Porsche 914/4
A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből
(→Porsche 914 tapasztalatok, típushibák: motor szerelés video) |
(→Porsche 914 dokumentumok: foto) |
||
(29 közbeeső változat nincs mutatva) | |||
21. sor: | 21. sor: | ||
| üzemanyag = benzin | | üzemanyag = benzin | ||
| tank = <!-- üzemanyagtartály mérete --> | | tank = <!-- üzemanyagtartály mérete --> | ||
- | | motor = alapmodell | + | | motor = alapmodell 1694 ccm, 4 hengeres, léghűtéses boxermotor (VW 411), injektoros, OHV |
| felépítés = RMR, középmotor - hátsó tengely meghajtás, független kerékfelfüggesztés | | felépítés = RMR, középmotor - hátsó tengely meghajtás, független kerékfelfüggesztés | ||
| váltó = manuális, 5 fokozat | | váltó = manuális, 5 fokozat | ||
31. sor: | 31. sor: | ||
| kapcsolódó modellek = 914/6; 914/1.8; 914; 2.0 | | kapcsolódó modellek = 914/6; 914/1.8; 914; 2.0 | ||
}} | }} | ||
+ | [[Fájl:VeteranBanner2012b450.jpg]] | ||
+ | == Porsche 914/4 (VW - Porsche) típusleírás == | ||
+ | A német autóipar két óriása a bevált, megbízható és világszerte közkedvelt modelljei után, egy nagy ugrással, az autótechnika legújabb konstrukciós elvei alapján fejlesztette ki ezt a sportautót. Mondanunk se kell azonban, hogy az eddig is alkalmazott léghűtéses boxermotor azért "maradt". | ||
- | + | Az elődök a VW részéről a [[Volkswagen Karmann 1600 L (type 34)]], mint a VW sportmodellje, illetve a [[Volkswagen 411/411L]] 4 hengeres motorja. | |
+ | A Porsche a 911 szériában alkalmazott 6 hengeres "flat" boxermotorral és a megbízható 5 fokozatú manuális sport váltójával "szállt be" a fejlesztésbe. | ||
+ | |||
+ | Az egész fejlesztési projektet, amely a két cég közötti koordinációtis magában foglalta, Ferdinand Piëch fogta össze és vezényelte le, nem kevés akadályt legyőzve, továbbá rengeteg ellentmondásos üzleti érdekeltséget is megoldva. | ||
+ | |||
<youtube>2sOit3djISE</youtube> | <youtube>2sOit3djISE</youtube> | ||
- | + | '''Az "autókereskedők" is kedvelik.''' | |
- | + | A Karmann (VW) által gyártott változat alaptípusa tehát, 4 hengeres léghűtéses 1694 ccm-es boxer motort kapott 60kW (80 LE) teljesítménnyel. A benzint elektromechanikus befecskendező adagolta a középen elhelyezett szomjas motornak. Ez a teljesítmény a kocsi kb. 980 kg-os tömegéhez képest (12,25 kg/LE) kevésnek tűnhet, de a menettulajdonságok kárpótolták az esetleges kétkedőket. | |
- | + | Az izmosabb alaptípus a [[Porsche 911]] 6 hengeres léghűtéses "flat" motorját kapta, így 81 kW (110 LE) teljesítmény leadására volt képes, melyhez 2 db 3 torkú Weber porlasztó keverte be a benzinködöt. Itt már keményedik a - súly/teljesítmény arány - mert az 8,9 kg/LE értékre, mintegy 28 %-kal csökken. | |
- | + | A 2 üléses, középmotoros-hátsótengely meghajtású sportmodell, önhordó acélváz felépítménnyel, független felfüggesztésű, torziós rugókkal és stabilizátorral ellátott első futóművel, illetve független, ferde-hosszlengő karos, tekercsrugókkal szerelt hátsó futóművel rendelkezett. | |
+ | Irányítását fogasléces kormánymű szolgálta, mely biztonsági okokból 2 csuklóval kapcsolódott a kormányrúdhoz. Lendületét szervó rásegítéses, hidraulikus fékrendszer fogta meg, mely 4 db tárcsaféket működtetett. | ||
