Porsche 928
A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből
(→Veterán Porsche 928 típustörténet: weissach tengely) |
(→Veterán Porsche 928 típustörténet) |
||
(4 közbeeső változat nincs mutatva) | |||
1. sor: | 1. sor: | ||
{{Autó | {{Autó | ||
| név = Porsche 928 | | név = Porsche 928 | ||
- | | kép = | + | | kép = 928logo.jpg |
- | | képméret = | + | | képméret =270px |
- | | képaláírás = | + | | képaláírás = |
| gyártó = [[Porsche]] | | gyártó = [[Porsche]] | ||
| gyártás helye = Stuttgart, Németország | | gyártás helye = Stuttgart, Németország | ||
11. sor: | 11. sor: | ||
| modellvariánsok = <!-- pl. Kombi, kupé, kabrió, stb... --> | | modellvariánsok = <!-- pl. Kombi, kupé, kabrió, stb... --> | ||
| kategória = GT, 2 ajtós kupé | | kategória = GT, 2 ajtós kupé | ||
- | | tervező = | + | | tervező = Wolfgang Möbius |
- | | modell = <!-- annak a modellnek a megnevezése, amire a műszaki adatok vonatkoznak --> | + | | modell = Porsche 928 alaptípus<!-- annak a modellnek a megnevezése, amire a műszaki adatok vonatkoznak --> |
| hossz = 4520 mm | | hossz = 4520 mm | ||
| szélesség = 1890 mm | | szélesség = 1890 mm | ||
| magasság = 1275 mm | | magasság = 1275 mm | ||
| tömeg = 1450 kg | | tömeg = 1450 kg | ||
- | | alváz = | + | | alváz = önhordó, acél |
| tengelytáv = 2500 mm | | tengelytáv = 2500 mm | ||
- | | üzemanyag = | + | | üzemanyag = benzin |
| tank = <!-- üzemanyagtartály mérete --> | | tank = <!-- üzemanyagtartály mérete --> | ||
| motor = 4,5 literes | | motor = 4,5 literes | ||
| felépítés = V8 | | felépítés = V8 | ||
- | | váltó = | + | | váltó = 5 fokozat, kézi; 3 v. 4. fokozat, automata |
- | | teljesítmény = 240 LE | + | | teljesítmény = 240 LE 5250 rpm |
- | | nyomaték = | + | | nyomaték = 344 Nm 3600 rpm |
- | | fogyasztás = | + | | fogyasztás = NA |
- | | gyorsulás = | + | | gyorsulás = 7 sec/60mph |
- | | végsebesség = | + | | végsebesség = 222 km/h |
- | | kapcsolódó modellek = | + | | kapcsolódó modellek = 928 8, 8/82, 84, CS, SE, GT, GTS |
}} | }} | ||
- | |||
- | |||
- | |||
== Veterán Porsche 928 típustörténet == | == Veterán Porsche 928 típustörténet == | ||
- | + | [[Fájl:PorscheLogo.jpg|180px|left]] | |
Az 1977-ben bemutatott '''Porsche 928''' típussal az volt a [[Porsche]] nem titkolt szándéka, hogy a rendkívül sikeres [[Posrche 911]] utódáját piacra dobja. A Posrche 911 már régóta öregbítette a Posrche jó hírét, ugyanakkor a márka vezetése attól tartott, hogy a csak apróbb változásokon átesett modell unalmassá válik, miközben a piac új aszfaltszaggató modelleket vár a stuttgarti gyártól. | Az 1977-ben bemutatott '''Porsche 928''' típussal az volt a [[Porsche]] nem titkolt szándéka, hogy a rendkívül sikeres [[Posrche 911]] utódáját piacra dobja. A Posrche 911 már régóta öregbítette a Posrche jó hírét, ugyanakkor a márka vezetése attól tartott, hogy a csak apróbb változásokon átesett modell unalmassá válik, miközben a piac új aszfaltszaggató modelleket vár a stuttgarti gyártól. | ||
