Trabant P70
A VeteránPark - veterán autók és motorok szabad enciklopédiája wikiből
(Változatok közti eltérés)
(→Kapcsolódó Trabant P70 források, hivatkozások) |
|||
(2 közbeeső változat nincs mutatva) | |||
7. sor: | 7. sor: | ||
| gyártás helye = | | gyártás helye = | ||
| év = 1954–1959<!-- tól-ig --> | | év = 1954–1959<!-- tól-ig --> | ||
- | | darabszám = 36 | + | | darabszám = ~36 000<!-- teljes darabszám --> |
| jelenlegi ára = <!-- lehetőség szerint tól-ig megadva, nagyon rossz állapotútól a gyári állapotúig --> | | jelenlegi ára = <!-- lehetőség szerint tól-ig megadva, nagyon rossz állapotútól a gyári állapotúig --> | ||
| modellvariánsok = kombi, kupé<!-- pl. Kombi, kupé, kabrió, stb... --> | | modellvariánsok = kombi, kupé<!-- pl. Kombi, kupé, kabrió, stb... --> | ||
33. sor: | 33. sor: | ||
- | == Veterán Trabant P70 márkatörténet | + | == Veterán Trabant P70 márkatörténet == |
A [[Trabant]] első modellje a korábban DKW által fejlesztett DKW F8 alapjaira épített P70 volt, az 1955-ben megjelenő négykerekű azonban még nem Trabant márkanév alatt futott. Összesen 36 786 db P70 készült. A típusjelzés 'P' betűje egyébként a plasztik jellegre utal. | A [[Trabant]] első modellje a korábban DKW által fejlesztett DKW F8 alapjaira épített P70 volt, az 1955-ben megjelenő négykerekű azonban még nem Trabant márkanév alatt futott. Összesen 36 786 db P70 készült. A típusjelzés 'P' betűje egyébként a plasztik jellegre utal. | ||
A P70 motorja 2 ütemű, vízhűtéses, 690 ccm-es. Alvázas autó, az alvázra favázra szerelt duroplast karosszériát szereltek, az utastérben a padlózat is fából készült. Többféle kivitelben volt kapható: limousine(1955), kombi, coupé(1957) – ezekből csak kevés készült. A P70 egyik "különlegessége", legalábbis a coupé változaté, hogy a vezető oldalon nincs zárszerkezet. | A P70 motorja 2 ütemű, vízhűtéses, 690 ccm-es. Alvázas autó, az alvázra favázra szerelt duroplast karosszériát szereltek, az utastérben a padlózat is fából készült. Többféle kivitelben volt kapható: limousine(1955), kombi, coupé(1957) – ezekből csak kevés készült. A P70 egyik "különlegessége", legalábbis a coupé változaté, hogy a vezető oldalon nincs zárszerkezet. | ||
- | |||
== Kapcsolódó Trabant P70 videók == | == Kapcsolódó Trabant P70 videók == | ||
57. sor: | 56. sor: | ||
- | |||
[[Kategória:Autótípus]] | [[Kategória:Autótípus]] |
A lap jelenlegi, 2011. április 15., 09:30-kori változata
Trabant P70 | |
Gyártási adatok | |
Gyártó | Trabant |
Gyártás éve | 1954–1959 |
Darabszám | ~36 000 |
Modellvariánsok | kombi, kupé |
A(z) modell műszaki adatai | |
Méret és tömegadatok | |
Hossz | 3740 mm |
Szélesség | 1500 mm |
Magasság | 1480 mm |
Tömeg | 800 kg |
Tengelytáv | 2300 mm |
Üzemanyag | benzin |
Üzemanyagtartály | 32 liter (+4 liter tartalék) |
Teljesítmény | |
Motor | 690 cm3 (furatxlöket - 76x76 mm) |
Felépítés | háromfelömlős kétütemű Otto-motor, visszatérő keveréssel |
Teljesítmény | 22 LE (3500 fordulat/perc) |
Max. nyomaték | 5,4 mkg (1900 fordulat/perc) |
Átlagfogyasztás | 7 liter/100 km/h |
Max. sebesség | 90 km/h (coupé verzió 100 km/h) |
Kapcsolódó modellek | |
Trabant |
Tartalomjegyzék |
Veterán Trabant P70 márkatörténet
A Trabant első modellje a korábban DKW által fejlesztett DKW F8 alapjaira épített P70 volt, az 1955-ben megjelenő négykerekű azonban még nem Trabant márkanév alatt futott. Összesen 36 786 db P70 készült. A típusjelzés 'P' betűje egyébként a plasztik jellegre utal.
A P70 motorja 2 ütemű, vízhűtéses, 690 ccm-es. Alvázas autó, az alvázra favázra szerelt duroplast karosszériát szereltek, az utastérben a padlózat is fából készült. Többféle kivitelben volt kapható: limousine(1955), kombi, coupé(1957) – ezekből csak kevés készült. A P70 egyik "különlegessége", legalábbis a coupé változaté, hogy a vezető oldalon nincs zárszerkezet.
Kapcsolódó Trabant P70 videók
Trabant P70 vezetés közben
Kapcsolódó Trabant P70 források, hivatkozások