- | Aki már javított, vagy szerelt szét "bogármotort" azoknak nem újdonság, de tanulságos az alábbi három videofelvétel. Ha mindezt le akarnánk írni, akkor újra megírnánk a szerelési kézikönyvet. Érdemes figyelni az apró részletekre is, - lassításban -. | + | [[Fájl:Porsche-914-4_3Dsema.jpg|740px]] |
+ | {|align="center" class="wikitable" style="border:7px outset #7FFF00;" | ||
+ | |- bgcolor="#F5DEB3" | ||
+ | ! width="20%"|Porsche 914: | ||
+ | ! width="20%"|914/4 1.7 (Targa) | ||
+ | ! width="20%"|914/6 (Targa) | ||
+ | ! width="20%"|914 1.8 (Targa) | ||
+ | ! width="20%"|914 2.0 (Targa) | ||
+ | |- bgcolor="#F5DEB3" | ||
+ | | Engine: || align="center" |[[4 hengeres boxer, VW 411]] ([[befecskendezés]]) || align="center" |[[6 hengeres boxer, Porsche 911]] ([[Karburátor]]) || align="center" |[[6 hengeres boxer, Porsche 911]] (Karburátor) || align="center" |[[6 hengeres boxer, Porsche 911]] (Befecskendezés) | ||
+ | |- bgcolor="#EEEEEE" | ||
+ | | Lökettérfogat: || align="center" |1679 cc || align="center" |1991 cc || align="center" |1795 cc || align="center" |1971 cc | ||
+ | |- bgcolor="#F5DEB3" | ||
+ | | Furat / löket: || align="center" |90 × 66 mm || align="center" |80 × 66 mm || align="center" |93 × 66 mm || align="center" | 94 × 71 mm | ||
+ | |- bgcolor="#EEEEEE" | ||
+ | | Teljesítmény, 1/min: || align="center" |59 kW (80 PS) @ 4900 || align="center" |81 kW (110 PS) @ 5800 || align="center" |63 kW (85 PS) @ 5000 || align="center" |74 kW (100 PS) @ 5000 | ||
+ | |- bgcolor="#F5DEB3" | ||
+ | | Max nyomaték, 1/min: || align="center" |136 Nm @ 2700 || align="center" |160 Nm @ 4200 || align="center" |138 Nm @ 3400 || align="center" |160 Nm @ 3500 | ||
+ | |- bgcolor="#EEEEEE" | ||
+ | | Sűrítési arány: || align="center" |8,2: 1 || align="center" |8,6: 1 || align="center" |8,6: 1 || align="center" | 8,0: 1 | ||
+ | |- bgcolor="#F5DEB3" | ||
+ | | Szelepvezérlés: || align="center" |OHV , 1 vezérmű tengely || align="center" |OHC , 2 vezérműtengely (1 / cylinder bank) || colspan="2" align="center" |OHV , 1 vezérmű tengely | ||
+ | |- bgcolor="#EEEEEE" | ||
+ | | Cooling: || colspan="4" align="center" |Léghűtéses (ventillátor) | ||
+ | |- bgcolor="#F5DEB3" | ||
+ | | Eőátvitel: || colspan="4" align="center" |Egytárcsás száraz, kuplung, 5-fokozatú kézi, hátsó tengely meghajtás | ||
+ | |- bgcolor="#EEEEEE" | ||
+ | | Első futómű: || colspan="4" align="center" |Független felfüggesztés keresztirányú lengőkarok, telszkópos lengéscsillapítók | ||
+ | |- bgcolor="#F5DEB3" | ||
+ | | Hátsó futómű: || colspan="4" align="center" |Független hosszlengőkaros felfüggesztés, teleszkópos lengéscsillapítók | ||
+ | |- bgcolor="#EEEEEE" | ||
+ | | Első futómű: || colspan="4" align="center" |torziós rúd - kapcsolat a keresztlengőkarokhoz | ||
+ | |- bgcolor="#F5DEB3" | ||
+ | | Hátsó futómű: || colspan="4" align="center" |Tekercsrugók | ||
+ | |- bgcolor="#EEEEEE" | ||
+ | | Vázszerkezet/body: || colspan="4" align="center" | Önhordó acélváz, RMR elrendezés (középmotor) 2 ajtós sport coupe(targa) | ||
+ | |- bgcolor="#F5DEB3" | ||
+ | |Nyomtáv elől / hátul: || align="center" |1337/1374 mm || colspan="3" align="center" |1361/1382 mm | ||
