Alpine (Renault) A110
A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből
(→Rövid típustörténet: szerkesztés) |
a (→Alpine A110 autósport: javít) |
||
(27 közbeeső változat nincs mutatva) | |||
7. sor: | 7. sor: | ||
| gyártás helye = Dieppe, Seine-Martime Franciaország | | gyártás helye = Dieppe, Seine-Martime Franciaország | ||
| év = <!-- tól-ig --> | | év = <!-- tól-ig --> | ||
- | | darabszám = <!-- teljes darabszám --> | + | | darabszám = ~7500<!-- teljes darabszám --> |
| jelenlegi ára = <!-- lehetőség szerint tól-ig megadva, nagyon rossz állapotútól a gyári állapotúig --> | | jelenlegi ára = <!-- lehetőség szerint tól-ig megadva, nagyon rossz állapotútól a gyári állapotúig --> | ||
- | | modellvariánsok = <!-- pl. Kombi, kupé, kabrió, stb... --> | + | | modellvariánsok = 2 ajtós kupé<!-- pl. Kombi, kupé, kabrió, stb... --> |
- | | kategória = | + | | kategória = sport car |
- | | tervező = | + | | tervező = Giovanni Michelotti |
- | | modell = <!-- annak a modellnek a megnevezése, amire a műszaki adatok vonatkoznak --> | + | | modell = A 110 Berlinetta<!-- annak a modellnek a megnevezése, amire a műszaki adatok vonatkoznak --> |
- | | hossz = | + | | hossz = 3,85 m |
- | | szélesség = | + | | szélesség = 1,47 m |
- | | magasság = | + | | magasság = 1,13 m |
- | | tömeg = | + | | tömeg = 544 kg (üres) 730 kg ("feltöltve") |
- | | alváz = | + | | alváz = Acél-cső hossztartó, kereszt-merevítőkkel, konzolokkal |
- | | tengelytáv = | + | | tengelytáv = 2,27 m |
- | | üzemanyag = | + | | üzemanyag = benzin |
| tank = <!-- üzemanyagtartály mérete --> | | tank = <!-- üzemanyagtartály mérete --> | ||
- | | motor = | + | | motor = Major/Gordini I4 /R8 |
- | | felépítés = | + | 1.5 L Lotus Europa I4 |
- | | váltó = | + | 1.3 L and 1.6 L Renault I4 /R16 |
- | | teljesítmény = | + | | felépítés = acélváz, üvegszálas karosszéria RR motor |
- | | nyomaték = | + | | váltó = 5 speed manual |
- | | fogyasztás = | + | | teljesítmény = 66-140 LE |
- | | gyorsulás = | + | | nyomaték = N.A. |
- | | végsebesség = | + | | fogyasztás = N.A. |
- | | kapcsolódó modellek = Reanault Alpine | + | | gyorsulás = ? |
+ | | végsebesség = 210 km/h | ||
+ | | kapcsolódó modellek = (Reanault) [[Alpine]] | ||
}} | }} | ||
- | |||
== '''Bevezető''' == | == '''Bevezető''' == | ||
- | |||
- | |||
<youtube>JcEnMf5AtNo</youtube> | <youtube>JcEnMf5AtNo</youtube> | ||
'''Renault-osok, becsengettek!!!''' | '''Renault-osok, becsengettek!!!''' | ||
- | ''' | + | == '''Rövid típustörténet''' == |
+ | '''A sportautókat gyártó Alpine francia vállalkozás volt, a versenyzés és a sport autók gyártására szakosodott, ezekhez elsősorban a Renault farmotorjait használta fel. | ||
+ | ''' | ||
- | + | '''Jean Rédélé (1922 - 2007), az Alpine alapítója, eredetileg a Dieppe garázs tulajdonosa, aki jelentős verseny sikereket ért el, egyike azon keveseknek aki francia gyártmányú autókat használt.''' | |
- | ''' | + | '''A céget 1973-ban megvásárolta a Renault Művek. Az [[Alpine]] most a "Renault Technologies" Dieppe-i gyártóbázisa.''' |
- | + | === '''A110, az elődök és az utódok''' === | |
+ | [[Fájl:ALPINETIPUSOK.jpg|720px]] | ||
- | + | '''A110 Berlinetta (alaptípus) specifikáció''' | |
+ | {|rules=rows border=1 width="720" style="border:5px outset #000080;" | ||
