordot döntött. Később újabb sportos autókkal jelent meg a cég, majd a Nissan 1983-ban úgy döntött, hogy a hatékonyabb marketing érdekében a cég autóit is Nissan-nak nevezi el.
Veterán Datsun autók
- Datsun DAT 31 (1915-1926)
- Datsun Lila (n.a.-n)
- Datsun DS (1949-n.a.)
- Datsun Thrift (1952-n.a.)
- Datsun Bluebird (n.a.-n.a.)
- Datsun President (n.a.-n.a.)
- Datsun Cedric (n.a.-n.a.)
- Datsun 240 Z (1969-1974)
- Datsun 260 Z 2+2 (1974-1978)
- Datsun 280 ZX 2+2 (1979-1983)
- Datsun 280 ZX T-Top (1980-1983)
- Datsun 120Y (1975-1978)
Kapcsolódó veterán Datsun hivatkozások