+ | |- bgcolor="#EEEEEE" | ||
+ | | Kerekek : || colspan="4" align="center" |2450 mm | ||
+ | |- bgcolor="#F5DEB3" | ||
+ | | Gumiabroncs|| align="center" |155 SR 15 || align="center" |165 HR 15 oder 185 HR 14 || align="center"| 165 SR 15 || align="center" |165 HR 15 | ||
+ | |- bgcolor="#EEEEEE" | ||
+ | | Méretek L x W x H: || align="center" |3985 x 1650 x 1220 mm || align="center" |3985 x 1650 x 1220 mm || colspan="2" align="center" |3985 x 1650 x 1230 mm | ||
+ | |- bgcolor="#F5DEB3" | ||
+ | | Saját tömeg : || align="center" |940 kg* || align="center" |985 kg* || colspan="2" align="center" |950 kg | ||
+ | |- bgcolor="#EEEEEE" | ||
+ | | Max. sebesség: || align="center" | 186,5 km/h* || align="center" |207 km/h* || align="center" |178 km/h || align="center" |190 km/h | ||
+ | |- bgcolor="#F5DEB3" | ||
+ | | Gyorsulás 0 – 100 km / h: || align="center" |13,3 s || align="center" |8,7 s* || align="center" |12,0 s || align="center" |10,5 s | ||
+ | |} | ||
+ | - * Az "Auto Motor und Sport" mérése (1970) | ||
+ | |||
+ | [[Fájl:175_-_exhaust_manifolds_on.jpg|frame|center|'''Porsche 914/4 motor és kipufogó install''']] | ||
+ | |||
+ | [[Fájl:9146-GT-JF-eng-trans-4-6.gif|frame|center|'''Porsche 914/6 GT erőforrás és erőátviteli blokk''']] | ||
+ | [[Fájl:VeteranBanner2012b.jpg]] | ||
+ | |||
+ | == Porsche 914 tapasztalatok, típushibák == | ||
+ | [[Fájl:Porsche_914_by_auto_concept.jpg|frame|center|'''P 914 koncepció ''(grafika)''''']] | ||
+ | [[Fájl:VeteranBanner2012b.jpg]] | ||
+ | === '''A VW-Porsche 4 hengeres boxere, a VW 411 öröksége''' === | ||
+ | |||
+ | '''Aki már javított, vagy szerelt szét "bogármotort" azoknak nem újdonság, de tanulságos az alábbi három videofelvétel. Ha mindezt le akarnánk írni, akkor újra megírnánk a szerelési kézikönyvet. Érdemes figyelni az apró részletekre is, - lassításban -.''' | ||
<youtube>fy6sfBcuCOc</youtube> | <youtube>fy6sfBcuCOc</youtube> | ||
55. sor: | 126. sor: | ||
'''- ...beindul? -''' | '''- ...beindul? -''' | ||
+ | [[Fájl:VeteranBanner2012b.jpg]] | ||
- | == | + | === '''Sok, kisebb-nagyobb bosszúság, avagy mielőtt veszel, nézd át alaposan!''' === |
- | ''' | + | [[Fájl:914_04_sema.jpg|frame|'''A sok korróziós hibával hibával "küzdő" P 914 felépítmény átnézete''']]'''A típushoz kötődő gondok három részre oszlanak. Az egyik,''' hogy két üzem is gyártotta a modelleket, melyek minősége igen eltérő, főleg a karosszéria rozsdásodásában jelentkezik és az esztétikai gondok mellett, teherviselő szerkezeteket is érinthet. |
- | + | Az amerikai exportra készült változatok, az ottani előírások miatt "gyengébb" teljesítményűek és az Európába visszaszármazott példányaik sok bosszúságot okozhatnak a gyanútlan vásárlónak. Kivédeni úgy lehet, hogy a gyártási számokból keressük vissza a modellt, bár ezt is lehet manipulálni. (később részletesen is...) | |
- | + | '''A második problémakör''' a helytelen üzemeltetés, a kenőanyagok megfelelő alkalmazása, minőségi és időbeni cseréjük végrehajtása. Lévén léghűtéses sportautó, az előzőek még nagyobb súllyal esnek latba. Igen, léghűtéses, és a turbó-ventillátor csapágyazási hibái, az autó "túlhajtása" rendet tehet a túlmelegedett motorban. | |