+ | |+ style="color: darkblue;" | '''ALPINE ORSZÁGÚTI SPORT és TÚRAMODELLEK''' | ||
+ | !width="240px" align="center"|'''Modell''' | ||
+ | !width="120px" align="center"|'''első gyártási év''' | ||
+ | !width="360px" align="center"|'''Ismertető, versenyek, díjak /Wiki/''' | ||
+ | |- align="center" bgcolor="lightblue" | ||
+ | |[[Alpine (Renault) Mille Miglia]] A106 | ||
+ | |(1955-1961) | ||
+ | |http://en.wikipedia.org/wiki/Alpine_A106 | ||
+ | |- align="center" bgcolor="aqua" | ||
+ | |[[Alpine (Renault) A108]] | ||
+ | |(1958-1965) | ||
+ | |http://en.wikipedia.org/wiki/Alpine_A108 | ||
+ | |- align="center" bgcolor="lightblue" | ||
+ | |[[Alpine (Renault) A110]] | ||
+ | |(1961-1977) | ||
+ | |http://en.wikipedia.org/wiki/Alpine_A110 | ||
+ | |- align="center" bgcolor="aqua" | ||
+ | |[[Alpine (Renault) A310]] | ||
+ | |(1971-1984) | ||
+ | |http://en.wikipedia.org/wiki/Alpine_A310 | ||
+ | |- align="center" bgcolor="lightblue" | ||
+ | |[[Alpine (Renault) GTA]] / '''A610''' | ||
+ | |(1986-1991) | ||
+ | |http://en.wikipedia.org/wiki/Alpine_A610#Alpine_A610 | ||
+ | |- align="center" bgcolor="lightgray" | ||
+ | |colspan="3" align="center" style="color: blue;"|'''Ezeken kívül számos egyedi tunning, után-gyártott modell, valamint továbbfejlesztés/replika is létrejött''' | ||
+ | |} | ||
- | + | [[Fájl:A110tabla02.jpg]] | |
- | + | ||
- | + | ||
+ | === '''Renault Alpine A110''' === | ||
+ | [[Fájl:A110cikk.jpg|720px]] | ||
- | + | <youtube>yJyjK6fcQLQ</youtube> | |
+ | [[Fájl:A110cikk02.jpg]] | ||
- | + | === '''A110 motorválaszték''' === | |
- | + | [[Fájl:A110tabla01.jpg]] | |
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | [[Fájl:Alpinemotorok.jpg|720px]] | |
- | [[Fájl: | + | == '''Alpine A110 autósport''' == |
+ | [[Fájl:FerjanczAlpine.jpg|720px]] | ||
+ | <youtube>D8gvbRLiJsI</youtube>'''A Renault Alpine Rally Team''' | ||
- | + | [[Fájl:A110up.jpg]] | |
+ | <youtube>070sAGvR5hg</youtube> '''>>A110-50 concept<< contra A110 original''' | ||
- | + | [[Fájl:Renault-alpine-a110-racing.jpeg|720px]] | |
- | + | '''A110, Fedőneve: Teknőc''' | |
+ | {|rules=rows border=1 width="720px" style="border:3px outset #000080;" | ||
+ | |+ style="color: blue;" | '''ALPINE RACING MODELLEK''' | ||
+ | !width="120px"|'''Modell''' | ||
+ | !width="120px"|'''gyártási év''' | ||
+ | !width="300px"|'''Fotók''' | ||
+ | !widht="180px"|'''Versenyek, díjak''' | ||
+ | |- align="center" bgcolor="lightblue" | ||
+ | |ALPINE M63 | ||
+ | |1963 | ||
+ | |[[Fájl:M63stamp.jpg]] | ||
+ | | | ||
+ | |- align="center" bgcolor="aqua" | ||
+ | |ALPINE M64 | ||
+ | |1964 | ||
+ | |[[Fájl:M64stamp.jpg]] | ||
+ | | | ||
+ | |- align="center" bgcolor="lightblue" | ||
+ | |ALPINE M65 | ||
+ | |1965 | ||
+ | |[[Fájl:M65stamp.jpg]] | ||
+ | | | ||
+ | |- align="center" bgcolor="aqua" | ||
+ | |ALPINE A 210 | ||
+ | |1966 | ||
+ | |[[Fájl:A210stamp.jpg]] | ||
+ | | | ||
+ | |- align="center" bgcolor="lightblue" | ||
+ | |ALPINE A 220 | ||
+ | |1968 | ||
+ | |[[Fájl:A220stamp.jpg]] | ||
+ | | | ||
+ | |- align="center" bgcolor="aqua" | ||
+ | |ALPINE A 364 | ||
+ | |1972 | ||
+ | |[[Fájl:364stamp.jpg]] | ||
+ | | | ||
+ | |- align="center" bgcolor="lightblue" | ||
+ | |ALPINE A 440 | ||
+ | |1974 | ||
+ | |[[Fájl:A440stamp.jpg]] | ||
+ | | | ||
+ | |- align="center" bgcolor="aqua" | ||