- | A vélt kihívásnak maximálisan meg akart felelni a Porsche, ezért a Porsche 928 fejlesztése gyakorlatilag nulláról indult. Sutba dobták a léghűtéses motor koncepcióját is, mely ráadásul - később sokak által szentségtörésnek tartva - előre került. Persze a tervezés során, mely már 1971-ben elindult, számos elhelyezés felmerült, így például a középmotoros megoldás is, melyet a mérnökök végül azért vetettek el, mert így nem maradt volna elég hely az utasok számára. A Porsche 928 ugyanis a tekintetben is új irányt hozott, hogy a Porsce menedzsmentje alapvetően kényelmes túraautónak szánta, szemben az ízig vérig sportautós jegyeket hordozó Porsche 911- | + | <youtube>UmRxMXC8fCA</youtube> |
+ | |||
+ | A vélt kihívásnak maximálisan meg akart felelni a Porsche, ezért a Porsche 928 fejlesztése gyakorlatilag nulláról indult. Sutba dobták a léghűtéses motor koncepcióját is, mely ráadásul - később sokak által szentségtörésnek tartva - előre került. Persze a tervezés során, mely már 1971-ben elindult, számos elhelyezés felmerült, így például a középmotoros megoldás is, melyet a mérnökök végül azért vetettek el, mert így nem maradt volna elég hely az utasok számára. A Porsche 928 ugyanis a tekintetben is új irányt hozott, hogy a Porsce menedzsmentje alapvetően kényelmes túraautónak szánta, szemben az ízig vérig sportautós jegyeket hordozó Porsche 911-gyel. | ||
A Porsche 928 2 plusz 2 üléssel 1977 márciusában mutatkozott be a Genfi Autókiállításon. Az eladások lassacskán indultak be, a léghűtéshez és farmotorhoz szokott vásárlóközönség nehezen fogadta be az újdonságot.Pedig a sorozatgyártás megkezdésekor debütáló motor teljesítményével nem volt gond, a 4,5 literes, 16 szelepes V8-as 240 lóerót (az Amerikai Egyesült Államokban csak 219 lóerót) produkált, ami könnyedén mozgatta az autót, ráadásul a fogyasztása sem volt egetverő. Az autó vezetése a közel 50-50 százalékos súlyelosztásnak, valamint a négykerék kormányzás élményét nyújtó [[Weissach-tengely]]-nek köszönhetően rendkívül könnyű volt a rakoncátlan Posrche 911-hez képest. | A Porsche 928 2 plusz 2 üléssel 1977 márciusában mutatkozott be a Genfi Autókiállításon. Az eladások lassacskán indultak be, a léghűtéshez és farmotorhoz szokott vásárlóközönség nehezen fogadta be az újdonságot.Pedig a sorozatgyártás megkezdésekor debütáló motor teljesítményével nem volt gond, a 4,5 literes, 16 szelepes V8-as 240 lóerót (az Amerikai Egyesült Államokban csak 219 lóerót) produkált, ami könnyedén mozgatta az autót, ráadásul a fogyasztása sem volt egetverő. Az autó vezetése a közel 50-50 százalékos súlyelosztásnak, valamint a négykerék kormányzás élményét nyújtó [[Weissach-tengely]]-nek köszönhetően rendkívül könnyű volt a rakoncátlan Posrche 911-hez képest. | ||
45. sor: | 44. sor: | ||
== Képtár == | == Képtár == | ||
- | [[Fájl:Porsche928 rengen.jpg| | + | [[Fájl:Porsche928 rengen.jpg|740px]] |
+ | |||
+ | |||
+ | == Dokumentumok == | ||
+ | |||
+ | [[Fájl:Porsche928sum.jpg|740px]] | ||
+ | |||
+ | '''Motorkarakterisztika - nyomaték és teljesítmény''' | ||
+ | |||
+ | [[Fájl:Kfp928.gif|320px]]'''<928¤928GTS>'''[[Fájl:Kfp928gts.gif|320px]] | ||
== Versenyek == | == Versenyek == | ||
- | [[Fájl:2011928sport01.jpg| | + | [[Fájl:2011928sport01.jpg|740px]] |
+ | |||
+ | <youtube>U3jBBXHbBy0</youtube> | ||
== Kapcsolódó veterán Porsche 928 források, hivatkozások == | == Kapcsolódó veterán Porsche 928 források, hivatkozások == | ||
61. sor: | 71. sor: | ||
[[Kategória:Autótípus]] | [[Kategória:Autótípus]] | ||
- | + | [[Kategória:Németország]] | |
<meta name="keywords" content="Porsche 928, veterán, oldtimer"></meta> | <meta name="keywords" content="Porsche 928, veterán, oldtimer"></meta> | ||