- | 914/6 | + | '''Az utolsó, amire figyeljünk''' a különféle a motor és a felépítményt érintő szerkezetek és tartozékok, nem egyenletes gyártási minősége. Pl. a 914/4 befecskendező rendszere sokszor rakoncátlankodik, ez a 6 hengeres Porsche blokkra nem mondható el. |
- | + | '''Alább, egy hosszabb lélegzetű írásban részletesen foglalkozunk mindezekkel.''' | |
- | + | '''cikk, hamarosan''' | |
- | + | [[Fájl:Const1.gif]] | |
+ | [[Fájl:Porsche_914_blueprint.jpg|740px|center]]'''A sok korróziós hibával hibával "küzdő" P 914 karoszéria | ||
- | + | [[Fájl:VeteranBanner2012b.jpg]] | |
- | == Porsche 914 | + | == Porsche 914 dokumentumok == |
- | + | '''Porsche 914 modellek 1969 - 1976 között''' | |
+ | [[Fájl:P914_01.jpg|center]] | ||
+ | {| cellspacing="1" cellpadding="0" class="toccolours" style="border:thick inset silver;" | ||
+ | |- | ||
+ | | style="text-align:center; color: white; background:blue;" colspan="52"|'''Porsche 914 modellek gyártási időszaka''' | ||
+ | '''1969 to 1976 között''' | ||
+ | |- style="text-align:center; background:lightblue;" | ||
+ | | rowspan="2"|'''Model''' | ||
+ | | rowspan="2"|'''Teljesítmény''' | ||
+ | | colspan="10" style="width:15%; "|'''1960-as évek''' | ||
+ | | colspan="10" style="width:15%; "|'''1970-es évek''' | ||
+ | |- style="background:lightblue;" | ||
+ | |60||61||62||63||64 | ||
+ | |65||66||67||68||69 | ||
+ | |70||71||72||73||74 | ||
+ | |75||76||77||78||79 | ||
+ | |- style="text-align:center; background:gray;" | ||
+ | ||'''914''' | ||
+ | | colspan="31" style="background:gray"| | ||
+ | |- align=center | ||
+ | | style="background:#f0f0f0;"|'''914/4''' | ||
+ | | style="background:#f0f0f0;"|'''59 kW/80 PS''' | ||
+ | | colspan="9" style="background:#f0f0f0;"| | ||
+ | | colspan="4" style="background:#0f0;"| | ||
+ | | colspan="7" style="background:#f0f0f0;"| | ||
+ | |- align=center | ||
+ | | style="background:lightgray;"|'''914/6''' | ||
+ | | style="background:lightgray;"|'''81 kW/110 PS''' | ||
+ | | colspan="9" style="background:#f0f0f0;"| | ||
+ | | colspan="4" style="background:#0f0;"| | ||
+ | | colspan="7" style="background:#f0f0f0;"| | ||
+ | |- align=center | ||
+ | | style="background:#f0f0f0;"|'''914 1.7''' | ||
+ | | style="background:#f0f0f0;"|'''59 kW/80 PS''' | ||
+ | | rowspan="2" colspan="10" style="background:#f0f0f0;"| | ||
+ | | colspan="3" style="background:#f0f0f0;"| | ||
+ | | style="background:#0f0;"| | ||
+ | | colspan="6" style="background:#f0f0f0;"| | ||
+ | |- align=center | ||
+ | | style="background:lightgray;"|'''914 1.8''' | ||
+ | | style="background:lightgray;"|'''56 kW/76 PS (USA); 63 kW/85 PS (RoW)''' | ||
+ | | colspan="4" style="background:#f0f0f0;"| | ||
+ | | colspan="2" style="background:#0f0;"| | ||
+ | | colspan="4" style="background:#f0f0f0;"| | ||
+ | |- align=center | ||
+ | | style="background:#f0f0f0;"|'''914 2.0''' | ||
+ | | style="background:#f0f0f0;"|'''70 kW/95 PS (USA)'''; '''74 kW/100 PS (RoW)''' | ||
+ | | rowspan="2" colspan="10" style="background:#f0f0f0;"| | ||
+ | | colspan="3" style="background:#f0f0f0;"| | ||
+ | | colspan="3" style="background:#0f0;"| | ||
+ | | colspan="4" style="background:#f0f0f0;"| | ||