+ | |ALPINE A 441 | ||
+ | |1974 | ||
+ | |[[Fájl:A441stamp.jpg]] | ||
+ | | | ||
+ | |- align="center" bgcolor="lightblue" | ||
+ | |ALPINE A 442 | ||
+ | |1977 | ||
+ | |[[Fájl:A442b_LeM.JPG|300px]] | ||
+ | | | ||
+ | |- align="center" bgcolor="aqua" | ||
+ | |ALPINE A 443 | ||
+ | |1978 | ||
+ | |[[Fájl:M443stamp.jpg]] | ||
+ | | | ||
+ | |- align="center" bgcolor="lightgray" | ||
+ | |colspan="3" align="center" style="color: blue;"|'''Ezeken kívül számos, egyedi tunning és továbbfejlesztés is létrejött''' | ||
+ | | | ||
+ | |} | ||
- | + | '''Mindezekről bővebben, az [[Alpine]] autómárka oldalán, illetve a fentebb felsorolt típusok oldalain található információ.''' | |
- | + | ||
- | + | == '''Restaurátor szekció''' == | |
+ | [[Fájl:Cutaway_alpinea110.JPG|640px]] | ||
- | + | === Felépítmény === | |
+ | [[Fájl:Renault-alpine-a110-monte-carlo-71.gif]] | ||
- | + | [[Fájl:Alpine_a110.jpeg|690px]] | |
- | + | [[Fájl:Watermark-gif.gif]] | |
- | + | [[Fájl:Alpine_01.jpg|690px]] | |
- | [[Fájl: | + | [[Fájl:Chassis.gif|690px]] |
- | + | [[Fájl:4145695372.jpg|690px]] | |
- | + | [[Fájl:1971_Renault_Alpine_A110_Restoration_Project_For_Sale_Front.jpg_1.jpg|690px]] | |
- | + | ||
- | == ''' | + | === Motor === |
- | + | '''A110 egy R5 motorjával''' | |
+ | <youtube>_sRUjNf7Xus</youtube> | ||
- | ''' | + | '''R16 TX motor, ez is volt a gépháztető alatt''' |
- | + | [[Fájl:R16TXengine02.jpg|620px]] | |
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | == ''' | + | === '''Porlasztók''' === |
- | + | ||
- | + | '''Racing kittek, hogy legyen benzin a levegőben''' | |
- | [[Fájl: | + | [[Fájl:KARBURATOR.jpg|720px]] |
- | + | === '''Abroncsok és gumik''' === | |
- | + | '''Eredeti méretek''' | |
+ | * 4 - 5.5J x 13" ou 15 (145 - 165/80-13) | ||
+ | * G4 AV 7J x 13" (16/53-13 TB15) | ||
+ | * G4 AR 9J x 13" (20/53-13 TB15) | ||
+ | |||
+ | [[Fájl:T0111.jpg]]'''Alpine original * Project 5J x 13"''' | ||
+ | [[Fájl:GNo7.jpg]]'''GOTTi No,7 5 / 5.5 / 6 / 7J x 13"''' | ||
+ | |||
+ | |||
+ | [[Fájl:X13_s.jpg|163px]]'''GOTTi X13 5.5 - 10J x 13"''' | ||
+ | [[Fájl:Bi_metal_s.jpg|163px]]'''GOTTi Bi-Métal 5, / 5.5 / 6J x 13"''' | ||
+ | |||
+ | '''A110 Wheels (VD VH) 4hole''' | ||
+ | Original Size 6.5J x 13" (165/80 - 185/70-13) | ||
+ | |||
+ | [[Fájl:73a_s.jpg|163px]]'''GOTTi 73A 5 - 10J x 13"''' | ||
== Kép-, és videó tár == | == Kép-, és videó tár == | ||
[[Fájl:Imageslogo.jpg]][[Fájl:A110_02.jpg|600px]] | [[Fájl:Imageslogo.jpg]][[Fájl:A110_02.jpg|600px]] | ||
- | [[Fájl:A110_01.jpg| | + | [[Fájl:A110_01.jpg|720px]] |
+ | |||
+ | <youtube>11x4_7sdj6Q</youtube> | ||
+ | |||
+ | [[Fájl:A110cockpit.jpg]] | ||
+ | |||
+ | <youtube>olcD_zCcqs4</youtube> | ||
+ | |||
+ | [[Fájl:A110_03.jpg|720px]] | ||
- | + | <youtube>eyPb_24ThUQ</youtube> | |
- | [[Fájl:A110_04.jpg| | + | [[Fájl:A110_04.jpg|720px]] |
'''Egy feketére "képzelt" példány''' | '''Egy feketére "képzelt" példány''' | ||
- | [[Fájl:A110_05.jpg| | + | [[Fájl:A110_05.jpg|720px]] |
'''Jó, akkor egy sárgát is felrakunk (nem áll jól a formának)''' | '''Jó, akkor egy sárgát is felrakunk (nem áll jól a formának)''' | ||
- | [[Fájl:Renault-alpine-a110-50-years-anniversary-concept-12.jpg| | + | [[Fájl:Renault-alpine-a110-50-years-anniversary-concept-12.jpg|720px]] |