<meta name="description" content="Veterán Porsche 928 típustörténet, Porsche 928 technikai adatok, Oldtimer autók, motorok egyéb járművek a VeteránPark közösségi portálon."></meta> | <meta name="description" content="Veterán Porsche 928 típustörténet, Porsche 928 technikai adatok, Oldtimer autók, motorok egyéb járművek a VeteránPark közösségi portálon."></meta> |
A lap jelenlegi, 2012. szeptember 19., 18:32-kori változata
Porsche 928 | |
Gyártási adatok | |
Gyártó | Porsche |
Gyártás helye | Stuttgart, Németország |
Gyártás éve | 1977-1982 |
Darabszám | 17669 |
Kategória | GT, 2 ajtós kupé |
Tervező | Wolfgang Möbius |
A(z) Porsche 928 alaptípus modell műszaki adatai | |
Méret és tömegadatok | |
Hossz | 4520 mm |
Szélesség | 1890 mm |
Magasság | 1275 mm |
Tömeg | 1450 kg |
Alváz | önhordó, acél |
Tengelytáv | 2500 mm |
Üzemanyag | benzin |
Teljesítmény | |
Motor | 4,5 literes |
Felépítés | V8 |
Váltó | 5 fokozat, kézi; 3 v. 4. fokozat, automata |
Teljesítmény | 240 LE 5250 rpm |
Max. nyomaték | 344 Nm 3600 rpm |
Átlagfogyasztás | NA |
Gyorsulás | 7 sec/60mph |
Max. sebesség | 222 km/h |
Kapcsolódó modellek | |
928 8, 8/82, 84, CS, SE, GT, GTS |
Tartalomjegyzék |
Veterán Porsche 928 típustörténet
Az 1977-ben bemutatott Porsche 928 típussal az volt a Porsche nem titkolt szándéka, hogy a rendkívül sikeres Posrche 911 utódáját piacra dobja. A Posrche 911 már régóta öregbítette a Posrche jó hírét, ugyanakkor a márka vezetése attól tartott, hogy a csak apróbb változásokon átesett modell unalmassá válik, miközben a piac új aszfaltszaggató modelleket vár a stuttgarti gyártól.
A vélt kihívásnak maximálisan meg akart felelni a Porsche, ezért a Porsche 928 fejlesztése gyakorlatilag nulláról indult. Sutba dobták a léghűtéses motor koncepcióját is, mely ráadásul - később sokak által szentségtörésnek tartva - előre került. Persze a tervezés során, mely már 1971-ben elindult, számos elhelyezés felmerült, így például a középmotoros megoldás is, melyet a mérnökök végül azért vetettek el, mert így nem maradt volna elég hely az utasok számára. A Porsche 928 ugyanis a tekintetben is új irányt hozott, hogy a Porsce menedzsmentje alapvetően kényelmes túraautónak szánta, szemben az ízig vérig sportautós jegyeket hordozó Porsche 911-gyel.
A Porsche 928 2 plusz 2 üléssel 1977 márciusában mutatkozott be a Genfi Autókiállításon. Az eladások lassacskán indultak be, a léghűtéshez és farmotorhoz szokott vásárlóközönség nehezen fogadta be az újdonságot.Pedig a sorozatgyártás megkezdésekor debütáló motor teljesítményével nem volt gond, a 4,5 literes, 16 szelepes V8-as 240 lóerót (az Amerikai Egyesült Államokban csak 219 lóerót) produkált, ami könnyedén mozgatta az autót, ráadásul a fogyasztása sem volt egetverő. Az autó vezetése a közel 50-50 százalékos súlyelosztásnak, valamint a négykerék kormányzás élményét nyújtó Weissach-tengely-nek köszönhetően rendkívül könnyű volt a rakoncátlan Posrche 911-hez képest.
A modell később lassan megtalálta helyét a palettán, később újabb típusok, így az erősebb Porsche 928 S követték.
Képtár
Dokumentumok
Motorkarakterisztika - nyomaték és teljesítmény
Versenyek
Kapcsolódó veterán Porsche 928 források, hivatkozások
- Susan Miller: Porsche power, performance, and perfection (Metrobooks, ISBN: 1-56799-391-5]
- A Wikipédia Porsche 928 cikke (angol)