+ | |- align=center | ||
+ | | style="background:lightgray;"|'''914 2.0 ''(only in US)''''' | ||
+ | | style="background:lightgray;"|'''65 kW/88 PS''' | ||
+ | | colspan="6" style="background:#f0f0f0;"| | ||
+ | | style="background:#0f0;"| | ||
+ | | colspan="3" style="background:#f0f0f0;"| | ||
+ | |} | ||
+ | [[Fájl:Porsche_914-6.jpg|740px|center]] | ||
+ | |||
+ | '''Egy "V8"-as motort is sikerült bepréselni, ''a szerelők vajon mit szólnak hozzá?''''' | ||
+ | |||
+ | {|widht="100%" align="center" style="border:thick inset silver;" | ||
+ | |-style="text-align:center; color: DarkGreen; background:LawnGreen;" colspan="52" | ||
+ | |'''Porsche 914 "V8" egyedi kialakítással''' | ||
+ | |- | ||
+ | |[[Fájl:1972-porsche-914.jpg|720px|center|]] | ||
+ | |} | ||
+ | |||
+ | [[Fájl:914-6-Laguna-Seca-Corkscrew.jpg|right]] | ||
+ | [[Fájl:Blue_914_AX_Crab_30.jpg|left]] | ||
+ | [[Fájl:VeteranBanner2012b.jpg]] | ||
+ | |||
+ | == Porsche 914 Referenciák, hivatkozások == | ||
+ | {{commonskat|Porsche}} | ||
+ | * [http://en.wikipedia.org/wiki/Porsche_914 Wikipedia adatgyűjteménye] | ||
* [http://en.wikipedia.org/wiki/Ferdinand_Pi%C3%ABch Ferdinad Piech tervező] | * [http://en.wikipedia.org/wiki/Ferdinand_Pi%C3%ABch Ferdinad Piech tervező] | ||
+ | |||
+ | {|align="center" style="border:inset 6px gray" | ||
+ | |- | ||
+ | |style="border:inset 3px silver"|[[Fájl:VeteranPark-logo-webes.png|link=http://veteranpark.hu/oldtimer/Kezd%C5%91lap]] | ||
+ | |bgcolor="lightgray" style="border:inset 3px silver"| | ||
+ | *'''[[Szerkesztési irányelvek]]''' | ||
+ | *'''[[Gyorstalpaló szerkesztőknek]]''' | ||
+ | *'''[[Kapcsolat]]''' | ||
+ | |style="border:inset 4px silver"|[[Fájl:backtop.jpg|link=Porsche 914/4]] | ||
+ | |} | ||
+ | |||
+ | [[Kategória:Autótípus]] | ||
+ | [[Kategória:Németország]] |
A lap jelenlegi, 2012. december 3., 14:48-kori változata
Porsche 914/4 | |
VW-Porsche 914/4 | |
Gyártási adatok | |
Gyártó | VW(Karmann)914/4 - Porsche 914/6 |
Gyártás helye | Stuttgart, DE; Osnabrück, DE |
Gyártás éve | 1969-1972/1976 |
Darabszám | 115646 db (914/6 3332 db) |
Modellvariánsok | targa, coupe |
Kategória | sportautó |
Tervező | Ferdinand Piëch |
A(z) VW-Porsche 914/4 modell műszaki adatai | |
Méret és tömegadatok | |
Hossz | 3985 mm |
Szélesség | 1650 mm |
Magasság | 1220 mm |
Tömeg | 940/995 kg |
Alváz | önhordó acélváz |
Tengelytáv | 2450 mm |
Üzemanyag | benzin |
Teljesítmény | |
Motor | alapmodell 1694 ccm, 4 hengeres, léghűtéses boxermotor (VW 411), injektoros, OHV |
Felépítés | RMR, középmotor - hátsó tengely meghajtás, független kerékfelfüggesztés |
Váltó | manuális, 5 fokozat |
Teljesítmény | alapmodell 80 LE (60kW)/ 4900 rpm |
Max. nyomaték | 136 Nm / 2700 rpm |
Átlagfogyasztás | NA |
Gyorsulás | 13,3 sec (0-100 km/h) |
Max. sebesség | 186,5 km/h |
Kapcsolódó modellek | |
914/6; 914/1.8; 914; 2.0 |
Tartalomjegyzék |
Porsche 914/4 (VW - Porsche) típusleírás
A német autóipar két óriása a bevált, megbízható és világszerte közkedvelt modelljei után, egy nagy ugrással, az autótechnika legújabb konstrukciós elvei alapján fejlesztette ki ezt a sportautót. Mondanunk se kell azonban, hogy az eddig is alkalmazott léghűtéses boxermotor azért "maradt".