'''Renault Alpine A110-50 concept car az 50 éves évfordulóra''' | '''Renault Alpine A110-50 concept car az 50 éves évfordulóra''' |
A lap jelenlegi, 2012. szeptember 20., 09:42-kori változata
Reanult Alpine A 110 | |
A 110 Ralley Team | |
Gyártási adatok | |
Gyártó | Alpine |
Gyártás helye | Dieppe, Seine-Martime Franciaország |
Darabszám | ~7500 |
Modellvariánsok | 2 ajtós kupé |
Kategória | sport car |
Tervező | Giovanni Michelotti |
A(z) A 110 Berlinetta modell műszaki adatai | |
Méret és tömegadatok | |
Hossz | 3,85 m |
Szélesség | 1,47 m |
Magasság | 1,13 m |
Tömeg | 544 kg (üres) 730 kg ("feltöltve") |
Alváz | Acél-cső hossztartó, kereszt-merevítőkkel, konzolokkal |
Tengelytáv | 2,27 m |
Üzemanyag | benzin |
Teljesítmény | |
Motor | Major/Gordini I4 /R8
1.5 L Lotus Europa I4 1.3 L and 1.6 L Renault I4 /R16 |
Felépítés | acélváz, üvegszálas karosszéria RR motor |
Váltó | 5 speed manual |
Teljesítmény | 66-140 LE |
Max. nyomaték | N.A. |
Átlagfogyasztás | N.A. |
Gyorsulás | ? |
Max. sebesség | 210 km/h |
Kapcsolódó modellek | |
(Reanault) Alpine |
Tartalomjegyzék |
Bevezető
Renault-osok, becsengettek!!!
Rövid típustörténet
A sportautókat gyártó Alpine francia vállalkozás volt, a versenyzés és a sport autók gyártására szakosodott, ezekhez elsősorban a Renault farmotorjait használta fel.
Jean Rédélé (1922 - 2007), az Alpine alapítója, eredetileg a Dieppe garázs tulajdonosa, aki jelentős verseny sikereket ért el, egyike azon keveseknek aki francia gyártmányú autókat használt.
A céget 1973-ban megvásárolta a Renault Művek. Az Alpine most a "Renault Technologies" Dieppe-i gyártóbázisa.
A110, az elődök és az utódok
A110 Berlinetta (alaptípus) specifikáció
Modell | első gyártási év | Ismertető, versenyek, díjak /Wiki/ |
---|---|---|
Alpine (Renault) Mille Miglia A106 | (1955-1961) | http://en.wikipedia.org/wiki/Alpine_A106 |
Alpine (Renault) A108 | (1958-1965) | http://en.wikipedia.org/wiki/Alpine_A108 |
Alpine (Renault) A110 | (1961-1977) | http://en.wikipedia.org/wiki/Alpine_A110 |
Alpine (Renault) A310 | (1971-1984) | http://en.wikipedia.org/wiki/Alpine_A310 |
Alpine (Renault) GTA / A610 | (1986-1991) | http://en.wikipedia.org/wiki/Alpine_A610#Alpine_A610 |
Ezeken kívül számos egyedi tunning, után-gyártott modell, valamint továbbfejlesztés/replika is létrejött |
Renault Alpine A110
A110 motorválaszték
Alpine A110 autósport
A Renault Alpine Rally Team >>A110-50 concept<< contra A110 originalA110, Fedőneve: Teknőc
Mindezekről bővebben, az Alpine autómárka oldalán, illetve a fentebb felsorolt típusok oldalain található információ.
Restaurátor szekció
Felépítmény
Motor
A110 egy R5 motorjával
R16 TX motor, ez is volt a gépháztető alatt
Porlasztók
Racing kittek, hogy legyen benzin a levegőben
Abroncsok és gumik
Eredeti méretek
- 4 - 5.5J x 13" ou 15 (145 - 165/80-13)
- G4 AV 7J x 13" (16/53-13 TB15)
- G4 AR 9J x 13" (20/53-13 TB15)
Alpine original * Project 5J x 13"
GOTTi No,7 5 / 5.5 / 6 / 7J x 13"
GOTTi X13 5.5 - 10J x 13"
GOTTi Bi-Métal 5, / 5.5 / 6J x 13"
A110 Wheels (VD VH) 4hole Original Size 6.5J x 13" (165/80 - 185/70-13)
Kép-, és videó tár
Egy feketére "képzelt" példány
Jó, akkor egy sárgát is felrakunk (nem áll jól a formának)
Renault Alpine A110-50 concept car az 50 éves évfordulóra
A 2012-es jubileumi modell specifikációja és jellemző motor diagrammjai