Az elődök a VW részéről a Volkswagen Karmann 1600 L (type 34), mint a VW sportmodellje, illetve a Volkswagen 411/411L 4 hengeres motorja.
A Porsche a 911 szériában alkalmazott 6 hengeres "flat" boxermotorral és a megbízható 5 fokozatú manuális sport váltójával "szállt be" a fejlesztésbe.
Az egész fejlesztési projektet, amely a két cég közötti koordinációtis magában foglalta, Ferdinand Piëch fogta össze és vezényelte le, nem kevés akadályt legyőzve, továbbá rengeteg ellentmondásos üzleti érdekeltséget is megoldva.
Az "autókereskedők" is kedvelik.
A Karmann (VW) által gyártott változat alaptípusa tehát, 4 hengeres léghűtéses 1694 ccm-es boxer motort kapott 60kW (80 LE) teljesítménnyel. A benzint elektromechanikus befecskendező adagolta a középen elhelyezett szomjas motornak. Ez a teljesítmény a kocsi kb. 980 kg-os tömegéhez képest (12,25 kg/LE) kevésnek tűnhet, de a menettulajdonságok kárpótolták az esetleges kétkedőket.
Az izmosabb alaptípus a Porsche 911 6 hengeres léghűtéses "flat" motorját kapta, így 81 kW (110 LE) teljesítmény leadására volt képes, melyhez 2 db 3 torkú Weber porlasztó keverte be a benzinködöt. Itt már keményedik a - súly/teljesítmény arány - mert az 8,9 kg/LE értékre, mintegy 28 %-kal csökken.
A 2 üléses, középmotoros-hátsótengely meghajtású sportmodell, önhordó acélváz felépítménnyel, független felfüggesztésű, torziós rugókkal és stabilizátorral ellátott első futóművel, illetve független, ferde-hosszlengő karos, tekercsrugókkal szerelt hátsó futóművel rendelkezett. Irányítását fogasléces kormánymű szolgálta, mely biztonsági okokból 2 csuklóval kapcsolódott a kormányrúdhoz. Lendületét szervó rásegítéses, hidraulikus fékrendszer fogta meg, mely 4 db tárcsaféket működtetett.
Porsche 914: | 914/4 1.7 (Targa) | 914/6 (Targa) | 914 1.8 (Targa) | 914 2.0 (Targa) |
---|---|---|---|---|
Engine: | 4 hengeres boxer, VW 411 (befecskendezés) | 6 hengeres boxer, Porsche 911 (Karburátor) | 6 hengeres boxer, Porsche 911 (Karburátor) | 6 hengeres boxer, Porsche 911 (Befecskendezés) |
Lökettérfogat: | 1679 cc | 1991 cc | 1795 cc | 1971 cc |
Furat / löket: | 90 × 66 mm | 80 × 66 mm | 93 × 66 mm | 94 × 71 mm |
Teljesítmény, 1/min: | 59 kW (80 PS) @ 4900 | 81 kW (110 PS) @ 5800 | 63 kW (85 PS) @ 5000 | 74 kW (100 PS) @ 5000 |
Max nyomaték, 1/min: | 136 Nm @ 2700 | 160 Nm @ 4200 | 138 Nm @ 3400 | 160 Nm @ 3500 |
Sűrítési arány: | 8,2: 1 | 8,6: 1 | 8,6: 1 | 8,0: 1 |
Szelepvezérlés: | OHV , 1 vezérmű tengely | OHC , 2 vezérműtengely (1 / cylinder bank) | OHV , 1 vezérmű tengely | |
Cooling: | Léghűtéses (ventillátor) | |||
Eőátvitel: | Egytárcsás száraz, kuplung, 5-fokozatú kézi, hátsó tengely meghajtás | |||
Első futómű: | Független felfüggesztés keresztirányú lengőkarok, telszkópos lengéscsillapítók | |||
Hátsó futómű: | Független hosszlengőkaros felfüggesztés, teleszkópos lengéscsillapítók | |||
Első futómű: | torziós rúd - kapcsolat a keresztlengőkarokhoz | |||
Hátsó futómű: | Tekercsrugók | |||
Vázszerkezet/body: | Önhordó acélváz, RMR elrendezés (középmotor) 2 ajtós sport coupe(targa) | |||
Nyomtáv elől / hátul: | 1337/1374 mm | 1361/1382 mm | ||
Kerekek : | 2450 mm | |||
Gumiabroncs | 155 SR 15 | 165 HR 15 oder 185 HR 14 | 165 SR 15 | 165 HR 15 |
Méretek L x W x H: | 3985 x 1650 x 1220 mm | 3985 x 1650 x 1220 mm | 3985 x 1650 x 1230 mm | |
Saját tömeg : | 940 kg* | 985 kg* | 950 kg | |
Max. sebesség: | 186,5 km/h* | 207 km/h* | 178 km/h | 190 km/h |
Gyorsulás 0 – 100 km / h: | 13,3 s | 8,7 s* | 12,0 s | 10,5 s |
- * Az "Auto Motor und Sport" mérése (1970)
Porsche 914 tapasztalatok, típushibák
A VW-Porsche 4 hengeres boxere, a VW 411 öröksége
Aki már javított, vagy szerelt szét "bogármotort" azoknak nem újdonság, de tanulságos az alábbi három videofelvétel. Ha mindezt le akarnánk írni, akkor újra megírnánk a szerelési kézikönyvet. Érdemes figyelni az apró részletekre is, - lassításban -.
- shortblock -
- longblock -
Sok, kisebb-nagyobb bosszúság, avagy mielőtt veszel, nézd át alaposan!
A típushoz kötődő gondok három részre oszlanak. Az egyik, hogy két üzem is gyártotta a modelleket, melyek minősége igen eltérő, főleg a karosszéria rozsdásodásában jelentkezik és az esztétikai gondok mellett, teherviselő szerkezeteket is érinthet.Az amerikai exportra készült változatok, az ottani előírások miatt "gyengébb" teljesítményűek és az Európába visszaszármazott példányaik sok bosszúságot okozhatnak a gyanútlan vásárlónak. Kivédeni úgy lehet, hogy a gyártási számokból keressük vissza a modellt, bár ezt is lehet manipulálni. (később részletesen is...)
A második problémakör a helytelen üzemeltetés, a kenőanyagok megfelelő alkalmazása, minőségi és időbeni cseréjük végrehajtása. Lévén léghűtéses sportautó, az előzőek még nagyobb súllyal esnek latba. Igen, léghűtéses, és a turbó-ventillátor csapágyazási hibái, az autó "túlhajtása" rendet tehet a túlmelegedett motorban.
Az utolsó, amire figyeljünk a különféle a motor és a felépítményt érintő szerkezetek és tartozékok, nem egyenletes gyártási minősége. Pl. a 914/4 befecskendező rendszere sokszor rakoncátlankodik, ez a 6 hengeres Porsche blokkra nem mondható el.
Alább, egy hosszabb lélegzetű írásban részletesen foglalkozunk mindezekkel.
cikk, hamarosan
A sok korróziós hibával hibával "küzdő" P 914 karoszériaPorsche 914 dokumentumok
Porsche 914 modellek 1969 - 1976 között
Porsche 914 modellek gyártási időszaka
1969 to 1976 között | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Model | Teljesítmény | 1960-as évek | 1970-es évek | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
914 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
914/4 | 59 kW/80 PS | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
914/6 | 81 kW/110 PS | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
914 1.7 | 59 kW/80 PS | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
914 1.8 | 56 kW/76 PS (USA); 63 kW/85 PS (RoW) | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
914 2.0 | 70 kW/95 PS (USA); 74 kW/100 PS (RoW) | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
914 2.0 (only in US) | 65 kW/88 PS |
Egy "V8"-as motort is sikerült bepréselni, a szerelők vajon mit szólnak hozzá?
Porsche 914 "V8" egyedi kialakítással |